Noen med gode råd? Og som evt bor i nærheten av Hamar?

Aasbakk

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.02.2017
Innlegg
55
Antall liker
16
Sted
Ådalsbruk
i ferd med å gi opp Cadenzaen 😞
Jeg har en Gyro SE med SME IV arm
Pr nå bruker jeg en Dynavector Karat/Diamon som spiller veldig bra. Men jeg har en ny Cadenza Bronze som jeg gjerne vil bruke.
- Denne får jeg ikke til 😖
Og Cadenza og SME skal jo gå som hånd i hanske i forhold til resonans
Først trodde jeg det var feil med pickup, og fikk ny, men samme problem
Forvrengning starter på 60 micrometer, og på 70 skurrer det fælt. De siste testsporene slenger av pickupen. Jeg har sjekket mange ganger, men finner ingen feil med innstillingene mine (men håper jeg tar feil)
Alt er i vater, arm parallell med plate
Pickup montert på den måten det kan gjøres på SME, og SME IV Protractor er benyttet for justering. Antiskate nullstilt, vekttrykk målt med digitalvekt til anbefalte 2.5 gram. Antiskate settes til 2 (men prøvd alt fra 0-3)
Og armløfteren tar ikke borti armen når nålen er på platen. Prøvd med og uten silikonbad.

når jeg har gjort dette hører jeg skuffet gjennom Ortofon test Record. Og prøver deretter en vanlig plate. Her skjer det mye mistracking, og forvrengning er veldig tydelig spesielt på kvinnestemmer. (Amber Rubarth ble dessverre umulig å lytte på)
Antiskatingen ser ikke ut til å ha nevneverdig effekt ved endring. Kan denne være defekt?
Det rare er at DV pickupen sporer helt fint
Men jeg mistenker litt antiskate her. Leste om noen som hadde dreid armen rundt 360° mot klokken, og deg hadde løst problemet. Litt usikker på om jeg vil ta den sjansen
jeg står helt fast nå, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre.
Tar gjerne i mot gode råd fra gruppen her, og hvis noen er i nærheten av Hamar og føler seg kompetent til å gjøre et forsøk, så byr jeg gjerne på ☕ & 🥨

Har søkt på nettet om dette, men finner lite som er til hjelp

så jeg krysser fingrene nå

beste hifi hilsen fra Jon Anders
 
Topp Bunn