Noen som husker IMF transmission line høyttalere?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Det dukket noen TLS 50 mk 2 her for leden - helt original! Desverre var mellomtonen morknet i kantopphenget, men det finns det medisin mot! Et firma i Neederland leverte raskt 4 stk kantoppheng og lim. Fikk fikset det på en time på første forsøk så jeg har 2 stk til overs hvis noen trenger.
    At mellomtonen danner stammen i lyden fra høyttalere visste jeg, men ikke at friske kantoppheng betydde SÅ mye! Inntrykket er at høyttalerne gikk fra gammel sliten lyd til sprek ny lyd fra «nye» høttalere!
    Ahh! Så innholdsrik og behagelig stooor lyd!
    Før og etter bilder:
     

    Vedlegg

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    ^ Med nye elektrolyttkondiser fra Falconacoustics ble lyden enda bedre! Mer krisp, mer 3D og en passelig tilt i frekvensbalansen mot det lyse. Mere slik jeg alltid har husket disse høyttalerne. Ferdig restaurert og gode som nye! :)
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Prøv å gå over til Mundorf Alu in oil kondiser, visst det er plass. De er ikke så dyre i innkjøp. Jeg gjorde det på RSPM MkVII som jeg hadde. Da hadde jeg spillt ca 2 år på Falcon Audio sine kondiser. Det var som å blåse ut veggene i huset, ett enormt 3D lydbilde, og lett å plukke ut enkeltinstrumenter i store konsertopptak. Musikken ble også mye mere organisk og levende, for å bruke blomsterspråket ;-) Verdt hver ei krone i mine ører
     

    HansM

    Fersking
    Ble medlem
    22.08.2022
    Innlegg
    1
    Antall liker
    2
    Sted
    Asker
    Morsomt å se at det er en tråd for IMF høyttalere her. Jeg har et par MDUW fra tidlig 70-tall. De har fått byttet bassen til Elac. Mellomtone er også skiftet. De har vært her i huset i over 30 år. Har blitt drevet av Marantz model 16(kjøpt av Svein Erik Børja), Holfi pre8/power8SE. Nå er det Aavik U-180.
    Skal recappe IMF’ene senere i høst.
    Hans-M
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.166
    Antall liker
    508
    Det dukket noen TLS 50 mk 2 her for leden - helt original! Desverre var mellomtonen morknet i kantopphenget, men det finns det medisin mot! Et firma i Neederland leverte raskt 4 stk kantoppheng og lim. Fikk fikset det på en time på første forsøk så jeg har 2 stk til overs hvis noen trenger.
    At mellomtonen danner stammen i lyden fra høyttalere visste jeg, men ikke at friske kantoppheng betydde SÅ mye! Inntrykket er at høyttalerne gikk fra gammel sliten lyd til sprek ny lyd fra «nye» høttalere!
    Ahh! Så innholdsrik og behagelig stooor lyd!
    Før og etter bilder:
    Har du disse kantoppheng-ringene fortsatt? En kamerat har et av mine gamle TLS50-par og han kunne trenge slike....

    Eventuelt link til hvor de kan kjøpes...
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kan legge til at jeg endte opp med å bestille mellomtoner til mine CM3 derfra
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn