nitro

joaredge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2005
Antall liker
3
Noen som bedriver rc kjøring her?
Selv har jeg en HPI nitro rs4 3. Begynner og klø litt i finga nå som våren kommer, bytte ut dekk og noen deler fra ifjor :-[ så blir det kjøring.

K

Khanate

Gjest
Ikkeno' fuel her i gården. Dessuten benytter jeg hjulene ytterst lite.
RC--> ja! Kjøring-->nei. Moddællfly--> Yes!
Jeg er akkurat kommet hjem fra Hanstholm i DK. Stikkord: hangflygning. Hastige seilfly stryker faretruende nær hangkanten. Det rulles og loopes noen få meter framfor nesetippen. I ryggsekken nogle kolde håndbayers. Livet er godt.

Null vind!? Intet problem, jeg fyrer opp min elektrifierte pylon racer, nærmere bestemt en Stinger. Slank earodynamisk kropp, ca 900mm vingespenn, 500g vekt, en hissig elektromotor i snuten, 180km/h. Dramatiske dykk i lufthavet. Krevende, men morsomt.

Fordel med elektrofly i forhold til fuel: Stillegående, ingen startvansker, intet søl med drivstoff, intet renhold etter flygningen er over, lite vedlikehold.

Ulemper: Relativt dyre batterier (LiPo)

Summa summarum: Fler og fler går over til elektrofly.

Khanate

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
Jepp.. Jeg kjører Serpent 710 med JP motor.. Hvis du ikke vet om det har RC et bra forum.. Radiostyrt.no

Det blir nok ikke så mye kjøring på meg i år, men noe blir det sikkert tid til.. Hvor kjører du?

joaredge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2005
Antall liker
3
Jepp.. Jeg kjører Serpent 710 med JP motor.. Hvis du ikke vet om det har RC et bra forum.. Radiostyrt.no

Det blir nok ikke så mye kjøring på meg i år, men noe blir det sikkert tid til.. Hvor kjører du?
Er registrert der.
Kjører ikke så mye, er mest into parkeringsplasskjøring. Prøve og få til litt drifting. Tenkte meg noen turer til Geiteryggen i sommer. Hvis ikke bilen går til fordel for nytt hifi utstyr.

Topp Bunn