Node 2 problematikk

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.495
Antall liker
9.223
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Hei,
Jeg tenkte det kunne være greit å informere om et problem som ga meg noen grå hår før jeg fant feilen.
Jeg fikk litt skraping i høyttalerne når jeg vred på volumkontrollen på min E90ES, faen, hva er det som skjer nå?.
Leverte den til Teletor, det skrapet ikke hos han, men han fant et skadet printkort som han fikset. Hmmm. Koblet opp igjen.
Ingen skraping med tapedeck men med streaming fra Tidal ga skraping. Streaming fra TV gjennom DAC er ok.
Jeg brukte Node 2 som streamer og Rotel RDD-1580 som DAC. Noden stod oppå Roteln med 3-4mm sorbothane imellom.
Jeg flyttet Noden lenger unna DACen og det ble helt ok. I mellomtiden hadde jeg kjøpt meg ny DAC og prøvde det samme oppsettet med den. Så lenge Noden står oppå DACen blir det litt skraping ved endring av volum på pre. Nå har jeg satt Node og DAC litt lenger fra hverandre og alt er ok.
Mvh. Terje
 
Sist redigert:

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.255
Antall liker
1.158
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
OK, min står på DAC'n og har aldri hatt problemer. Kommer nok litt an på skjerming og hvordan ting er konstruert.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.495
Antall liker
9.223
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Ja, det er jo flere muligheter, jeg bruker coaxial mellom node og DAC, jeg brukte optisk tidligere og jeg tror ikke jeg opplevde problemer da. Er litt usikker. Har jo stadig vært plasseringsendringer i stereobenkene de siste årene. Men problemet er identisk med 2 forskjellige DACer. Det tyder jo på at det er Noden som støyer, men som sagt med en hylle i mellom så er det helt iorden. Og da kjører jeg på:)
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Min node står 1 cm fra DAC, og har heller ikke opplevd noe sånt. Merkelig.
Klubben pleier vel å være ganske greie å ha med å gjøre, så jeg ville hørt om jeg kunne få lånt med meg en demo node2 og sjekket om det kun gjaldt ditt eksemplar.
Jeg kjører coax mellom node og dac.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.965
Antall liker
81.744
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Jeg har heller ikke opplevd problemer med min Node 2, bortsett fra at den blir ganske så varm. Det fremgår av svakt brune merker i den hvite plasten rundt gitteret på oversiden.
 

Strømling

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Innlegg
1.229
Antall liker
772
Sted
Nedre Romerike
Torget vurderinger
1
Tror streamerene kan stråle litt, husker en gang jeg flyttet en sonos connect over topplaten med rørerne på en Mcintosh c2500. Det duret som bare det.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.965
Antall liker
81.744
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
PS: min er koblet via ethernet. Tidligere var det hendelser forbundet med dette
 
Topp Bunn