Netgear router vil ikke på trådløst

Sonny

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Antall liker
2
Torget vurderinger
2
Jeg har en Netgear WNR 2000 trådløs router som ikke virker..... æhhh trådløst. Min PC og NAS'en er koplet til den med kabel og virker. Konas laptop og min Ipad virker ikke. Jeg kan se nettverket, signalet osv, men den lar seg ikke kople til. Dette har skjedd plutselig etter å ha fungert i snart to år. Søk på nettverks feil gir ingen resultat.

Når jeg går inn på selve routeren ser alt ut til å være i orden. Nettverksnøkkel og sikkerheter er som før oppsatt. Diodene på fronten viser at alt er normalt, men den lar seg ikke kople til. Er det noen som har noe råd?

Sonny

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Prøv en reboot om du ikke har gjort det..

Sonny

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Antall liker
2
Torget vurderinger
2
Jeg har rebootet både modem (kabelTV modem) og router flere ganger.

Selvfølgelig kan routeren være defekt, men det er ingenting som skulle tilsi det. Routeren sender sin tilstedeværelse med riktig informasjon, men som sagt, ingen nettforbindelse.

Jeg har lastet ned en firmware oppgradering som jeg skal forsøke.

Sonny

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Kjør en 30/30/30 resett, og sett den opp på nytt.

Eventuelt kan du endre nettverks navn/nøkkel å prøve å kobble deg til med på den "nye" nettverks ID.

Gammeln

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2007
Antall liker
43
Jeg oppfatter det som at det er kun trådløs-aksesspunkt-delen som ikke fungerer? Switsj-delen og ruter-delen er ok?

Sonny

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Antall liker
2
Torget vurderinger
2
Det er kun det trådløse aksesspunktet som ikke virker. Switch og routerdelen virker.

Jeg har selvfølgelig fundert på å resette den til fabrikkinstilling og begynne på nytt som en siste test.

Sonny

Gammeln

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2007
Antall liker
43
Har du sjekket med andre trådløse enheter om du ser at Netgearen sender ut radiosignaler?
Mottat Netgearen signaler fra andre enheter?

Sonny

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Antall liker
2
Torget vurderinger
2
Den sender ut radiosignal og forteller hvilken hvilken protokol den benytter. Verken laptopen til kona eller min Ipad klarer å kople seg på trådløst. Routeren er ikke konfigurert til spesifikke maskiner med mac eller IP adresser.

Min PC og NAS er koplet til via kabel og fungerer helt normalt.

Sonny

Gammeln

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2007
Antall liker
43
Er det mulig å sjekke om Netgear mottat radiosignaler?

Sonny

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Antall liker
2
Torget vurderinger
2
Du mener om en kan se om routeren mottar forespørsler om pålogging fra eksterne maskiner?

Jeg vet ikke om det er noen funksjon på dette, men det er et godt råd. Jeg skal se på dette når jeg kommer hjem fra jobben.

Normalt sett ville jeg bare ha kjøpt en ny router, men jeg har en følelse av at det ikke er noe feil på den. Derfor har jeg ikke lyst til å droppe den før jeg har prøvd ny firmware, resette den til fabrikkinstilling og konfigurere på nytt, eller se om den registerer mottatte henvendelser.

Sonny

Sonny

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Antall liker
2
Torget vurderinger
2
Jeg inrømmer det - jeg er en idiot. Routeren har fungert hele tiden, Ipaden har fungert hele tiden, men laptopen gjorde det ikke.

Unnskyldning:
På Ipaden står det NetCom fordi jeg har tvillingkort til mobilen. Ved siden av et slags viftetegn når den er koplet på WI-FI. Jeg tolket det som den var koplet på sim kortet, men det var den ikke. TREG G står det når den er koplet til NetCom.

Jeg avinstallerte nettverkskortet på laptopen og reinstallerte det - da funket alt.

Ja, ja - routeren har fått ny firmware og lagt opp alt på nytt - og jeg er fortsatt en idiot som ikke forsto dette før.

Sonny

Topp Bunn