|
Jeg disponerer en NG Basic, en helt manuell sak; den virker, og tidvis er det nødvendig å vaske plater, særlig bruktplater; men det er og forblir usedvanlig kjedlig å vaske ;DKjetil_M skrev:Er det noen som kjenner til NITTY GRITTY Vinyl vaskerene? Fungerer disse? Har fått tilbud om å kjøpe en eldre modell 1.0. Noen som vet hva disse kostet ny? Sikkert kjekt å ha om det funker.
Mvh
Kjetil
Takk for svar!Jeg disponerer en NG Basic, en helt manuell sak; den virker, og tidvis er det nødvendig å vaske plater, særlig bruktplater; men det er og forblir usedvanlig kjedlig å vaske ;D
mvh
KJ
Her er noen betraktninger ang NG.Kjetil_M skrev:Takk for svar!Jeg disponerer en NG Basic, en helt manuell sak; den virker, og tidvis er det nødvendig å vaske plater, særlig bruktplater; men det er og forblir usedvanlig kjedlig å vaske ;D
mvh
KJ
Platene mine er ekstremt velholdt , men jo det hender jeg kjøper meg en brukt LP.
Da kan det jo helt klart være en fordel! Gjør denne noe med statisk også? Er det dyrt å kjøpe renseveske m.m?
Mvh
Kjetil
Da tror jeg at det bare er å klemme til her. Så får jeg vel unne meg en tur på brukt platebutikk å kjøpe noen nye(brukte) plater også. Det er kjekt å ha en unnskyldning! Må jo ha noe å prøve den på også ;DHer er noen betraktninger ang NG.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,6183.0.html
Bruker VPI konsentrat med batterivann fra den lokale besinstasjonen og en dråpe Yes (Zalo) en slik flaske med konmsentrat koster vel ca 2-300 Kr hos AudioArt + vannet til noen tiere literen.
En platevasker er ett must, og blandt de beste xtra kjøpene jeg har gjort til vinylen, men så har jeg og handler endel bra brukt og billig vinyl, bytter en innerpåsen etter hver vask og kanskje ett nytt plastikk cover så har du en så godt som ny plate i mange år til...
mvh
Her er det nok bare å slå til ja om maskinen er bra, skulle det ellers være noe vil jeg tro Vidar hos AudioArt er mer enn behjelpelig...Kjetil_M skrev:Da tror jeg at det bare er å klemme til her. Så får jeg vel unne meg en tur på brukt platebutikk å kjøpe noen nye(brukte) plater også. Det er kjekt å ha en unnskyldning! Må jo ha noe å prøve den på også ;DHer er noen betraktninger ang NG.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,6183.0.html
Bruker VPI konsentrat med batterivann fra den lokale besinstasjonen og en dråpe Yes (Zalo) en slik flaske med konmsentrat koster vel ca 2-300 Kr hos AudioArt + vannet til noen tiere literen.
En platevasker er ett must, og blandt de beste xtra kjøpene jeg har gjort til vinylen, men så har jeg og handler endel bra brukt og billig vinyl, bytter en innerpåsen etter hver vask og kanskje ett nytt plastikk cover så har du en så godt som ny plate i mange år til...
mvh
Takker for nyttig info!
Mvh
Kjetil
På El-kjøp finner man Venta luftvasker/renser, disse er kaldfordampende og selvregulerende med tanke på luftfuktigheten, meget praktisk og fin sak, tar svevestøv og små partikler, samtidig som blomster og møbler opprettholder en god fuktighet.KJ skrev:Det viktigste tiltaket mot statisk elektrisitet er å sørge for en luftfuktighet over ca. 40 pst. relativ (trur eg det var), dvs. luftfukter og/eller planter dersom du har et tørt bomiljø. Luftrenser for å redusere partikkelinnholdet i luften kan også fære kjekt å ha.
mvh
KJ
Hey hey, hyggelig lesning, snart innser du også at dette drøyde det for lenge med å få i hus, den er jo blitt uunnværlig, iaf var/er det slik for megKjetil_M skrev:Jeg kjøpte "Nittyen". Og har fått den, jeg er utrolig fornøyd med den. Dette var nok et kupp!
Takk for hjelp folkens!
Mvh
Kjetil
Ble litt nysgjerig her nå, er det denne du har anskaffet deg?Kjetil_M skrev:Er det noen som kjenner til NITTY GRITTY Vinyl vaskerene? Fungerer disse? Har fått tilbud om å kjøpe en eldre modell 1.0. Noen som vet hva disse kostet ny? Sikkert kjekt å ha om det funker.
Mvh
Kjetil
Jepp det er den, men en eldre modell!om.s skrev:Ble litt nysgjerig her nå, er det denne du har anskaffet deg?Kjetil_M skrev:Er det noen som kjenner til NITTY GRITTY Vinyl vaskerene? Fungerer disse? Har fått tilbud om å kjøpe en eldre modell 1.0. Noen som vet hva disse kostet ny? Sikkert kjekt å ha om det funker.
Mvh
Kjetil![]()
mvh
[size=15pt]Tusen takk for detstg skrev:Grattis med en av dine beste bedre-lyd-opplevelses-kjøp.
Du kommer til å elske den ;D
Grattis Bernt! Den er bare helt fantastisk. Kos deg med "nye" plater.berxter skrev:Og der kom det sannelig en ramlende gjennom døra mi også: Rettnok en spiller ny "Basic" fra Audioart, og et par hundre poser fra NG. Kunne selvsagt ikke vente til i kveld, så her vaskes det vinyl for harde livet. Den første; Brahms dobbelkonsert med Rostropovitch, Oistrakh og Szell, ble ihvertfall spillbar for første gang på flere år, selv om den nok må få en omgang eller to til. Samtidig dukket det også opp en ubrukt Shure M95ED; så nå får den gamle Dualen kjørt seg!
Bernt K