Noen I-tunes spørsmål

Harvest

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Antall liker
7
Jeg skal til med å legge inn musikk på dattera mi sin I-Pod, og har i den forbindelse et par spørsmål:

1)Er det mulig å opperere med flere brukere i I-tunes? Jeg og hun vil ikke ha den samme musikken...

2)Er det mulig å overføre musikk fra I-Pod til PC?

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
11.167
Sted
Trondheim
Regner med at det er iPod du mener.

1: Hvis det er snakk om å legge inn musikk på iPod (og ikke å ha flere brukere på samme iTunes-bibliotek) er det bare å krysse av for at iPoden ikke skal synkroniseres automatisk når den kobles til. Da kan du selv velge hvilke spillelister som skal legges inn (drag and drop).

2: Ja, det er relativt enkelt, men du må bruke en Terminal (eller et ftp-program) og kopiere med. Evt. finnes det sikkert egne program som kan gjøre det.

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
1.978
Torget vurderinger
1
Man kan også gjøre dette automatisk med forskjellige instillinger for hver enhet som kobles til. Det er selvforklarende under musikk, Podcast osv.

Programmet senuti (iTunes baklengs) hjalp med med overføring iPod->Maskin.

Harvest

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Antall liker
7
Takk for svarene!
Men må jeg legge all musikken inn i det samme biblioteket?

Altså jeg har en mappe med 1200 album med musikk på datamaskina mi. Denne har jeg lagt til i i-Tunes-biblioteket, og når jeg legger musikken inn på min I-Pod, trykker jeg bare synkroniser, og så oppdateres iPoden i forhold til det som ligger i hele biblioteket.

Nå skal jeg legge til en mappe med 50 album for dattera mi. Jeg ønsker helst ikke at disse skal blande seg med mine 1200 i inne i biblioteket...

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.150
Torget vurderinger
4
otare skrev:
Regner med at det er iPod du mener.

1: Hvis det er snakk om å legge inn musikk på iPod (og ikke å ha flere brukere på samme iTunes-bibliotek) er det bare å krysse av for at iPoden ikke skal synkroniseres automatisk når den kobles til. Da kan du selv velge hvilke spillelister som skal legges inn (drag and drop).
Anbefaler å ikke på automatisk synkronisering for Itunes klarer å klusse det til når det finnes mer musikk på pc enn det er ledig plass på Ipod.

Topp Bunn