Noen som kjenner til Purist Audio Design sine produkter?

rilum

Medlem
Ble medlem
14.08.2008
Innlegg
17
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
God dag,

Skal bytte kabling i hele anlegget mitt, og er litt i tvil om hva jeg skal gå for.. Jeg har vurdert DIY (furutech utstyr fra PMA) en stund, men er usikker på om jeg kommer til å få det til så pent og bra som jeg ser det for meg. Tenkte også på Black Magic, men syns det blir litt dyrt med enten revelation bi-wire eller en løsning med jumpers (Giant eller Revelation). En representant fra thecableco.com anbefalte Purist Audio Design på det varmeste for mitt oppsett, og jeg vurderer nå å gå til innkjøp av disse når jeg skal til USA på ferie om ett par uker. Noen som har kjennskap til disse og kan dele litt inntrykk med meg? Det er primært Musaeus serien jeg ser på, men vurderer Elementa Advance.

Oppsettet mitt er som følger: Digital musikk via tosLink til integrert Bel Canto amp og Monitor Audio RS8 høyttalere + Martin Logan Dynamo sub. Hittil har jeg brukt MIT Terminator 2 rundt om.

Takker for innspill.
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Kjenner ikke Musaeus serien, men ut fra konstruksjonen vil jeg umiddelbart tro at de har en noe annerledes lydsignatur enn BM Giant. Mistenker at Museaus HT-kablene låter "smoothere" og varmere. Da blir det en vurderingssak om du ønsker å tilføre litt varme.

Coole kabler forøvrig. 8)
 

rilum

Medlem
Ble medlem
14.08.2008
Innlegg
17
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Er vel ikke akkurat motstander av varm lyd. Og ja, helt enig i at de ser veldig coole ut. Samme med BM forøvrig. takk for svar
 

rilum

Medlem
Ble medlem
14.08.2008
Innlegg
17
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Er det at en kabel låter "varmt" ensbetydende med at den dreper dynamikk? Eller har du hørt kablene og mener de dreper dynamikk?
 
Topp Bunn