Noen erfaring med Technics sb-10

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det er ikke mange her inne som er skeptiske til merker på grunn av status, tvert imot mener jeg at holdningen i denne delen av forumet er at overraskelser kan lure absolutt over alt. Derfor føler jeg det er stor åpenhet blant vintagefolket på HFS. Det er utelukkende verdi i forhold til tilstand som diskuteres her, og det bør være kjent at finish har stor betydning for verdien av vintage hifi. At de låter bra tror jeg de fleste mener er høyst sannsynlig. Det bør prutes litt på prisen, men det betyr ikke nødvendigvis at de er et dårlig kjøp til 2000 heller.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Baluba: ....for den som vil bruke et år på å PRØVE å redde dem, men kanskje ikke lykkes/taper store summer i prosessen..kjør...Jeg ville definitivt styrt unna her.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Baluba: ....for den som vil bruke et år på å PRØVE å redde dem, men kanskje ikke lykkes/taper store summer i prosessen..kjør...Jeg ville definitivt styrt unna her.
Det er endel arbeid forbundet med et hvis de skal strippes for maling, men når de ligger på 12-18.000 så er det verdt å lakkere dem i flere lag hvis du har en kompis med lakkeringsboks som kan faget sånn passe. Det tar jo ikke lange tiden og krever ikke mye innsats i praksis sett bort fra å ta ut alle deler fra kassene. Personlig hadde jeg ikke orket jobbet, har ikke noe spesielt forhold til japanske høyttalere i denne klassen. Men for andre stiller det seg annerledes. :)
 

BenchmarkAHB

Fersking
Ble medlem
18.05.2021
Innlegg
1
Antall liker
0
Sted
Oslo
Noen som har erfaring om dette er en høyttaler å kjøpe, med tanke på lydkvalitet. versus Yamaha ns 1000m
Jeg kjøpte SB10 for konfirmasjonspengene mine i 1982 og hadde dem i bruk i 13 år, med andre ord alle de formative årene for min musikkinteresse med stort platekjøp. Da jeg kjøpte nye mens jeg studerte i Trondheim, skjønte jeg likevel ikke det påtrykket det var etter jeg la ut annonse i Adressa. Det har jeg imidlertid i ettertid forstått. Man skal lete lenge etter en høyttaler i dette segmentet som kommuniserer bedre "musikkens mening" til sin tid. Jeg kan fortsatt drømme om hvor uanstrengt og holistisk denne høyttaleren med de velklingende honeycombmembranene og bladdiskanten spilte. Løp og kjøp!
 
Sist redigert:
Topp Bunn