Nils Lofgren - Acoustic live

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.686
Antall liker
2.885
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Noen der ute som vet hvor en kan få tak i denne cd`n, enten på nett eller over disk? Hvilken kjede kan tenkes å ha den i hyllene?
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Amazon.com har den.
 

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
1.690
Antall liker
8
Denne er på langt nær så bra som mange skal ha det til, men den er grei å ha. Dette er nå min mening.
 
A

Antonx

Gjest
den har god lyd fordi de brukte kun god pick-up mic på gode strenger og latt strengene være i fokus.

Billigst på amazon.co.uk
 
O

om.s

Gjest
Denne er på langt nær så bra som mange skal ha det til, men den er grei å ha. Dette er nå min mening.
Det holder jeg også med om, nevnte det visst i en eller annen tråd for en tid tilbake, og det var vel nesten som å banne i kjerka, bra men alikevel oppskrytt..

mvh
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Liker, Black Books, siden jeg hørte den i en episode av Sopranos. Forøvrig er den ikke blandt mine mest spilte. Langt i fra.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.686
Antall liker
2.885
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Djiiiisees for en plate.................
for en musikk.................
for en lydkvalitet.................

får jo bare lyst til å skru lyden høyere og høyere og høyere................. :)
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.383
Antall liker
3.563
Torget vurderinger
49

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Innlegg
511
Antall liker
24
Torget vurderinger
1
Denne er ikke så vanskelig å få tak i længre, var på lagunen, bergen, i fredags og der hadde de 4-5 eksemplare! Tror butikken hetter Play.com?

Tom-Erik
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Er det mulig å få oppskrytt denne plata nok da...? ;)

Nå har jeg bare hørt <Keith don't go> så langt, men for meg høres det ut til å forsvare prisen av hele plata!

For et fyrverkeri av et opptak! ;D


 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.686
Antall liker
2.885
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
nemmelig!
helt enig.............
til og med på et anlegg som mitt, som langt fra er high-end, har denne skiva gitt meg en ny lydmessig dimensjon!
Lurer på hva medlemmene i Lydlauget ville si, den dagen jeg inviterer på lytting. Blir anlegget rost eller slaktet...........? ;-)
Føler i det minste at jeg har klart å matche komponentene mine godt!
 
A

Antonx

Gjest
Ja knall god opptak fra hans gnistrende gitar..

men så er bare gitaren i fokus og da.. nesten..noen romfølelse blir det ikke fra en pick up mic.. men alikevel en plate det er gøy å ha (og imponere venner med...)
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.356
Antall liker
2.750
Torget vurderinger
4
O

om.s

Gjest
Bestilte først fra amazon.co.uk...ventet i et par måneder uten å få den
:(
Bestilte den deretter fra cdbaby og fikk den etter en uke, og, attpåtil ble jeg customer of the year og fikk bildet mitt på customer's hall of fame veggen ;D
Ja, det er mange musikksjapper som har noe å lære av disse når det gjelder kundebehandling ;D ;D

mvh
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.469
Antall liker
26.670
Torget vurderinger
24
Er det mulig å få oppskrytt denne plata nok da...?  ;)

Nå har jeg bare hørt <Keith don't go> så langt, men for meg høres det ut til å forsvare prisen av hele plata!

For et fyrverkeri av et opptak!  ;D


 
Takker for en hyggelig kveld, og ja, det låt jo vakkert på Etera dette Topline.
 

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
1.690
Antall liker
8
Bestilte den deretter fra cdbaby og fikk den etter en uke, og, attpåtil ble jeg customer of the year og fikk bildet mitt på customer's hall of fame veggen ;D
Enda en god grunn til å handle fra CD Baby:

Quote:
# Our servers are running FreeBSD, Apache, PHP, and MySQL.
# No Microsoft products were used in the creation of this website
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Ja knall god opptak fra hans gnistrende gitar..

men så er bare gitaren i fokus og da..  nesten..noen romfølelse blir det ikke fra en pick up mic.. men alikevel en plate det er gøy å ha (og imponere venner med...)
Sannelig om jeg vet.
Gitaren er kjørt gjennom en stereochorus, og kompressor/limiter.
En akkustisk gitar låter ikke slik.

Jeg skjønner ikke denne hypingen jeg da.
 
O

om.s

Gjest
Er det mulig å få oppskrytt denne plata nok da...?  ;)

Nå har jeg bare hørt <Keith don't go> så langt, men for meg høres det ut til å forsvare prisen av hele plata!

For et fyrverkeri av et opptak!  ;D


 
Slik ser coveret ut på min cd (vision music inc..), tydeligvis finnes det da forskjellige utgivelser av denne skiva også da....



mvh
 
A

Antonx

Gjest
Sannelig om jeg vet.
Gitaren er kjørt gjennom en stereochorus, og kompressor/limiter.
En akkustisk gitar låter ikke slik.

Jeg skjønner ikke denne hypingen jeg da.
Ja jeg synes også den høres litt "kunstig skarp".
Men den får i allefall middels anlegg til å høres imponerende.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Ja jeg synes også den høres litt "kunstig skarp".
Men den får i allefall middels anlegg til å høres imponerende.  
Tror du treffer spikeren ganske nær hodet der. ;D
 
K

kbwh

Gjest
Da bør jeg omgående få kjøpt den forstår jeg. Er den musikalsk interessant?
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.029
Antall liker
415
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Den er absolutt interessant, selv om den ikke kan sies å være essensiell
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Da bør jeg omgående få kjøpt den forstår jeg. Er den musikalsk interessant?
Nei, i grunn ikke synes jeg.
Hør på James Taylor i stedet for. Det er ekte vare. ;)
Han spiller også på Takamine gitar, som vel er noe av det ypperste nå for tiden.
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Jeg kjøpte denne for lenge lenge siden nå. Må si jeg umiddelbart lot meg begeistre for den, om det var lyden, musikken eller alt oppspinnet som skapte entusiasmen vites ikke. Idag noen år etter må jeg nok medgi at denne platen slettes ikke er no serlig. Den har noen segmenter med serdeles bra gitarspill. Overtid har jeg dog akseptert at jeg ikke like den noe serlig. Låtene er egentlig ganske middelmådig, han synger ikke noe serlig og innspillingen er egentlig ikke no serlig bra heller det eneste er gitaren som høres ok ut.

just my 2c
 
O

om.s

Gjest
Liker bedre noen av hans studio innspillinger , det er mer vri og vreng samt sjel i det hele, mannen er jo dyktig......

mvh
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Låtene er egentlig ganske middelmådig, han synger ikke noe serlig og innspillingen er egentlig ikke no serlig bra heller det eneste er gitaren som høres ok ut.
Smaken er som baken, men likevel:
Selv om Leonard Cohen, Tom Waits og Bob Dylan neppe ville fått soliststatus i Oslo Gospel Choir, så er det en viss raspende ekthet som kommuniserer bra i disse til dels atonale mannsstemmene. Dette bare for å ha tatt noen ytterpunkter jeg kommer på i farten. Nils Lofgren har heller ingen stor stemme, men jeg synes faktisk at han har en stemme som passer til hans egen musikk.

Når det gjelder Acoustic Live som innspilling, så er det som slår meg en nærhet og ekthet i innspillingen, spesielt på gitaren. Det er også glimrende hvordan man har klart å bevare live-atmosfæren og samtidig beholde dynamikken i musikkinstumentene og holde ambience-støyen under kontroll.

Jeg synes ihvertfall at dette er en flott plate, selv om "Keith Don't Go" har fått betydelig mer fokusering enn resten av plata. Jeg synes dette er en fin plate å lytte gjennom fra A til Å også.
 
O

om.s

Gjest
Som ett alternativ vedr NL kan studioalbumene "Crooked line" og Breakaway angel" sjekkes ut......

mvh
 
A

Antonx

Gjest
 Nils Lofgren har heller ingen stor stemme, men jeg synes faktisk at han har en stemme som passer til hans egen musikk.

jeg synes heller ikke han har en flott stemme

Når det gjelder Acoustic Live som innspilling, så er det som slår meg en nærhet og ekthet i innspillingen, spesielt på gitaren.  

Nærhet ja, men er det ekthet å ha øret inntil gitaren om du forstår?
.
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Har også denne platen



Her spiller han med band og elgitar. Syns det passer bedre. Denne er friskere og svinger mere !
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.469
Antall liker
26.670
Torget vurderinger
24
Jeg synes faktisk Nils har en helt utrolig flott og særegen stemme. Når det gjelder opptaket på Acoustic Live er jeg helt enig i at dette ikke er naturlig. Det er større og "bedre" enn virkeligheten. Men, det betyr ikke at det ikke er en audiofil opplevelse av den grunn.

(Jeg har faktisk Live Band skiva i signert utgave også..... måtte bare nevne det).
 
K

kiwi

Gjest
Veldig enig med Fosse her, dette er en skive jeg spiller ofte, synes dette er en kjempefin plate med masse bra låter,liker også godt hans særegne stemme :)
Jeg synes faktisk Nils har en helt utrolig flott og særegen stemme. Når det gjelder opptaket på Acoustic Live er jeg helt enig i at dette ikke er naturlig. Det er større og "bedre" enn virkeligheten. Men, det betyr ikke at det ikke er en audiofil opplevelse av den grunn.

(Jeg har faktisk Live Band skiva i signert utgave også..... måtte bare nevne det).
 

turbo13

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2006
Innlegg
126
Antall liker
0
er det noen her som ønsker denne så har jeg en som er helt ny
 
Topp Bunn