No brainers.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Angående NAD M51:
    Jeg har litt problemer med å skjønne behovet for HDMI når SPDIF allerede tar det maksimale man vil finne på noen Blu-Ray plate, dvs 24bit/192kHz, i stereo. Men det er selvsagt ingen ulempe med mer konnektivitet og det kan jo hende at noen blu-ray spillere behandler et stereosignal sendt ut på HDMI annerledes enn via SPDIF.

    Jeg skjønner heller ikke helt denne skryten av volumkontrollen i 35-bits DSPen. Ordinær gratis PC programvare som f.eks Foobar2000 har hatt 64bit DSP-behandling på sin volumkontroll i årevis allerede.

    USB har jo også vært tilgjengelig i 24bit/192kHz i mange år på DACer, så selv om disse DACene trenger en driver fra produsenten så mener jeg ikke dette akkurat er verdt en notis heller.

    Uansett et kinderegg av en DAC rent tilkoblingsmessig, men i praksis bringer den vel egentlig ikke noe som helst mer til bordet enn en hvilken som helst annen 24bit/192kHz DAC utover en volumkontroll som fort kan bli hendig i en forforsterkerløs kjede med f.eks en cd-spiller/blu-ray spiller som kilde.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    marsboer skrev:
    Angående NAD M51:
    Jeg har litt problemer med å skjønne behovet for HDMI når SPDIF allerede tar det maksimale man vil finne på noen Blu-Ray plate, dvs 24bit/192kHz, i stereo. Men det er selvsagt ingen ulempe med mer konnektivitet og det kan jo hende at noen blu-ray spillere behandler et stereosignal sendt ut på HDMI annerledes enn via SPDIF.

    Jeg skjønner heller ikke helt denne skryten av volumkontrollen i 35-bits DSPen. Ordinær gratis PC programvare som f.eks Foobar2000 har hatt 64bit DSP-behandling på sin volumkontroll i årevis allerede.

    USB har jo også vært tilgjengelig i 24bit/192kHz i mange år på DACer, så selv om disse DACene trenger en driver fra produsenten så mener jeg ikke dette akkurat er verdt en notis heller.

    Uansett et kinderegg av en DAC rent tilkoblingsmessig, men i praksis bringer den vel egentlig ikke noe som helst mer til bordet enn en hvilken som helst annen 24bit/192kHz DAC utover en volumkontroll som fort kan bli hendig i en forforsterkerløs kjede med f.eks en cd-spiller/blu-ray spiller som kilde.
    Vel talt.

    Nad er først ute med HDMI, dens signifikans kan sikkert diskuteres.
    Jeg regner med att Nad har lavere støy... enn en pc, mulig dette alikevell ikke avgjør saken, godt poeng Marsboer...
    (Jeg har selv en kildepc med hysterisk lavt støygulv.. selvbygd med tanke på bl.a nettopp dette... tog 'an!)

    Det er en prototype klar fra ett amerikansk firma, også en entusiast transport/dac med bl.a HDMI. Det blir nr 2 som blir klar forsalg med hdmi, ellers er det ikke flere akkurat nå, men de kommer!

    Hvorfor HDMI, joda, jeg tenker convenience. Atributt... Jeg tror det vil bli viktig de neste 2 åra å ha dette også, på en dac/transport...

    It will really kicks the llama’s ass!
    Nad er i vinden om dagen... B.E.E kjører løpet bra!
    Produkter som havner i min tråd her, må være ekstremt annerledes en konkurrentene, utmerke seg. Gjerne starte trender, trender jeg tror vil slå ann!


    mvh
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    H.R skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    ^
    Vi befinner oss i tråden "Hifisentralen | Forum | Avdelingen for hifi | Hifi generelt | No brainers" og altså ikke i "Hifisentralen | Forum | Off-topic | Off-Topic Hjørnet".
    Man må jo ha hodelykt når man holder på bak racket må forstås. Er jo forferdelig mørkt der.
    Jeg formoder at vinylentusiastene benytter parafin- eller oljelampe?
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    tweakern har ikke platespilller... men det betyr ikke att jeg ikke følger med i timen..
    Burmester 100 Phono.
    Den har jo vært på markedet i en stund nå.
    Tone Audio og Hifi+ og nå da i-fidelity synes den er bra... Google så finner dere tester..

    Jeg har sjelden vært i en hifi sjappe over årene og ikke opplevd att det iallefall 40 -60 % av gangene var en eller anne
    som lurte på om det fantes noe som kunne digitalisere LP'er...

    Burmi' virker smart, har autolevel mellom kanalene!!! Kan ta opp i 192/24 for digitalisering og er jo en steikje fine phono og!
    Sirkom kaller den en transcriptor/archiver/Phono.
    Men om man har en klubb så burde jo noe som dette være en ting man kunne vurdere for felleskjøp, om ikke annet!
    Så kan gjengen får lagra lp'ene sine som filer, man kan jo ha en felles pott med hi-def LP-opptak!. Ideer! Mange muligheter!!!
    Man klager litt i testene att den ikke har alskens kurver... vel det er software man kan bruke som lett korrigerer den siden av en da digital fil, om man skulle ha det behovet...



    Wow for ett produkt!!!! Jeg kunne ikke tenkt meg en, for jeg trenger'n ikke! Men for andre er den jo en no brainer...
    Kanskje forhandler kunne laget en deal med seriøse lydlaug og klubber eller entusiaster for att man kan lease... now there's a good idea, eh? ;)
    Muligheter... flust med dem!

    mvh
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Denne lille boksen her på en tja 26kg med psu kan visst snakke med alle former for kilder, uansett så å si, hva det er.
    PC, dvd, cd, alle former for bokser med kilde ut,for det meste, Iphone, android mobil, the worx... også som i "app til"
    Avspille det meste, såfremt det presenteres i støttede format for no braineren.


    Hva den heter? I forgot... ;D John Curl og Andreas Koch bl.a bak denne lille legoklossen.
    Den er dyr, veldig dyr, men etter å ha lest lista på konstruktører bak denne... meget imponerende.
    Constellation Audio Cygnus heter den. Fabrikken har lyst på ca 120 lapper for den, om du lurte.
    Det som er cluet her er utgangsbufferen/trinnet fra dac delen, det er ekstremt bra, det er bl.a dette som jeg synes gjør den så velfortjent til statusen.
    Jeg skulle tro att bare utgangstrinnet... er mer enn halvparten av delekosten for denne dac/fileplayeren.
    Vi snakker essensielt om noe som må kunne kalles for Blowtorch mk III .. hvis du skjønner hva jeg mener med det... yes... We are talking pure mojo baby... A blowtorch with fixed gain... flame on!
    Det er no brainer!

    mvh ... http://open.spotify.com/track/0X2HNPJyudtLzxJdRQMmZ7 ... oh yeah..


    Det design-teamet har prestert her, er intet mindre enn å slette grensa mellom "rør output"/ og "transistor output".
    Jeg trudde den grensa aldri skulle bli overskredet, men der tok jeg feil.
    mvh
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Imperial skrev:
    Det slo meg her om dagen at den neste No brainer posten her i denne tråden måtte bli en ... strategi!
    Jeg merket meg at det har kommet masser av show opptak på youtube, for det meste laber kvalitet...
    Men så audiogon har i år begynt å ta opp i "lyttersposisjon" så man kan "tune in" akkurat som om man sitter i rommet
    på en show... være flue på veggen om man selv ikke har muligheten til å være der...
    Ett visst lydbilde av opplevelsen tilbyes altså alikevel!!!
    Det neste jeg tror vil komme er ett krav om opptak fra reviewers lytterom, av "the sweet spot" vedlagt de forskjellige tester...
    Ingen har gjordt dette enda, men det vil komme... you better believe it...

    The no brainer? Å begynne å gjøre show opptak, og opptak hos kunder med bra systemer, av produkter...
    Jeg tenkte primært forhandlere her nå da... Publikasjoner, sikkert flere som kunne gjordt slikt, show goers....++
    Er dette bra teasers? Det må jo være det!

    Ok ok... meg om dette... :p
    Men nå har jeg sagt, det, nå får vi bare se om det var smart å si...etterhvert
    I år brukte da Audiogon denne til å ta opp på RMAF. Sony PCMD50


    Audiogon har tatt opp maaaasse rom over flere shows den senere tid...
    Så nå kan man lese show reporter på alle online sites + i flere publikasjoner (online og blader...) og av og til få en
    jaja, redusert opplevelse av det man leser/ser... audielt sett (hørt...)
    http://www.audiogon.com/cgi-bin/events.pl
    Er dette så en ny trend...? Tja, kan virke sånn...

    Så har dette noe for seg...? Ja, og nå skal jeg spille litt "mind games" med dere for å demonstrere hvor effektivt dette er!
    Jeg sier:

    Linken du nå trykker på viser bildet av en høyttaler som spiller i ett rom, på ett show, fortrinnsvis THE SHOW 2010 LAS VEGAS...
    Høyttalerne er prototyper... men har fått ord på seg å kunne transportere lytteren til opptaksstedet... Virkelig lage en illusjon!!!

    Er dere klare? Snurr illusjon: Klikk link... og så:

    Trykk på spill rett under bildet der er du snill og se for deg at du sitter i salen og nyder konserten...fur real...


    ---

    I know... its ve-e-e-ery cool... ;D Herron 2104A heter den forresten.
    Og jeg håper den endag kommer i prod, for ... ett opptak av ett opptak avspillt på ett hotelrom, og det låter sånn...
    Dude alive... ;D





    mvh
    Nagra slenger seg på bølgen...


    "fra 6moons:
    As of January 1st, 2012, Nagra Audio has been transferred from the Kudelski Group to a newly created company called Audio Technology Switzerland. Run by the original Kudelski family, this new company is designed to give the audio activity a more focused framework to support its development. Marguerite Kudelski, daughter of Nagra founder Stefan Kudelski, has been named the R&D director for the newly formed entity. The first new hifi product is called the Nagra SD, a flash-memory based digital recorder. "

    http://www.nagraaudio.com/pro/pages/products_nagra_SD.php

    mvh
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Digital forsterkere har blitt bedre og bedre de siste årene.
    Nå... står vi forran ett "hopp"..
    Bruno Putzeys + Theta digital = Prometheus... 1x 250w 8 ohms... men om jeg ikke tar feil, jeg gjør sjelden ;D... så er dette rimelig no brainer stuff..



    Ncore i første kommersielle produkt...
    This ought to be really good!!! ;D '

    Ulrich, Putzeys, Karsten Nielsen... the boys who shocked everyone!

    mvh
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Imperial skrev:
    No Brainer har fått en ny kategori: iBrainer...

    Dette er en iBrainer.


    MSB sitt nyeste DAC IV system.
    Jeg bare sier... WOW!!!

    Dette er... helt utrolig!!! :-*

    Og en ting til...
    i 2010 kommer det enda ett produkt...
    Jeg vet ikke fra hvem, men jeg VET det kommer.
    Spdif/AES/Toslink til Ipod dock converter.
    Noen kommer til å lage en duppeditt som gjør følgende:
    Den kobler highend drivverk rett i socketen til ipod docs...
    Future proofing! Jeg er POTTE sikker!
    Søta bror "catching on..." :D Høyttaler og el.div++ firmaet Marten har tatt til å importere MSB saker i Sverige!

    http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=9741

    No brainer!



    mvh
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    velkommen etter, søta bror. Audio Art er allerede i gang med MSB i Norge.

    Har forøvrig hørt topp modellen. Ikke ueffen den ::)
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Bump...

    Imperial skrev:
    Bare Bildet foreløpig...
    Men jeg tviler ei, dette er en NO BRAINER!!!




    Den heter Lenehan Audio ML3.

    mvh
    Da har Lenehan oppdatert siden sin med info vedrørende ML3 høyttalerne.
    http://www.lenehanaudio.com.au/index.php/products/ml3-speakers.html

    Her er delefilteret til Reference utgaven av ML3:

    Filteret er forresten mye større en bildet tilsier. Det er like langt som 60% av høyden på høyttaleren.
    De spolene er ikke små... :eek:
    "Crossover construction:
    Full hardwire hand build, all joints are high pressure low contact area cold weld (Ikke loddet...) sealed with Teflon amalgamated wrap.
    10awg aircored inductors, low tension handwound double stabilised.
    Duelund VSF copper foil capacitors in low and high pass crossover filters.
    Duelund Carbon Phenolic 15 watt resistors throughout.
    Proprietary integration of enclosure substrate steel plate with Crossover network groundplanes."

    Denne høyttaleren er etterhvert blitt ganske så dyr. Jeg tror det er i overkant av 20000 dollar? etterhvert ($22000 +++ eller noe sånt for Reference utgaven.. ). Men en titt på delefilteret sier jo att penga blir jo brukt på godlyden...
    Kabinettet er 1m høyt og har porten i bunnen, og kabinettet veier veier 80kg, pr stk!! ... Metal, compositt og HDF og demping, tykke metallstenger og heltre og plywood og stålplater mellom laminatlaga.

    Mvh
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Ny I/O på veg til High-end snart...


    .
    Det vi ser her er usb2/usb3/thunderbolt/displayport I/O layout.

    Dette er ett apple patent... Kanskje snart en realitet...

    Skjønne dock at hærre en en itj-skalle? !!!
    Det tru æ...

    Wifi er jo så popp om dagen. Men jeg tror att det kommer enn siste super kobling sånn på tampen av koblingens tidsalder...

    Thunderbolt link til en Dac f.eks?
    Nå, thunderbolt kabler, akkurat nå, er egentlig ikke så bra, for det sitter bitte små chiper i hver ende av de...

    Apogee, selskapet, har for tiden Symphoni I/O konseptet, som er Thunderbolt... i barnefasen, egentlig
    Det er jo som man sikkert skjønner, bare starten på hva det enn er som vil komme ut av denne grunnoppskriften.

    Belkin har laget f.eks en Thunderbolt Dock...
    .
    Matrox har alt lansert sin Thunderbolt Dock...
    ...

    Nå er det bare å benke seg til og vente... på High-End gutta. For dette vil de hive seg på. No doubt, no diggety...
    mvh
     
    Sist redigert:

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124


    20/40 kohm input z, så ikke helt perfekte for rør forforsterkere, hvilket jeg faktisk synes er ett minus...
    Men summa summarum, så er dette fantastiske saker!
    Disse kan man i prinsippet koble opp forran akkurat hva man i øyeblikket har, eller kan tenke seg å skaffe av høyttalere.
    Det meste skulle digge disse.

    Akkurat nå, så kan jeg tenke meg att dette er kongene på transistorhaugen...

    Grunnen er att disse monoblokkene markerer enn endring i Accuphase sin lydfilosofi.
    Accuphase har nemlig re-voiced sine effektrinn, beginning with these here BIG BOYS...
    Nye Accuphase amper nå låter enda bedre enn før, så sier gull ørene.


    Dette er en 100 watt Klasse a forsterker som heter Accuphase A-200.
    Justerbar gain.

    Disse monoblokkene markere altså Accuphase sitt 40 års jubileum.
    Vi kan anta, at de er no brainere...
    Disse er ikke billige, men dette er sånn som man kjøper, og har livet ut, og så går de i arv.
    Slikt er bare vakkert. Rett under 50 tusen euro for ett par. They better last a lifetime.. :eek:

    mvh (Og som sagt, denne tråden er da min "føler" på markedet, som jeg ser det, intet annet. )

    Trivia:
    For de som ikke vet det, så var det en kar fra Kenwood som kjente noen karer fra Luxman og Marantz, sammen skapte de da Accuphase i 1972.
     
    Sist redigert:

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    T+A Dac 8




    DAC 8

    D/A-Wandler T+A DAC 8 im Test - AUDIO

    http://www.taelektroakustik.de/fileadmin/pdf/testberichte/Hifi_News_Review_DAC8.pdf

    Dac + pre + headphone amp + "pseudo"streamer (må bruke program på pc/mac) Asynkron og Isynkron (man kan velge/ muligjør kompatibilitet over en stor bredde av også eldre os'er til bl.a pc)() usb. Det aller aller meste av innganger og BNC digital input (IMHO) den beste.. måten å koble en dac på. Universell psu. Veldig bra headphone trinn sies det også!

    De foreløpige rapporter taler om en særdeles vellykket balanse lydmessig, og ellers fornuftig konstruert og fornuftig kvalitet for prisen (ca 20 lapper).
    Helt klart en No Brainer!

    Denne dac'en til da ca 20 lapper har den aller aller beste diskantkvaliteten som finnes i prisklassen (dvs Arcam D33, og Naim Dac slår den muliges ellers i frekvensområdet, men de er bare "dac's" ikke mer).... Ellers er den dønn nøytral ellers i frekvensområdene.

    Dac til ca 20 lapper:

    --
    T+A Dac 8 (No brainer of the year!!!!) Første utdeling av denne gjeve pris...
    Arcam D33 (Close close, Virkeligt fantastisk bra Standalone DAC!!!! )
    Naim Dac (Close close, and better than the two others with extra psu... Much better!!! And much more expensive!!! "with appropriate psu...")
    --
    Som sagt: Min mening, mine tanker.

    Dog, Jeg tar vel ikke for hardt i hvis jeg sier: Å legge øret til når tweakMan snakker er en liten no brainer i seg selv... ;)

    Mvh (oh shut up... :p )

    Musical interlude: Tritonal – Lifted - Mat Zo Remix
     
    Sist redigert:

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Decware. Ett firma som mulignes er litt kjent i Norge, iallefall blandt noen få rørglade har nå gått hen å laget

    de ALLER sterkeste monoblokkene i rørverden. Riktignok er de på bare 60watt per monoblokk men poenget her er
    att aldri før har en så stor strømforsyning (meg kjent) blitt putta inn i en rørmonoblokk, fordelt per rør...

    tmsidelarge.jpg

    monorearmaple.jpg


    Sjekk de sinnsvake kondensatorene!!!

    Decware Zen Torii Mono : The Decware Zen Torii tube amplifier

    Seriøst ha begjær!!!
    Tone Audio får ett par til test snart.... (Det er allerede 4-5 mnd venteliste, og den kommer bare til å øke! )

    Hvis disse blir så bra som man tror, så er dette intet mindre enn en sensasjon "in the making" og en no brainer Deluxe!

    Strømforsyning:

    2x4400 mikrofarrad ved 500v = (0.5 x 0.088 x 500'2 ) = 1100 joule pr. monoblokk!!!
    Dette er pur og deilig galskap!!! Audio Research sine nye 750 reference monoblokker på 750w har 1300 joule til sammenlikning!!!

    mvh
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.476
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Rørforsterker,- No Brainer?
    Hva betyr egentlig "No Brainer"?

    Farlex dictionary:
    no-brain·er (n
    br
    n
    r)n. Informal Something so simple or easy as to require no thought.

    Har rør sjøl, men vil ikke anbefale det til alt og alle akkurat:confused:

     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Mja du har vel rett der. Man må lese manualen. Men noen forsterkere som nevnte har alt av justinger bygd inn og det er bare å ringe selskapet om man lurer, så lenge man eier ampen, det er gratis. For en eier av en røramp er jo det isåfall en litten no brainer..

    Med no brainer så mener man jo att produktet innefor sitt markedssegment er ett bra kjøp... (for de som er på jakt etter slike "ting" )

    Hvor mye energi er egentlig 1100 joule? Det er det samme som 14-15 konkurransebiler i high-end db konkurranser i bilstereo. (annlegga)
    dvs 15 stk Optima Redtop + 15 stk 1 farrad kondiser.. !!!!

    That's a lot of banjos.. ;D


    mvh
     
    Sist redigert:

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.079
    Antall liker
    1.085
    Sted
    '
    Hvis disse blir så bra som man tror, så er dette intet mindre enn en sensasjon "in the making" og en no brainer Deluxe!
    Jeg så litt på spesifikasjonene for denne "no braineren":

    o 60 watt class-A monoblocks.
    o KT88 Ultra-linear output stage.

    Nå er det jo praktisk umulig å lage en 60 watts klasse A forsterker med ett par KT88 så spesifikasjonene er i alle fall pyntet på..

    o Exotic parts - cost no object design.

    Det tviler jeg ikke på. ;)
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Roger Modjeski får 100 watt ut av ett par med kt 88.. RM 200 MK II
    J Atkinson er over seg av fryd når han stadfester att joda: 2 stk KT88 gir fra seg 100watt...
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=x5Tr9lDT6fo Modjeski on tubes..

    Decware tar ut 58.6% av røra iforhhold til det tallet. Riktignok ikke i A1, så ja, jeg ser hvor du vil hen.
    Men tidene har endret seg Jane, de har det. (A1 = 15 -17 watt pr rør)
    Eduardo DeLima klarer å få til 21.67w pr rør i da A1 ... hvilket er langt over vanlig teori..
    Jeg tror heller ikke Decware har klart 29.3w i A1... pr rør. :eek:.
    (Modjeski påstår han får til 37.5w i klasse A pr rør, jeg vet ikke om det er i A1. Men det ville jo vært insane om det stemmer!!)

    Men det gjenstår selvsagt å måle en slik amp, til 7'ende og sist...

    Teorien sier att KT88 (innenfor UL kurvene) dvs David Hafler og Herbert Keroes patent fra 1952 ... ca 35 watt per rør.
    Modjeski klarer å ta ut 50watt, hvilket er helt uhørt mye. Også her laaangt over teoretisk maksimum (50 talls teori mind you..)

    Så jeg tror driveren kjører i klasse A og utgangstrinnet kjører i UL 58.6w dvs godt under 70 watt grensa for 2 stk rør i UL...

    Decware : KT88 Ultra-linear output stage.... 58.6w i UL... ikke i A1 som jeg tror du trudde?



    mvh
     
    Sist redigert:

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.079
    Antall liker
    1.085
    Sted
    '
    Roger Modjeski får 100 watt ut av ett par med kt 88.. RM 200 MK II
    J Atkinson er over seg av fryd når han stadfester att joda: 2 stk KT88 gir fra seg 100watt...
    Music Reference RM-200 Hybrid Vacuum Tube Power Amplifier - YouTube Modjeski on tubes..

    Decware tar ut 58.6% av røra iforhhold til det tallet. Riktignok ikke i A1, så ja, jeg ser hvor du vil hen.
    Men tidene har endret seg Jane, de har det. (A1 = 15 -17 watt pr rør)
    Eduardo DeLima klarer å få til 21.67w pr rør i da A1 ... hvilket er langt over vanlig teori..
    Jeg tror heller ikke Decware har klart 29.3w i A1... pr rør. :eek:.
    (Modjeski påstår han får til 37.5w i klasse A pr rør, jeg vet ikke om det er i A1. Men det ville jo vært insane om det stemmer!!)

    Men det gjenstår selvsagt å måle en slik amp, til 7'ende og sist...

    Teorien sier att KT88 (innenfor UL kurvene) dvs David Hafler og Herbert Keroes patent fra 1952 ... ca 35 watt per rør.
    Modjeski klarer å ta ut 50watt, hvilket er helt uhørt mye. Også her laaangt over teoretisk maksimum (50 talls teori mind you..)

    Så jeg tror driveren kjører i klasse A og utgangstrinnet kjører i UL 58.6w dvs godt under 70 watt grensa for 2 stk rør i UL...

    Decware : KT88 Ultra-linear output stage.... 58.6w i UL... ikke i A1 som jeg tror du trudde?
    Nå er det som regel ikke drivertrinnet som klassifiserer utgangsforsterkere, drivertrinn kjører så godt som alltid i klasse A.

    Det finnes ingen slik teori om 35 watt per rør for UL, hvor har du det fra?
    Ta en titt i databladet for KT88 (MOV/Genalex) [1], der er det gitt et eksempel på arbeidspunkt for UL med utgangseffekt på 100 watt.

    Å ta ut 100 watt med ett par KT88 er fullt mulig. Men å tyne ut 100 watt av ett par KT88 i klasse A er derimot ikke mulig, da må du over i klasse AB med vekt på B.

    Nå var det ikke jeg som "trodde" A1, spesifikasjonen til Decware sier: 60 watt class-A monoblocks.
    Hva er din oppfattning av forskjellen mellom class-A og A1?


    [1] http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/frank/sheets/086/k/KT88.pdf
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Klasse A er vel å ta ut akkurat halvparten av rørets maks effekt, så signalet kan svinge +/- i en hel kurve i røret.
    Talla i posten du kommenterer ser ut som om jeg posta litt fort vedrørende UL... Tenker jeg rota med EL84/6B5Q tall?

    Uansett. Zen Tori monoene virker å være hårreisende kraftige okke som. Blir spennede å se om alt dette faktisk blir som man sier.
    Tone Audio skal teste de, så vi får bare vente på hva de sier om sakene.

    Men rørteorien er ikke som den engang var. Det er forsterkere der ute som får røra til å hive ut effekter som de aldri teoritisk skal klare.
    Det synes jeg er ganske kult jeg da.

    Bare å gi en 60w (what ever class) monoblokk med 2stk KT88 rør pr stykk en psu like kraftig som en AR 750 REF amp er i seg selv antakelig å mene "serious business".

    mvh
     
    Sist redigert:

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    T+A Dac 8





    DAC 8

    D/A-Wandler T+A DAC 8 im Test - AUDIO

    http://www.taelektroakustik.de/fileadmin/pdf/testberichte/Hifi_News_Review_DAC8.pdf

    Dac + pre + headphone amp + "pseudo"streamer (må bruke program på pc/mac) Asynkron og Isynkron (man kan velge/ muligjør kompatibilitet over en stor bredde av også eldre os'er til bl.a pc)() usb. Det aller aller meste av innganger og BNC digital input (IMHO) den beste.. måten å koble en dac på. Universell psu. Veldig bra headphone trinn sies det også!

    De foreløpige rapporter taler om en særdeles vellykket balanse lydmessig, og ellers fornuftig konstruert og fornuftig kvalitet for prisen (ca 20 lapper).
    Helt klart en No Brainer!

    Denne dac'en til da ca 20 lapper har den aller aller beste diskantkvaliteten som finnes i prisklassen (dvs Arcam D33, og Naim Dac slår den muliges ellers i frekvensområdet, men de er bare "dac's" ikke mer).... Ellers er den dønn nøytral ellers i frekvensområdene.

    Dac til ca 20 lapper:

    --
    T+A Dac 8 (No brainer of the year!!!!) Første utdeling av denne gjeve pris...
    Arcam D33 (Close close, Virkeligt fantastisk bra Standalone DAC!!!! )
    Naim Dac (Close close, and better than the two others with extra psu... Much better!!! And much more expensive!!! "with appropriate psu...")
    --
    Som sagt: Min mening, mine tanker.

    Dog, Jeg tar vel ikke for hardt i hvis jeg sier: Å legge øret til når tweakMan snakker er en liten no brainer i seg selv... ;)

    Mvh (oh shut up... :p )

    Musical interlude: Tritonal – Lifted - Mat Zo Remix
    BUMP!!!

    Arcam D33 mars review: Arcam FMJ D33 review from the experts at whathifi.com ... a.k.a slakt...

    Arcam D33 november review Arcam FMJ D33 Digital-to-Analog Converter ... Sidestilles med Devialet D-Premier...

    Forskjellen? Innspillingstid antakeligvis....
    Det er så viktig!!! Å spille inn sakene før man tar en avgjørelse....

    Du går ikke fra zero til Hero sånn, det skjer bare ikke!
    Selv om den fikk slakt av What Hifi, så trodde jeg på det tidspunktet att de hadde feil. Og de hadde det!
    Sleng på en AES/EBU usb interface og en Grimm CC1 reklokker og man har antakeligvis noe som vil skremme vettet av lytteren.

    Mvh
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Det er bøtter og spann med usb to spdif+ymse saker der ute. Det er vel 150+ eller noe sånt.

    På 90 Tallet laget Paul McGowan (Nå med PS Audio, på den tiden med Genesis Technologies) noe som ble kalt The Genesis Digital lense.
    Ett unikt produkt på den tiden. En buffer/reklokker .
    1310433532.jpg

    Den hadde en 512KB stor buffer som den leste til og så reklokket datas fra via en rekke in og outputs.. (dvs ca 3 sekunder med cd data - CD data er 176.4 kilobytes per second ).
    Det var en svær sak, ca så stor som en Densen integrert eller deromkring.
    Den klarte ca 100 -90 picosekunder med output jitter fra ganske 'skitne kilder' som cd drev, lykort osv... Det var meget bra på den tiden.
    På den tiden kostet herligheten nesten 2000 dollar. Det var gansker mye gryn i 1996.
    Dette apparatet er en legende. Noen bruker slike enda. Så bra var den... Fremdeles må du ut med over 400 dollar om du vil ha en.

    Fremover til 2012...

    Empirical Audio lanserer Syncro-Mesh (599$) dvs ca 3400kr.


    Dette er en ganske liten boks som du plasserer mellom en kilde CD, pc, sonos, hva som helst som hiver ut ett digitalt signal og en DAC.
    Cluet her er att man trenger en ekstra digitalkabel. Og begge disse kablene bør være på 1.5 meter, for optimalt resultat.

    De fleste som bruker digitalkabel dvs rca eller AES/EBU eller HDMI eller BNC bør bruke akkurat 1.5 meter lang kabel...
    Dette har med refleksjoner og impedanse å gjøre. Akkurat denne lengden har vist seg å være den smarteste å bruke.
    Her snakker vi om ett produkt som du kan plassere mellom en kilde og en komponent med digital input.

    Hva gjør så denne med signalet den får via optisk, rca eller bnc inngangen sine? Jo den 10 -20 dobbler kvaliteten av den digitale datastrømmen.
    Du konverterer ditt cd drev, din sonos, eller hva som helst egentlig fra mid-fi til ekte High-end når det gjelder kvaliteten som kilde/drev.

    Jitter synker til da nesten femto skalaen hva gjelder jitter. 10> pico seconds, worst case scenario eller deromkring.
    Poenget her å maksimere billige kilder (Kan bestilles som up/resampler 'not bitperfect') eller direct re-clock (pseudo bit-perfect)
    Med ikke bitperfect menes det att den kjører dataen gjennom en chip, re-klokker og rebuffrer og mater daten ut i korrekt hastighet...
    Hva skal man med kilden såkalte bit data om den er helt på styr med en klokke-data segment som er på viddene. Her re-kreerer vi, re-genererer!
    Det å ha musikken lagret i bit perfect, og å sendt denne ut fra "kilden" i bit-perfect format er derimot noe helt annet, i dette tilfellet.

    Når en da D/A konverter blir matet med denne datastrømmen så skjer det noe aldeles fantastisk. D/A konverteren "over achieves" something fierce!!

    Nå har riktignok Paul McGowan endelig laget en "Digital lens MK II" dvs PS Audio sin Perfect Wave teknologi.
    Empirical sin utgave er eksakt like bra. Koster 1/8 del så mye gryn...

    Yeah, No... no braINER.. i'M Bringing no brainer back! (a.k.a Timberlake style... ) :cool:

    Synchro-Mesh : Empirical Audio

    Som sagt. : Min mening, ett nydelig produkt! Ett jeg selv har brukt gryn på i 2012/2013.. (mater en Pioneer N-50k, om satt opp riktig, så er pioneeren helt ekstremt underpriset versus lyden den er i stand til å hive ut!!! Kables for tiden med Tara labs Air kabler... Meget bra "match") inn i en Earmax Pro (Nos rør, 6h23EB + Mullard CV series NOS (Veldig gamle...) tilkoblet en AKG 701.
    Kort sagt. Mitt nåværende headset annlegg. Abnormt vellykket kombo.. Ikke så dyrt heller. ( ca 30 -40 lapper.. Egen pc + filtre + backupsystem + komponenter)
    Pioneeren er riktig nok tilkoblet via en DIY nettkabel som mulignes er verdt 100k+++ om den skulle produseres (grunnet att jeg har brukt patenter fra flere high-end produsenter i DIY oppskriften og rent sølv i lederne)
    Kabel fra Dac til Earmax er "Tara labs" - AIR 0/1 Klone (Eller, min kabel er bedre.. YMMV ... )

    Jeg bare nevner det: Har man mulighet for å koble dac til via BNC, gå for det!!! Det er den beste måten å koble en dac!!!!

    Syncro-mesh er ett produkt som er veldig sjeldent i dagens hi-fi marked. Akkurat som "The Digital lense" var i 1996.. Det var konkurrenter, men de leverte ikke samme kvalitet...
    Skal man ha noe fra en konkurrent idag, så blir det noe helt sinnsykt dyrt!! Vi snakker om ikke små summer

    Syncro-mesh, ett unikt produkt i et meget mettet marked!!


    Mvh
     
    Sist redigert:

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    .. ja.. Feilpost. Eh, så lenge jeg ikke kan slette selv. Hvorfor ikke putte ett Jackie Chan sitat her imens..
    "I dont wanna be a princess anymore, I wanna be a cyborg"

    mvh
     
    Sist redigert:

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Gå ta' banen!!!


    Parasound Halo CD 1!

    Ett samarbeid mellom amerikanske Parasound og danske Holm acoustics hvor man har en linux motor i hjertet av denne maskinen.
    Denn må jo være sinnsvakt bra som drivverk og!!! Holm Acoustics er med på sakene altså. Det er IKKE smågutter!!!!

    Dette ER en no brainer!!!!

    Dette er en veldig uvanlig cd spiller. Hjertet i den er rett og slett et Intel hovedkort, riktignok av mikrovarianten, og med passiv kjøling.
    Man begynte å høre om denne rundt 2010/2011, og nå ser det ut som den er klar..
    Holm acoustics har brukt sin hyperraske auto-adaptive cd motor i denne cd spiller.
    Her har vi en cd spiller som makter å lese en cd plate like nøyaktig som EAC, i 1:1 speed. (Så vidt jeg vet er det vel bare MSB og PS Audio som har noenlunde like raske avlesingssystemer.)


    Mvh
     
    Sist redigert:

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Millenia Media NSEQ kommer i to utgaver, en med rør/transistor switching, og en med bare transistor.
    Millenia Media NSEQ-2 eller NSEQ-4
    Hysterisk nøytral og renlåtene equalizere med abnormt dynamikk omfang. (Vanligvis ett problem med equalizere at de dreper noe dynamikk, men ikke her...)
    Dette er aktive equalizere, med mottaks og forsterker buffere/trinn som kjører i rein klasse a.
    Ifølge gearslutz seiler denne nå opp som å være en av de aller aller beste equalizerne i produksjon for øyeblikket, ren klar og en slugger på dynamikk. NSEQ-4 modellen.
    LargeMilleniaParaEQMSQ.jpg


    Hvor mange annlegg der ute hadde ikke fått et løft med en bra EQ? Jeg tror de aller aller fleste Hi-End annlegg hadde fått det jeg!!! Pris ingen hindring!!
    Mange audile bruker så mye penger på å fiske småfeil i lyden på dyr dyr måte.
    De bytter amper og høyttalere og dac'er og kabler som gale, mens løsningen kanskje egentlig het Millienia Media NSEQ-4 ....

    A no brainer!!!! Synes jeg!!

    mvh
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Kikket innom Wizard sin blog her...
    Fant denne:

    p874538822-3.jpg


    Det er Ocean way Montecito. (350 lapper pr par... )
    Jeg har bare sett bilde.
    Minner på en måte om Kef 207.2 i oppbyggning.
    Tipper dette er bra jeg.

    Westlake killer? Antakeligvis No Brainer as well.

    Jeg er også nesten skråsikker på at denne tør ikke de store publikasjonene å teste.. De tør ikke...
    Det vil forrundre meg sterkt om noen tør gjøre dette i 2014.

    Mvh
     
    Sist redigert:

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Hi-End er forelsket i DSD om dagen... DSD downloads ...[check]

    Så da må man huske dette navnet: Merging Tech Horus... [check]
    Merging Technologies | Horus Mic Pre & AD/DA Converter with RAVENNA

    For jeg tror praten kommer til å gå gjevnt om denne i 2014/2015... RAVENNA heter protokollen...
    DAT be a no-brainer...

    Det man sier om denne er nemlig at den er den beste DSD-dac hittil laget... ? Who knows.. :rolleyes:
    Ravenna = Nettverksprotokoll for å flytte på (streame til DSD-dac...) DSD filer.. Jeg tror denne vil bli adaptert av de aller beste i 2014/2015... (who knows... right?) [check]



    Mvh
     
    Sist redigert:

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Valvet A4 Mono (introdusert i August 2014) kan bli et hett navn i 2015.
    55/90w 4/8 ohm monoer som kommer til å puste Pass Labs sine nye XA60.8 monoblokker i nakken på en måte som må karakteriseres å være nermest mirakuløs, prisen tatt i betraktning.. Voldsom stor forskjell disse to imellom. Prismessig.




    Nobrainer of 2015, so far? Jupp, Valvet A4 monoer...

    Mvh
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Forsterkeren er den viktigste komponenten i ett hvert anlegg.. Har jeg alltid sagt.
    It's the most important no brainer!!


    Mvh
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Det må da være sikkert 20 år siden jeg begynte å preike høylydt om å stacke subwoofere...
    Rel-ativt ofte... jeg anså dette å være en no brainer...

    Is REL's "Six-Pack" Subwoofer Line Array Just What We Need? | Stereophile.com

    Svært få produsenter har dette på sin tapet. Rel er en en dem som har det.

    Om du kan integrere, flere en 2 subber i ett annlegg suksessfult, for det er ikke nødvendigvis lett å gjøre, så vil hoverhøyttalerne nermest 10 dobble sin pris i lydkvalitet...

    Plagsomt ofte hos folk hører man veldig bra lyd men nermest total mangel på grunntonekomponenten i komplekssummasjonen av da "ekko" og eller sub-infra informasjonen som er med på å danne lokaliseringsrelaterte komponenter i lydbildet.
    Og gutta fyller rommet sitt med lyd dempere og hva de skal være..
    Men dette er totalt bortkastet om annlegget ikke går dypt nok...

    Når man da hører ett annlegg som går kjeller dypt, korrekt satt opp. Det bør være gråting involvert.. det skal være felling av tårer, av glede og av sorg.
    Tenk at jeg har gått glipp av dette i alle år....

    You donæt wanna cry? Then this is a nobrainer.... 6 pack yo zeestem!

    Mvh
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    I know, usually Så poster jeg ikke mer enn 1 x pr år i denne tråden...
    Men må man så må man...
    Rockport Atria II...
    p2167266024-3.jpg


    2017? Høyttaler UNDER 300k?

    Du har fått med deg at Barack Obama sin fødelsattest er Fake? (de ble ikke laget på den måten bildet viser fra hans fødselsår, de så faktisk annerledes ut de årene på Hawaii...)
    Du har skjønt at tweakerns over 10 år gamle anbefaling av Audiovektor M/S3 serie snart går ut på dato?
    At han fremdeles anbefaler flere en 3 subber i ett hvert annlegg?
    Du har en forsteker verd mer enn 500kr?

    Hva 200 - 250.000kr for en høyttaler, koble den til nermest hva som helst? Jupp!!! God plan!!!
    Fabelaktig plan!!!

    You are kidding me? This one!!!

    No brainer!!!

    Wilson Sophia II/III , Audiovector M3/S3, Rockport Atria/Atria II ... Good plan!!!

    Beste høyttaler under 100.000kr i 2017? JUST WATCH THE REVIEWS IN 2017 !!!

    Det kommer til å bli http://alta-audio.com/collection/lelantos/

    You can bet all you want on it!!!

     
    Sist redigert:

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    The Manhattan projekt.

    De fleste vet sikkert at Oppenheimer laget atombomben for at man på den tiden visste at det i en Indisk ørken var sand som var smeltet av ekstrem varme. Så man visste på den tiden og visste om det indiske epost. Diktet om at en Indiske hadde klart det..
    Man visste det kom til å fungere, man var fullstendig klar over at atombomben var funnet opp for flere tusen år siden, første gang.
    Det er intet nytt under solen, som man sier (Kong Salomonsen sitat) og Oppenheimer sa ' I have become dette, destroyer of worlds... '
    Oppenheimer siterer her Mahabharata..
    I moderne tid har den Indiske stat bekreftet at man anerkjenner flere sitat fra denne som arkeologiske sannheter.
    Kaosteorimatematiker? Fysiker? Then you know!!!

    https://mytekdigital.com/hifi/products/manhattan-2/


    Seriøst No Brainer
    Superlyd Super Headsett Amplifier..

    Mvh
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Oh LA LA!!!

    Neilos_Face_Open3HD-e1463826193264.png


    Dette er galskap!!!

    S.A.M 'ified it goes from super to duper!!!

    :cool:

    No brainer!!!
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Rør -pre for ALLE transistor trinn... the real deal!!!

    Rør pre for de transistortrinna som rett og slett trenger abnormt mye driv-styrke...

    Du ønsker rørmagi med transistortrinn men har prøvd det og opplevd att f.eks bassen ikke er der, at mid-range magien er "missing"
    Eller at det suser alikevell???

    Vel. Look no further!!!!

    Kevin Hayes er en av mine 5 favoritt designere. Yep, jeg er abnormt interessert i designerene. Jeg driter loddrett og vannrett hva firmaene heter, og hva produktene heter. The no-brainer smart ass method er å kjøpe etter "hvem har konstruert og bygd sakene....

    Så, du vil ha ha magi og drivbarhet og kunne velge selv effektrinn som har helt ned til 1k -ohm last...
    Hva velger du da?

    La meg si det slik, listen er abnormt kort....

    Min no-brainer anbefaling er følgende:

    REN MK5 FRONT SHORT.jpg

    REN MK5 back.jpg


    VAC - Renaissance Mk V
    Mvh tweakMan = A.k.a Imperial


    Mvh
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn