Noen som husker IMF transmission line høyttalere?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Cadillac. Vil anbefale deg å skifte ut noen av kondisene i delefilteret til Mundorf Alu in oil, da vil du hente ut mye bla mtp dynamikk i bassen, og ryddigere lydbilde i mellomregisteret.
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Cadillac. Vil anbefale deg å skifte ut noen av kondisene i delefilteret til Mundorf Alu in oil, da vil du hente ut mye bla mtp dynamikk i bassen, og ryddigere lydbilde i mellomregisteret.
    Noen, hvilke av de ? Hvilken verdi har de som bør byttes ?
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Jepp, tonalt veldig lik. MkVII har ett litt ryddigere lydbilde, man får liksom mere luft mellom instrumentene, lettere å skille mellom instr. og stemmer, når man lytter på komplekse orkesterverk. En liten tanke bedre dynamikk i mellomregisteret er det også. Ellers kliss lik :) Begge er mektige musikkformidlere

    Mvh
    Har også TLS 50 MK II og to andre par stativhøyttalere.
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Tja, det kan man si. Mye annet til flere ganger den prisen som spiller dårlig i forhold :)
    Har et par RSPM MK IV jeg kjøpte for 11.000,- for 3 år siden, veldig lik lydmessig.
    Der må jeg si meg uenig. Jeg har begge. Har spilt et års tid på mk VII, men fant ut en dag her for en måned siden jeg skulle prøve mk IV igjen, koblet opp og det ble megaforskjell. MK VII er mer gjennomsiktig og mye mer oppløst i mellomtone og toppen. I mine ører kan ikke Celestion tweeterne og ELAC tweeterne sammenliknes, da mk VII er mye ryddigere i toppen. Det kan jo selvf. ha litt med delefilterkonstruksjonen å gjøre, det vet jeg ikke.
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, tonalt veldig lik. MkVII har ett litt ryddigere lydbilde, man får liksom mere luft mellom instrumentene, lettere å skille mellom instr. og stemmer, når man lytter på komplekse orkesterverk. En liten tanke bedre dynamikk i mellomregisteret er det også. Ellers kliss lik :) Begge er mektige musikkformidlere

    Mvh
    Har også TLS 50 MK II og to andre par stativhøyttalere.
    Selge stativhøyttalerne?
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Det sitter en 2,2uf i paralell med en100uf i bassen, skift 2,2 til Alu in oil. Reint generelt vil jeg si, skift alle småkondisene over til Evo Alu in oil. Du vil få ett bra løft. Veldig enkelt å plukke ut filterne som sitter i bånn bak de svarte dekslene
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Jepp, tonalt veldig lik. MkVII har ett litt ryddigere lydbilde, man får liksom mere luft mellom instrumentene, lettere å skille mellom instr. og stemmer, når man lytter på komplekse orkesterverk. En liten tanke bedre dynamikk i mellomregisteret er det også. Ellers kliss lik :) Begge er mektige musikkformidlere

    Mvh
    Har også TLS 50 MK II og to andre par stativhøyttalere.
    Selge stativhøyttalerne?
    Tror ikke det.
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Det sitter en 2,2uf i paralell med en100uf i bassen, skift 2,2 til Alu in oil. Reint generelt vil jeg si, skift alle småkondisene over til Evo Alu in oil. Du vil få ett bra løft. Veldig enkelt å plukke ut filterne som sitter i bånn bak de svarte dekslene
    Takk for info. Skal se på dette etter hvert. Har vært lite brukt, da Apogee Duetta har overtatt plassen.
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Jepp, tonalt veldig lik. MkVII har ett litt ryddigere lydbilde, man får liksom mere luft mellom instrumentene, lettere å skille mellom instr. og stemmer, når man lytter på komplekse orkesterverk. En liten tanke bedre dynamikk i mellomregisteret er det også. Ellers kliss lik :) Begge er mektige musikkformidlere

    Mvh
    Har også TLS 50 MK II og to andre par stativhøyttalere.
    Selge stativhøyttalerne?
    Har en kamerat som er veldig på jakt etter store IMF.
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Ikke båndht? Kan ikke finne info, annet enn bånd høytalerne, og de har jeg hørt, både Scintilla og Duetta
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Ikke båndht? Kan ikke finne info, annet enn bånd høytalerne, og de har jeg hørt, både Scintilla og Duetta
    Har heller ikke funnet info om disse. Har snakket med Audio Media, men har ikke fått noe der heller.
    Mine er magnestater, de gamle hadde nok et annet materiale i membran.
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    De andre er amerikansk produserte båndhøytalere med store membranarealer. Tungdrevet som fy.
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    De andre er amerikansk produserte båndhøytalere med store membranarealer. Tungdrevet som fy.
    Impedans er 3,8 Ohm. Det står på baksiden Handcrafted in germany by Audiophile Manufaktur
    Jeg driver disse med Jadis JA200 160W klasse A
     
    Sist redigert:

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Er det en dynamisk bass nederst, med ett stort panel over og med ei gaske kraftig treramme rundt? (Kasse for bassen nederst)
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Er det en dynamisk bass nederst, med ett stort panel over og med ei gaske kraftig treramme rundt? (Kasse for bassen nederst)
    Ingen dynamisk bass, treramme rundt i sort pianolakk. Er ikke god på å legge inn bilder, men kan sende de på sms, eller mail.
     
    Sist redigert:

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.717
    Antall liker
    1.196
    Sted
    Siggerud
    Hei. Jeg har riktignok ikke IMF, men mine gamle Atkinson TL er såpass like TLS80 at det samme burde gjelde dem også.
    Jeg synes B110’ene låter litt sløvt, de spiller ikke helt så bra som jeg vet de kan, eller burde kunne.
    Har noen av dere erfaring med det som beskrives i innlegget jeg kopierte fra et amerikansk IMF-forum?
    Edit: Det er mulig dette har vært tatt opp før, men jeg har ikke lest hele tråden. Har ikke prøvd å oppgradere filtrene ennå.

    My new Falcon B110 arrived yesterday. I wasted no time and installed them immediately. First of all, the originals are from 1972. That puts them at 47 years of age, quite old. I bought the new B110s for this reason. Though they still work, it's doubtful they are still operating as they did when new.

    I did what I usually did, which is install one and compare it to the original. Using a mono signal and swapping between the two speakers was interesting to say the least. The new driver sounded lighter, clearer and more natural. And, not a small amount either. It was a significant difference. Enough of a difference that I had to recheck my wiring to make sure I had the new one hooked up the same. But, after confirming that, it was obvious the new B110 sounded much better.

    Once I was happy with the new B110, I installed the other one and spent some time listening. Wow, I cannot believe the difference! Is this what a B110 is supposed to sound like? Unbelievable. No wonder it has such a cult following. Vocals sound so great now, the murkiness that resided here is gone. The sound field has so much more depth, guitars sound incredible.. the list goes on. I was expecting a difference but not this much. It's like the speaker was recapped (which it already is).

    I do think that this difference largely accounts for the age of the driver and it's production run. These are old B110s with silver frames so perhaps the construction materials don't age as well. But either way, I can confirm that this is a very worthwhile upgrade. Should you do it? If you have IMFs from the late 70s, probably. But I can't guarantee the same results since it's impossible to say what working condition yours will be in. However worst case scenario, you end up with a brand new set of B110s and have backups for years to come.

    In short, bravo Falcon. I'm so glad I bought these. Now to figure out how to fit the new B139..
     
    Sist redigert:

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Jeg ville i allefall ha gjort det, de koster tross alt ikke mye. Ville samtidig ha skiftet kondisene i filteret til Mundorf Alu in oil. Da skjer det mye positivt :)
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke lest en vondt ord om falcon sin nye B110 :)
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.166
    Antall liker
    508
    Har kjøpt et par til ;D

    Vis vedlegget 542586
    Du som kjøpte de CM2'ene fra han i Sandnes (eller var det Stavanger)? Jeg også vurderte dem, angrer på at jeg gav mine gamle til min bror da de hadde vært fin å ha i et oppsett nr 2... Selv de små IMF'ene spiller veldig bra synes jeg, du burde få deg en Audio Innovations S500 forsterker til dem, det er i alle fall min plan når jeg får kjøpt et par CM2 igjen, og så skal de få platespilleren jeg spiller på nå når den skal oppgraderes. Gratulerer med enda ett par IMF forresten, tre par du har nå?
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Har kjøpt et par til ;D

    Vis vedlegget 542586
    Du som kjøpte de CM2'ene fra han i Sandnes (eller var det Stavanger)? Jeg også vurderte dem, angrer på at jeg gav mine gamle til min bror da de hadde vært fin å ha i et oppsett nr 2... Selv de små IMF'ene spiller veldig bra synes jeg, du burde få deg en Audio Innovations S500 forsterker til dem, det er i alle fall min plan når jeg får kjøpt et par CM2 igjen, og så skal de få platespilleren jeg spiller på nå når den skal oppgraderes. Gratulerer med enda ett par IMF forresten, tre par du har nå?
    Hei. Ja det var meg. Ikke at jeg trengte dem. Syns de e steike lys i målet, det er byttet til ALCAP i dem, ser skikkelig ut, men så bortinatta tynn i målet. Slik skal de vel ikke være?

    Har 4 par faktisk om jeg telle med det paret med TLS80-2 som jeg låner ut til brodern for tiden. :)
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.166
    Antall liker
    508
    Har kjøpt et par til ;D

    Vis vedlegget 542586
    Du som kjøpte de CM2'ene fra han i Sandnes (eller var det Stavanger)? Jeg også vurderte dem, angrer på at jeg gav mine gamle til min bror da de hadde vært fin å ha i et oppsett nr 2... Selv de små IMF'ene spiller veldig bra synes jeg, du burde få deg en Audio Innovations S500 forsterker til dem, det er i alle fall min plan når jeg får kjøpt et par CM2 igjen, og så skal de få platespilleren jeg spiller på nå når den skal oppgraderes. Gratulerer med enda ett par IMF forresten, tre par du har nå?
    Hei. Ja det var meg. Ikke at jeg trengte dem. Syns de e steike lys i målet, det er byttet til ALCAP i dem, ser skikkelig ut, men så bortinatta tynn i målet. Slik skal de vel ikke være?

    Har 4 par faktisk om jeg telle med det paret med TLS80-2 som jeg låner ut til brodern for tiden. :)
    De jeg hadde var ikke lyst-klangende, syntes de hadde en klang som var oppsiktsvekkende lik de store transmissionlinerne til IMF, den klareste forskjellen var i grunn at de ikke strakk seg like dypt ned i bassen... Men altså, selv om man er vant med store IMF'er så ble i alle fall jeg voldsomt overrasket av CM2'ene og bassgjenngivelse ble ikke noe savn... Snarere tvert imot så imponerer de nedover i frekvens sammenlignet med andre stativhøyttalere.

    At de låter lyst kjenner ikke jeg igjen, så mulig det ikke er ideelt med delefilteret slik det står nå... Jeg likte mine så godt at jeg sterkt vurderer å kjøpe et par igjen og bygge opp et andre oppsett for dem, og det oppsettet kan jeg leve godt med og være fornøyd med da det ikke vil stå mye tilbake for RSPM'ene (Så gode synes jeg CM2'ene var)...

    Hvorfor dine låter lyst aner jeg ikke, jeg er ikke den mest tekniske i så måte, men skjønner at noe må være feil i og med at de jeg hadde spilte med en klang som var veldig familært med alle øvrige IMF-modeller jeg har hørt. Prisen tatt i betraktning og størrelsen også, de er utmerkede musikkformidlere rett og slett og jeg kan ikke få rost dem høyt nok.

    ---

    Leste ett sted at noen som har skiftet delefilter på sine IMF'er (Falcon sine) opplevde at disse ble mer lyst-klingende, men der jeg leste det var det i positiv forstand. Selv har jeg ikke skiftet på mine modeller, av flere grunner bl.a. fordi jeg hverken har loddebolt eller teknisk kunnskap om det, men var for mange år siden i kontakt med Eltek (nå dynabel) med en forespørsel om hva det ville koste om dem gjorde jobben for meg. Så selv har jeg ingen erfaring på før kontra etter med slik, men det har jo du som har eksprimentert med dette på dine RSPM... Var derimot en annen modell jeg leste at høyttalerne ble mer lystklingende i ettertid, hvilken modell det var husker jeg ikke i farten da det er en stund siden jeg leste det.

    Også lest et sted at Falcon sine erstatnings-elementer er mer lystklingende enn orginal-elementene, men heller ikke det har jeg erfaring med selv. Men tenkte at dersom jeg en gang skulle kjøpe et par med flate Kef elementer igjen, så skulle jeg handle de nye elementene og prøve meg frem, også mellomtonen... Men vet ikke om fremtiden bringer meg dit?
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Har kjøpt et par til ;D

    Vis vedlegget 542586
    Du som kjøpte de CM2'ene fra han i Sandnes (eller var det Stavanger)? Jeg også vurderte dem, angrer på at jeg gav mine gamle til min bror da de hadde vært fin å ha i et oppsett nr 2... Selv de små IMF'ene spiller veldig bra synes jeg, du burde få deg en Audio Innovations S500 forsterker til dem, det er i alle fall min plan når jeg får kjøpt et par CM2 igjen, og så skal de få platespilleren jeg spiller på nå når den skal oppgraderes. Gratulerer med enda ett par IMF forresten, tre par du har nå?
    Hei. Ja det var meg. Ikke at jeg trengte dem. Syns de e steike lys i målet, det er byttet til ALCAP i dem, ser skikkelig ut, men så bortinatta tynn i målet. Slik skal de vel ikke være?

    Har 4 par faktisk om jeg telle med det paret med TLS80-2 som jeg låner ut til brodern for tiden. :)
    De jeg hadde var ikke lyst-klangende, syntes de hadde en klang som var oppsiktsvekkende lik de store transmissionlinerne til IMF, den klareste forskjellen var i grunn at de ikke strakk seg like dypt ned i bassen... Men altså, selv om man er vant med store IMF'er så ble i alle fall jeg voldsomt overrasket av CM2'ene og bassgjenngivelse ble ikke noe savn... Snarere tvert imot så imponerer de nedover i frekvens sammenlignet med andre stativhøyttalere.

    At de låter lyst kjenner ikke jeg igjen, så mulig det ikke er ideelt med delefilteret slik det står nå... Jeg likte mine så godt at jeg sterkt vurderer å kjøpe et par igjen og bygge opp et andre oppsett for dem, og det oppsettet kan jeg leve godt med og være fornøyd med da det ikke vil stå mye tilbake for RSPM'ene (Så gode synes jeg CM2'ene var)...

    Hvorfor dine låter lyst aner jeg ikke, jeg er ikke den mest tekniske i så måte, men skjønner at noe må være feil i og med at de jeg hadde spilte med en klang som var veldig familært med alle øvrige IMF-modeller jeg har hørt. Prisen tatt i betraktning og størrelsen også, de er utmerkede musikkformidlere rett og slett og jeg kan ikke få rost dem høyt nok.

    ---

    Leste ett sted at noen som har skiftet delefilter på sine IMF'er (Falcon sine) opplevde at disse ble mer lyst-klingende, men der jeg leste det var det i positiv forstand. Selv har jeg ikke skiftet på mine modeller, av flere grunner bl.a. fordi jeg hverken har loddebolt eller teknisk kunnskap om det, men var for mange år siden i kontakt med Eltek (nå dynabel) med en forespørsel om hva det ville koste om dem gjorde jobben for meg. Så selv har jeg ingen erfaring på før kontra etter med slik, men det har jo du som har eksprimentert med dette på dine RSPM... Var derimot en annen modell jeg leste at høyttalerne ble mer lystklingende i ettertid, hvilken modell det var husker jeg ikke i farten da det er en stund siden jeg leste det.

    Også lest et sted at Falcon sine erstatnings-elementer er mer lystklingende enn orginal-elementene, men heller ikke det har jeg erfaring med selv. Men tenkte at dersom jeg en gang skulle kjøpe et par med flate Kef elementer igjen, så skulle jeg handle de nye elementene og prøve meg frem, også mellomtonen... Men vet ikke om fremtiden bringer meg dit?
    Takk for svar.
    Jeg skal ta de opp en dag å sjekke verdiene på delefilteret. Alt jeg vet er at det står ALCAP på filteret på CM2ene, men ikke sikkert verdiene er rett.
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    På tide å oppdatere litt her.

    Det viste seg at disse høyttalerne hadde KEF sin SP1003 (B110) bass, men de skulle ha IMF 5/36. Å finne en slik bass/mellomtone var ikke enkelt, men var rask på labben når det var en tysker som la ut et par nå i sommer.

    Fristelsen var stor for å gjøre noe med delefiltrene siden det var suksess på MK VII, så byttet alle kondisene i en fei til Mundorf Supreme Alu In Oil.
    Var livredd for at lyden skulle tippe mot det lysere og bli slitsom, men det motsatte skjedde. Vil rett og slett anbefale Mundorf Supreme Alu In Oil kondiser til å erstatte de blåe/svarte ALCAP, de er mye bedre. Bortsett fra at dem kunne trengt hjelp i bunnen så slipper de bra :)

    2 strøk med blank kinaolje fra biltema har de også fått.
    IMG_20200402_145621-01.jpg


    Delefilter
    IMG_20200409_123259.jpg


    IMF 5/36 til venstre og SP1003 B110 til høyre
    IMG_20200314_184105.jpg
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg holdt på litt med MCR2A ene.

    Av ren nysjerrighet bestilte jeg opp noen spoler for å sjekke om det er forskjeller ute å går.
    Og jeg må si jeg er lettere sjokkert over for en forskjell det var fra de orginale.

    Nå inviterer de til å spille høyt, de ble mer organisk i mellomtonen(litt varmere), og mye mer luft.
    Så her kommer et tips til dere med gamle IMF, prøv å bytt spoler også!

    Forresten noen som vet verdien på grønn spole?
    IMG_20200616_205259.jpg
     

    cmolsen

    Medlem
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    6
    Antall liker
    6
    Må vel nesten melde meg inn i klubben jeg og :) Har vært og handlet IMF RSPM MK IV hos Tor-S i Tromsø, og fått dem frakta hjem til Målselv. Driver dem med EC AW180 og Parasound P5. Låter helt fabelaktig her i kveld :cool:

    imf.jpg
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Har du Saint-Saens orgelsymfoni på Telarc kan det bli svært morsomt. Få høytalere som går så dybt i bassen .
    Har hatt RSPM MK IV Improved og Professional monitor. Unike høytalere....
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Hørte dem i København Audioscan for over 40 år siden. Eneste som imponerede var den dybe bas som dog ikke var præcis eller attack.
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Har gått noen år på forsterkersiden siden den gang. Her har jeg attack og dynamikk uten sidestykke, samt stort og åpent lydbilde, som forbauser ALLE, som har vært innom. Bare å glemme alle fordommer, og hva dere tror dere husker fra en halv mannsalder siden.

    Mvh
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eg hadde IMF TLS 80 II for 40 år sidan, og likte dei ganske godt. Problemet var å finne ein forsterkar som greidde å tøyle bassane skikkeleg, og finne eit godt rom for dei. Bror min kjøpte dei av meg etter nokre år, då eg gjekk over til store elektrostatar.
    Eg trudde lenge at den tansmisjonslinjebassen vi fekk ut av IMF var typisk. Men så fekk eg høyre kombinasjonen transmisjonsbass/elektrostat då eg prøvde InnerSound Eros, som sauma desse to prinsippa ganske godt. Den interesserte kan kontakte PM Audio, og be om ein demonstrasjon av Sanders Sound System, som er ei vidareføring av InnerSound.
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Er også stor forskjell på MKIV kontra MkVII, og mye av det kan nok tilskrives ELAC-elementene kontra KEF, som sitter i MkIV. Stor forskjell også på TDL sine basser kontra ELAC 128-20. ELAC er mye mere presis og dynamisk, og går dypere. Har prøvd det, og det var ingen tvil, fra første taktslag var det åpenbart. Det samme med ELAC sine 5-36 mellomtoner kontra KEF B110. ELAC er helt andre dyr enn KEF og TDL. 5-36 mellomtonen er vidåpen, på en måte elektrostatisk i presentasjonen. Eneste ankepunktet mot IMF er den fysiske størrelsen og fremtoningen (for interiørpolitiet :) Men jeg lever godt med det

    Mvh
     

    cmolsen

    Medlem
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    6
    Antall liker
    6
    Ble sittende å spille til 2:30 i natt ... godt man har ferie :p
    IMF'ene erstattet et sett Kef Reference 201 + Rel Strata V Sub hos meg ... så vidt jeg kunne høre i natt (på relativt lavt volum) gjør de en bedre jobb enn den komboen.

    Mvh
    Cato
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Tror jeg på :) Husker ikke nå i farta om Tor Steve modda disse ,slik vi har gjort med Mk VII' ne, men det må han svare på.

    Mvh
     

    cmolsen

    Medlem
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    6
    Antall liker
    6
    Han hadde ihvertfall bytte kondisene med et sånt sett fra Falcon på disse.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn