Nikos Kino og Hi-fi

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
857
Antall liker
250
Torget vurderinger
16


Etter mange år med Hi-fi og hjemmekino som interesse har jeg funnet drømmeoppsettet. B&W Nautilus serien i front som består av 805s og HTM4s. Surround høyttalere er B&W CD1NT.
Høyttalerene forsterkes av 3 * 500W i 8 ohm klasse D i front og 2 * 130W bak.
De dype frekvensene leveres av Earthquake Supernova. Med sine 2 * 15 tommere blir det liv i kjellerstua ;)
For å gjøre anlegget mest mulig kompromissløst i forhold til hjemmekino og stereo bruker jeg en helt analog Holfi 5.1 preamp. Denne er faktisk batteridrevet.
Til hjemmekino står blu-ray spilleren Cambridge BD752 for alt av prosessering og bilde, mens Arcam Irdac brukes dedikert til Stereo. DSpeaker anitmode blir brukt som romkorreksjon til Sub. Denne er koblet både til både stereo og hjemmekino.
Projektor er en Sony HW-10 og lerret er lyst grått.
Det spinnes noen ganger vinyl fra min REGA planar 3 med det meste går gjennom en laptop som kjører foobar 2000. Alt jeg har av musikk er ripet i FLAC kvalitet til min laptop. Som fjernkontroll til musikkavspilling bruker jeg en Samsung Ativ S mobiltelefon.



B&W 805s i Cherry

Jeg har valgt disse da de fungerer veldig godt i mitt rom. Med bassrefleks forran lager de minimalt med bassproblemer. Jeg liker høyttalere som spiller mest mulig nøytralt. Det gjør aldri noe at de ser flotte ut også. Cherry med trefiner er lækkert og setter personlig preg på høyttalerene.

B&W Htm4s i Cherry

Som man kan se er denne senteren helt identisk med min stativhøyttalere 805s. Bare at den er laget for liggende possisjon. Dette er etter min mening meget gunstig da lyden blir mest mulig lik.
Good thinking B&W is all I can say ;)
Under Senteren ser man kraftpluggene som består av 3 monoblokker som leverer 3 * 500W i 8 ohm og 3 * 1000W i 4 ohm. Rotel RB-1092 til venstre og Midgaard til høyre bruker helt identiske Klasse D moduler bra B&O

Sony HW-10

Glimrende projektor i kjent DLNA kvalitet.


Holfi 5.1 pre. og eldre Rotel amp.

Denne preampen låter utrolig bra. Gjennomsiktig som få. Min gamle Rotel amp. leverer krutt til bakhøyttalerene. Litt i bakkant, oppå Rotel ampen kan man spotte DSpeaker Antimode. Denne er for romkorreksjon av Sub. Dypbass. Funker meget bra. Anbefales til alle med Sub!!

Batcave

På venstre og høyre vegg har jeg satt opp dempeplater som tar første refleksjon. Samme type dempeplater er bak hele lerretet samt i taket. over lytteposisjon. Dette gir bedre følelse av luft og rom på både film og musikk samt mer natulig klang. Det blir også litt mer markerte transienter da de ikke blir hengene så lenge i etterkant av lyden oppstår. Vegger og tak er malt i matt svart. Bakveggen og døra er eneste som forsatt er hvitt. Dette gir helt klart bedre opplevelse av sortnivå og kontrast. Den viktigste veggen å male er der lerretet henger. Jeg gikk til det ekstreme og malte taket også noe som gjorde rommet ekstremt mørkt. Greit at dette er et dedikert rom. Anbefales ikke i stua :p

Earthquake Supernova

Brutal men nøytral sub. 2 * 15"
Funker like bra på Film og Musikk. Fjernkontroll har den også :D

Audience AU24SE

Bruker disse kablene til hele frontrekka. Noe skal man jo bruke pengene på ;)

AC/DC på vinly og Ibanez spider gitar

Back in black er helt klart en av de albumene jeg liker best på vinyl.

Springsteen sucks

Sorry, men de kunne godt spart seg for "born i the USA" En at tidenes værste landeplager.
Ganske brutalt element med ekstrem slaglende :D
 
Sist redigert av en moderator:

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.321
Antall liker
3.485
Torget vurderinger
4
Flott oppsett! :)
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.980
Antall liker
1.220
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Dette anlegget låter imponerende både på film og i stereo. Stort og presist lydbilde, med både analogt og gjennomsiktig lyd, som ikke finnes slitsomt. gleder meg til å høre anlegget på nytt, etter at du kjøpte inn "diamanten" Primare BD32 :cool:
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
Herlig rom !!! - Blir det Skedsmo Audio invite snart ?
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Ser ut som en trivelig liten stuekino med sikkert god lyd. :)
 

Selliseth

Medlem
Ble medlem
03.01.2013
Innlegg
27
Antall liker
9
Sted
sparbu
Torget vurderinger
1
Dette er en innbydende hjemmekino/lytterom :)
regner med at en blir filleristet av suben der.. hehe..
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.387
Antall liker
3.568
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Hei, takk for sist. Herlig rom dette. Vi snakket litt om hvor dypt en kontrabass går på julebordet, her er en lenke jeg fant:
General Acoustics

Vidar
 
Topp Bunn