NF-S1 Quattro Silver RCA Signalkabel

steinm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2006
Innlegg
192
Antall liker
25
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Lurer på om noen her på forumet har prøvd disse,og om det er ett fett bare det er sølvkabler uansett merke. Tenker da på Qed og diverse billigere. :) :)

Har dere noen forslag i prisklassen >2000 Kr.

Skal være mellom cd spiller og forsterker.


Steinm
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.964
Antall liker
6.047
Torget vurderinger
32
steinm skrev:
Lurer på om noen her på forumet har prøvd disse,og om det er ett fett bare det er sølvkabler uansett merke. Tenker da på Qed og diverse billigere. :) :)

Har dere noen forslag i prisklassen >2000 Kr.

Skal være mellom cd spiller og forsterker.


Steinm
Les test i neste Hjemmekino. ;)

Men NF-S1 er ikke sølvkabler i sin egentlige forstand. Her er lederne i kobber og halvparten av de fire skjermene med sølv.

NF-S1 er symmetrisk oppbygd med to 0,5 mm" signalledere, hver bestående av 19 fortinnede enkeltledere i ultrarent kobber i polyethylen-isolering. Disse er tvunnet sammen (twisted pair) for best mulig signaloverføring. To PVC-isolatorer fyller ut plassen ut mot skjermingen.

Skjermingen i NF-S1 Quattro Analog Silver består, som navnet antyder, av hele fire lag - to ALU-PETP folieskjermer og to motgående spiralskjermer tvunnet av 0,15 mm tynne forsølvede kobberledere. En beskyttende filtfolie ligger mellom den siste sølvskjermen og ytterisolasjonen
Hentet fra Xtreme-Cable sine nettsider.

Roy
 

steinm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2006
Innlegg
192
Antall liker
25
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
takker for tilbakemeldingen.
;)
ser det nå at dette ikke er sølv :-[
Men er kabelen noe å vurdere? Og har dere testet den i neste blad?

Mvh
SteinM
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.964
Antall liker
6.047
Torget vurderinger
32
Ja, den er testet av oss i Hjemmekino til neste blad, så du kan jo se da.

Roy
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.330
Antall liker
368
Torget vurderinger
14
Har denne på prøve mellom dac og amp for tiden og den låter meget bra til prisen. Denne konkurerer med kabler til 3-4 ganger prisen. Den har ein kjempeflott detaljrikdom og god bass fundament.

Mvh
TAF
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
T A F skrev:
Har denne på prøve mellom dac og amp for tiden og den låter meget bra til prisen. Denne konkurerer med kabler til 3-4 ganger prisen. Den har ein kjempeflott detaljrikdom og god bass fundament.

Mvh
TAF
Hvordan synes du den er oppover i frekvensene?
Hvilke kabler har du testet den mot?
 

Gammeln

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2007
Innlegg
742
Antall liker
43
steinm skrev:
... om det er ett fett bare det er sølvkabler uansett merke.
Jeg har prøvd mange kabler. Lagd av kobber, sølv, forsølvet kobber, fortinnet kobber, tom gull (ble det påstått). Og jeg er i alle fall overbevist om at oppbyggingen av kabelen er viktigere enn hvilket materiale som brukes.
Så svaret er nei, det er ikke ett fett bare det er sølvkabler.
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.330
Antall liker
368
Torget vurderinger
14
Continuo skrev:
T A F skrev:
Har denne på prøve mellom dac og amp for tiden og den låter meget bra til prisen. Denne konkurerer med kabler til 3-4 ganger prisen. Den har ein kjempeflott detaljrikdom og god bass fundament.

Mvh
TAF
Hvordan synes du den er oppover i frekvensene?
Hvilke kabler har du testet den mot?
Hei.

Oppover så virker den luftig og mjuk uten å miste detaljer og oppløysthet.
Kabelen er sammenlignet med Chord Chorus og Black Magic A1 Mk ll (Revelation). Synest begge desse blei for hissige og skarpe i toppen i mitt oppsett og etter min smak.

Har tidlegare hatt Viablue NF-A7 og må sei at denne nye NF-S1 er eit par hakk opp ja.

Kjempe kabel til prisen. :D

TAF
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
T A F skrev:
Continuo skrev:
T A F skrev:
Har denne på prøve mellom dac og amp for tiden og den låter meget bra til prisen. Denne konkurerer med kabler til 3-4 ganger prisen. Den har ein kjempeflott detaljrikdom og god bass fundament.

Mvh
TAF
Hvordan synes du den er oppover i frekvensene?
Hvilke kabler har du testet den mot?
Hei.

Oppover så virker den luftig og mjuk uten å miste detaljer og oppløysthet.
Kabelen er sammenlignet med Chord Chorus og Black Magic A1 Mk ll (Revelation). Synest begge desse blei for hissige og skarpe i toppen i mitt oppsett og etter min smak.

Har tidlegare hatt Viablue NF-A7 og må sei at denne nye NF-S1 er eit par hakk opp ja.

Kjempe kabel til prisen. :D

TAF
Da burde jeg kanskje prøve en slik?
Jeg har også prøvd de to nevnte kablene her hos meg, begge gjorde vel egentlig en bra jobb her, hvis Viablue er bedre så.......... :)
 
Topp Bunn