Audiomix.
Sier takk til forslag om workshop.hyggelig og lærerikt det.
whistler: her er et eksteriørbilde.skjemaet for signaldelen er det som ligger etter at Jane foreslo at jeg skulle rykke tilbake til start.Med den rettelse at kondensatorene er 0,47 uf, bortsett fra den før tributes ind vol ktr som er 4,7 uf.Det er meget mulig at disse verdiene blir endret.....
poweret er uendret, dog står akkurat nå en superreg inne, ikke to .Usikker på om det er noe å hente på en til...
poweret er som følger trafo 350-o-350, choke10H 91 ohm,220uF, splitt i to identiske b1+ og b2+: hver er choke 20H 412 ohm ,330uF og så til superreg. 260v inn på anodene til 5687.
Jeg fikk det ferdig i natt og nå står den og spiller.Og det lyder ( Helt usubjektivt og ufarvet av bygge glede og forventninger) Over all forventning.Jeg synes den spiller nydelig og det før noe som helst er veiet , rettet og korrigert.GØY
Superreg ter seg litt snodig :grei å sette en ubelastet spenning men får den ikke høyere en 257v med 5687 inne.Prøver jeg å skru frem en høyere spenning eller mere strøm gjennom shunt delen, begynner b+ å flakse opp og ned+- 10v Det laget disco lys i el 34 rørene mine da jeg forsøkte å spille den første platen.
Så vi lener oss til bake og spiller litt før vi begynner å se nærmere på byggverket =Og Navnet stemmer :H .A. N. S. : har allerede nok signalforsterkning.volum rattet har ikke blitt dratt forbi 1300 enda da blir det for høyt i en liten stue... ;D