Noen som har vært borti kabler med navnet Furukawa?

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.011
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Jupp, lurer ganske enkelt på om noen der ute kjenner til Furukawa sine kabler, og hvilke plusser og minuser det evt er med dem?
Ser de er priset ganske ok på bl a ebay, men det kan jo og være fordi det er katta i sekken........

mvh
Proffen

krisring

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2013
Antall liker
68
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
4
Er vel relatert til japanske Furutech? I så fall ikke til å kimse av, skulle man tro.

Armand

Bransjeaktør
Ble medlem
13.08.2005
Antall liker
7.956
Sted
Kongsberg
Sånn jeg tolker det så er "Furukawa" nok et eksempel på hvordan de kyniske kineserne prøver å tuske til seg penger ved å kopiere andre.
Ta f.eks USB kabelen de selger. Her har de ikke engang skjønt at kabelfolket liker retningsbestemte kabler. De har altså brukt samme krympestrømpe i begge ender av kabelen slik at pilene peker i mot hverandre. Skal lure på hvilken vei som låter best da ???
Screen Shot 08-16-15 at 09.02 AM.jpg

Videre så går de i likhet med andre kabelprodusenter ut med de vanlige argumentene som at kabelen er "analytisk" og at den har "mørk bakgrunn". Den "øker vesentlig" også uten at de spesifiserer noe mer hva den øker.
Screen Shot 08-16-15 at 09.15 AM.PNG

En USB-kabel KAN ikke gjøre noe med lyden, og bekrefter dermed videre seriøsiteten til denne forhandleren.

Gurba

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2014
Antall liker
86
Sånn jeg tolker det så er "Furukawa" nok et eksempel på hvordan de kyniske kineserne prøver å tuske til seg penger ved å kopiere andre.
Ta f.eks USB kabelen de selger. Her har de ikke engang skjønt at kabelfolket liker retningsbestemte kabler. De har altså brukt samme krympestrømpe i begge ender av kabelen slik at pilene peker i mot hverandre. Skal lure på hvilken vei som låter best da ???
Vis vedlegget 333658

Videre så går de i likhet med andre kabelprodusenter ut med de vanlige argumentene som at kabelen er "analytisk" og at den har "mørk bakgrunn". Den "øker vesentlig" også uten at de spesifiserer noe mer hva den øker.
Vis vedlegget 333659

En USB-kabel KAN ikke gjøre noe med lyden, og bekrefter dermed videre seriøsiteten til denne forhandleren.

Enig, men når det er sagt så får du plugget disse i bare en vei siden pluggene er forskjellig. Men jeg vil tro at feil montert krympestrømpe ødelegger like mye av lyden som resten av kabelen forbedrer. :)

Armand

Bransjeaktør
Ble medlem
13.08.2005
Antall liker
7.956
Sted
Kongsberg
Hadde de enda bare sagt: "Her har vi laget en kabel i flott hvit finish med gullforgylte solide kontakter med solid terminering."
Da hadde saken stilt seg annerledes. Men med de loddingene jeg har sett på andre kinesiske komponenter så hadde jeg nok vært skeptisk.

FlacMan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Antall liker
83
Firmaet ser ut til å være japansk. De driver med elektronikk, energi, deler til biler og konstruksjonmaterialer.
FURUKAWA ELECTRIC CO., LTD..

Ser ganske seriøst ut, men de er ikke dedikert hifi-firma.

Topp Bunn