Jeg hadde regnet med å treffe mange der, men vi var bare 4...
Naim-utstyr er utrolig elegant, og gjennomtenkt.
Mitt inntrykk er det samme som etter Soundgarden-treffet. Det spilles for høyt (men det synes jeg sikkert bare fordi jeg ikke spiller høyt til vanlig) og utvalget av musikk er basert på "inponatoreffekt". Veldig imponerende lyd, og veldig bra soundstage i bredden, men det lyder jo ikke naturlig. Det har jo med musikkvalget å gjøre, og det gjengis sikkert slik det er mikset, men jeg liker egentlig ikke å ha vokalisten på fanget.
Den desidert mest naturlige lyden var harpekonserten som ble spilt. Gammelt analogt opptak fra 60-tallet (70-tallet?). Harpen var mikset langt framme i lydbildet (nødvendig ellers vil det jo være vanskelig å høre den), men orkesterklangen var flott og det var veldig bra gjengivelse av rommet - her hadde du ikke musikerne i fanget i motsetning til i de andre eksemplene.
Uansett - takk for innsatsen fra Hifilife. Flott at man får til noe slikt her i Trøndelag, bare synd at det ikke var flere som møtte opp!
PS: Jeg visste jo at det var Naim som skulle presenteres og st de har en god streamer som skulle være med, så jeg burde jo lagd en liste over ting jeg gjerne skulle hørt, så hadde jeg sluppet å være negativ til låtutvalget.
Så oppsummert - dette låt veldig bra når materialet lot det få sjansen. Min kritikk av låtvalget og gjengivelsen er jo selvfølgelig basert på min subjektive oppfattelse av hvordan musikk skal høres ut, og der kommer man jo fort inn på hva hifi skal bety. Høy troverdighet, selvfølgelig, men høy troverdighet i forhold til hvordan det låter i virkeligheten, eller i forhold til hva lydteknikerne i studio har mikset? For meg, som primært lytter på klassisk musikk er det (selvfølgelig) det første, men andre vil være uenige.