Nok en linjekilde fra Kolbuexpressen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • frode n

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.07.2010
    Innlegg
    227
    Antall liker
    328
    Alltid interessant å se på dyktige personer som prøver å lage noe ut i fra et ønske om å lage noe nytt og bedre...
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.900
    Antall liker
    11.285
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Interessant prosjekt...!! Igjen !! Ad corian.... lurer på hvorfor corian er mange ganger så dyrt i Norge som i feks USA...
    som mye annet også, forresten... greit nok at vi har moms i Noreg, men det blir lite i forhold...
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.289
    Antall liker
    16.333
    Sted
    Østfold
    Ser lovende ut dette!

    Tenk så digg om sånne fulltoner var typ 80-100 ohm...
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.966
    Antall liker
    10.671
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Klart for å starte opp med kabinettene. Det gjæres i alle 4 hjørner, også "klosses" det ekstra i bunn og topp.
    20201119_165301.jpg
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.710
    Antall liker
    13.197
    Svært lekkert arbeide!

    Men skulle tro at en snekker av ditt kaliber og med en slik utstyrspark skulle kunne finne både plass og bruksområde til en aldri så liten Domino-fres ;)
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.966
    Antall liker
    10.671
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Svært lekkert arbeide!

    Men skulle tro at en snekker av ditt kaliber og med en slik utstyrspark skulle kunne finne både plass og bruksområde til en aldri så liten Domino-fres ;)
    Må si jeg sikler litt på den ja... Har ikke sett noe Black Friday - tilbud på den vel? Isåfall send link !
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.045
    Antall liker
    33.643
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Med det utstyret OG kompetansen så hadde jeg bygget høyttalere hele tiden tror jeg. Knall tråd å følge !
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.966
    Antall liker
    10.671
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Har liggende no corian-rester, så kan likesågreit lage terminalplater av det..
    20201128_145135.jpg
     

    hifiml

    Medlem
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    30
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    1
    Imponerende møbelsnekker er du !
    Eneste vi ser ut til å ha felles er at du har samme loddebolt som meg :)
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.966
    Antall liker
    10.671
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Isolering av vegger..Har kjøpt filt på Biltema ( 1×2 meter) og klipper til biter med hjelp av saks
    20201122_175842.jpg

    En godt sammenrullet ball av saueull kan også skimtes i hvert enkelt kammer🐩
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.364
    Antall liker
    102.294
    Torget vurderinger
    23
    Oskar Sylte iskald julebrus her, styrtes, for å skremme systemet i gang! Etterfulgt av Kaffe og havreflarn/krumkaker 😄
    BTW, har du prøvd de Dayton elementene?
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.966
    Antall liker
    10.671
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Oskar Sylte iskald julebrus her, styrtes, for å skremme systemet i gang! Etterfulgt av Kaffe og havreflarn/krumkaker 😄
    BTW, har du prøvd de Dayton elementene?
    Høres ut som en flott søndagsfrokost😁...
    Nei, har ikke prøvd de... For å være ærlig så har jeg heller aldri sett dem live. - fikk melding på fredag at de nå var på vei fra en av Sveriges utsalg , så kanskje de lander her mot slutten av uka..
    Syntes bare at de så veldig lekre ut🎵🎶, så tok sjansen og trykket på kjøpeknappen..
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.364
    Antall liker
    102.294
    Torget vurderinger
    23
    Dayton er normalt fine ting. Har du gjort noe research på elementer som ikke trenger å være fulltoner (men trenger hjelp i diskanten f.eks.) Ser etter optimalt element for område 200-3k. sånn ca.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.966
    Antall liker
    10.671
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Dayton er normalt fine ting. Har du gjort noe research på elementer som ikke trenger å være fulltoner (men trenger hjelp i diskanten f.eks.) Ser etter optimalt element for område 200-3k. sånn ca.
    Send en pm til "Professor" Willy så tenker jeg at han kommer med forslag på løpende bånd 😄..

    Hvis jeg selv skulle valgt en fulltone til mitt neste "highend" linjekildeorosjekt ville Sb Acoustics satori sin 13cm fulltone/bassmellomtone være høyaktuell. Kanskje trimmet de litt med kantcoating ala Troels gravesen..
    Savner virkelig Dynabel, deres kundeservice og gode priser😒
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.012
    Antall liker
    4.358
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Nope, jeg har ikke mer peiling enn andre.

    Fulltone er alt fra -2", Lowther(mafia) og digre gitar-drivere.

    En mindre driver som ikke har skuffet noen er ScanSpeak 10F/4424G00

    Så er det noen som sverger til Tectonic osv.

    Alt for Norge; SEAS W12CY003 med Troels kant-coating.
    Har mailet med en "alkymist" hvor vi har sirklet inn forskjellige limtyper (Butyl, Anitas Tacky glue, textillim, vannbasert kontaktlim osv).
    Dana Bokbinderlim viste seg å funke (tynnet ut med en dråpe vann før påføring).
    Det er hvitt ved påføring og blir transparent og passe medgjørlig etter tørk.
    Ellers så tar Troels en rimelig penge for modifikasjonen.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.966
    Antall liker
    10.671
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Lar de herde til i morgen, så blir det fasing og finering i morgen og tirsdag..
     

    tofter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    687
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    5
    Herlig å se nytt prosjekt igjen fra den kanten!
    Ser elementene er koblet i serie 3 og 3, og gruppene i parallell. Uten noen form for power tapping?

    Det har blitt en del linjekilder i forskjellige varianter, tror det er få som har større erfaring med dette enn dere. Blir morro å se hva dere sier om lyden.
    For morro skyld klister jeg inn en link hvor W.Sand sier litt om de forskjellige mulighetene.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.966
    Antall liker
    10.671
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Herlig å se nytt prosjekt igjen fra den kanten!
    Ser elementene er koblet i serie 3 og 3, og gruppene i parallell. Uten noen form for power tapping?

    Det har blitt en del linjekilder i forskjellige varianter, tror det er få som har større erfaring med dette enn dere. Blir morro å se hva dere sier om lyden.
    For morro skyld klister jeg inn en link hvor W.Sand sier litt om de forskjellige mulighetene.
    Supert, tusen takk😊👍
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.012
    Antall liker
    4.358
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Repeterer kortversjon mine inntrykk av større linjekilder fra lytteplass med litt spisset referanse til ho Kari:
    CBT: Stort lydbilde rundt om, Kari er utro flyfille med flysertifikat og bikkja til Rogers er fuglehund (svakere pinpoint)
    Linjekilde uten power taper: Stort og mektig, store Kari med svulmende lepper spiser deg (blooming)
    Linjekilde med power taper: Stort, men mer innslag av punkt, Kari er mer jordisk, har smigrende kommet fra skyen og ned på stuegulvet. (sterkere Haas-effekt)
    Linjekilde konveks (ala Bendit) : Fokusert og dynamisk, Kari er vår-yr og flyr rett på deg <3 (flanke-delay borte)

    Med kortere kilder (som denne) kan inntrykket bli annerledes, puddingen skal som kjent først spises.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.364
    Antall liker
    102.294
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har ferdig tegnet for støping i alu singel hus til drivere for mine planlagte linjekilder, ikke ulikt de du ser der.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.966
    Antall liker
    10.671
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Jeg har ferdig tegnet for støping i alu singel hus til drivere for mine planlagte linjekilder, ikke ulikt de du ser der.
    20201129_203829.jpg


    Disse kan jo også være en verdig kandidat, selv om de begynner og få noen år på baken.
    Har selv noen Tmm stående i skapet med Raal + disse elementene.. Flaut å si det, men har dessverre hørt for lite på dem til å ville uttale meg om dem..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn