Node 2i, Powernode eller Heos Link

pansern

Fersking
Ble medlem
27.01.2021
Innlegg
1
Antall liker
0
Sted
Bodø
Hei

Jeg er relativt uerfaren når det gjelder streamere, dac og annet utstyr enn en enkel amp og høyttalere. Jeg har forsøkt å søke i forumet, men ingen caser er akkurat like. Noen skriver at min forsterker blir litt veik (Denon PMA -50), men ellers var det ikke så mye info og hente frem.

Det har kommet til det at jeg har begynt med Tidal HIFI, og ønsker å benytte noe annet enn Bluetooth for avspilling. I stuen står det i dag en Denon PMA-50 og et par B&W CM1 på stativ. Jeg er i tvil på om jeg skal gå for en Bluesound Node2i, eller Powernode 2i. Jeg har jo en forsterker allerede? Kombinasjonen mellom B&W 706 og Powernode 2i fikk jeg presentert hos HIFI-klubben - som jeg falt veldig for. Nå er det verken samme helt samme høyttalere eller forsterker som vil stå i bunn ved kjøp av vanlig Node 2i, så opplevelsen blir vel ikke akkurat identisk. Vil jeg oppleve et merkbart endret lydbilde med kun Node 2i, eller har forsterkerbiten i Powernode 2i alt og si her?

Jeg har et kinorom som snart får seg en ny Denon-reciever med HEOS. Spørsmålet er da om jeg heller skal kjøpe en HEOS Link til stuen? I dagens bolig, og for fremtiden, vil jeg neppe benytte meg av multiroom for disse to rommene samtidig. Argumentet med HEOS faller litt vekk, men det er nå likevel et alternativ og ta i betrakning.

Råd mottas med stor takk :)
 

Emmashifi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2020
Innlegg
66
Antall liker
29
Sted
Oslo
Hei, har hatt Node 2i og den er virkelig bra. Bra å gå bort fra bluetooth av mange grunner. Men om stuen din er stor og du liker å spille høyt volum til tider kunne det kanskje vært gøy med noe større som 706 og powernode. Om du er nokså fornøyd med lyd hjemme som det er i dag ville jeg forsøkt å låne hjem en Node 2i av dem, de tilbyr ofte hjemlån når jeg har vært innom hvertfall. Alternativt kjøp en brukt. Nb. Ettersom den sank i pris sent 2020 kommer det kanskje ny "3" modell snart? Det finnes også mange betydelig rimeligere streamere. Ieast m30 og Yamaha Wx produkter for eksempel. Disse kan ikke spille av Tidal Mqa master kvalitet som Node 2i gjør. Om det er verdt prisgapet må bli opp til deg, ditt utstyr og lytterom. Jeg kom frem til at det ikke var verdt det.
 

Emmashifi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2020
Innlegg
66
Antall liker
29
Sted
Oslo
..eller bare kjøp det du likte godt og kos deg med nye leketøy. Noen ganger er det bare kjekt med noe nytt. Jeg bytter utstyr som jeg bytter vin, kjekt å utforske nye saker.
 

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
2.721
Antall liker
4.399
Sted
Nøtterøy
Hei. Jeg ville også gått for en Bluesound Node 2i. Denne streamer/dacen er ihvertfall jeg veldig fornøyd med. Du vil føle at du får ut maks av forsterkeren din. Etterhvert kan du jo investere i en kraftigere forsterker kanskje...
 
U

utgatt304361

Gjest
Hifi klubben har jo 60 (?) dagers full returrett. Det er bare å kjøre på og teste.

Selv har jeg nedgradert fra Matrix Element M til Node 2i ettersom jeg stort sett kun spiller vinyl. Kan ikke si annet enn at Node 2i imponerer.
 

FJELL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2010
Innlegg
181
Antall liker
186
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg er enig med de andre her, gå for node 2i, den er veldig brukervennlig og gir bra lyd. Senere kan du evnt oppgradere med ekstern dac. Kanskje investere i brukt integrert forsterker? Nå går det sikkert en del penger med til kino så bruk det du har i første omgang. Dette med returrett er også et glimrende forslag.
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Jeg har Node 2i. Synes den henger/låser seg titt og ofte. Må bruke Spotify appen og streame til Node 2i, noe som fører til at det hopper inn og ut, som regel ender det med at Spotify ikke kobler seg til Node 2i før dagen etter. Noe bedre på Tidal, men hadde aldri gitt 5000 for en slik en i dag.

Hadde Sonos før, fungerte mye bedre, men ville ha bedre lyd og "oppgraderte".
 

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
2.721
Antall liker
4.399
Sted
Nøtterøy
Jeg har Node 2i. Synes den henger/låser seg titt og ofte. Må bruke Spotify appen og streame til Node 2i, noe som fører til at det hopper inn og ut, som regel ender det med at Spotify ikke kobler seg til Node 2i før dagen etter. Noe bedre på Tidal, men hadde aldri gitt 5000 for en slik en i dag.

Hadde Sonos før, fungerte mye bedre, men ville ha bedre lyd og "oppgraderte".
Da må det ha vært en feil på Noden. Har ikke skjedd med min.
Koblet via kabel eller wifi?
 
U

utgatt304361

Gjest
Da må det ha vært en feil på Noden. Har ikke skjedd med min.
Koblet via kabel eller wifi?
Ikke hatt noe kræsj med min heller. Funker fjell.

Uansett, kjøp en sånn, prøv i 60 dager og returner om det ikke funker. No-brainer.
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Da må det ha vært en feil på Noden. Har ikke skjedd med min.
Koblet via kabel eller wifi?
Kablet 500 mb linje som hjelper litt. Funket ikke godt med mb 60 linje. Men det største problemet er at det er sensitivt for å brukes med 5 Ghz. Har snakket med HFK om det, er ikke noe galt med selve Noden.
 
Topp Bunn