Nok et feilkjøp / Iron Maiden

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Innlegg
291
Antall liker
12
Jeg kjøpte den nye Maiden-plata etter å ha sett programmet som nylig gikk på Nrk om Iron Maiden. De mente selv at plata var deres beste, (alle artister gjør jo det da...) og at det var litt roligere lydbilde og mere rom rundt artistene eller noe slikt.
Ok tenkte jeg, den kjøper jeg! Men for en skuffelse!!!
Noen som vil bytte til seg plata? Kom med forslag! ;)
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
504
Iron Maiden ja, det forbinder jeg med hockeysveis, stripete tettsittende stillongs og joggesko av en type som minner om basketballsko.
Heh.
Er det galt også nå da?
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.412
Antall liker
2.948
Er gamle rockere i konstant pengenød? Man kan jo lure...for nå kommer Meat Loaf med "Bat out of hell 3" ! ::)
 

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
207
Antall liker
0
Har selv hørt ett par melodier av den, og det virker som Marion Raven tyner stemmen sin max, og tro det eller ei liker faktisk både Avril L., og Marion Raven selv om snart hentesveisen snart gjør seg gjeldende :p.



Er gamle rockere i konstant pengenød? Man kan jo lure...for nå kommer Meat Loaf med "Bat out of hell 3" !  ::)
 

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Innlegg
651
Antall liker
2
Blir gitt ut på dobbel lp oxo......er nok bedre det da :D

Mvh Tom
Er ikke så sikker på det. Kjøpte denne på vinyl, og det som foregår lydmessig er mildt sagt mystisk. Hva er det de har brukt (tenker ikke på det som evnt ble røykt) ifbm miksingen? Tivoli radio? Særlig side 3 er skikkelig ille. Andre som har denne på vinyl?
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
Kjøpte den i dag, men har ikke hørt den ennå. Er dog ingen stor Maiden-fan, men likte forrige album godt og tar dermed sjansen på denne plata også.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Synes den var litt tøff jeg... det er vel litt optimistisk å forvente en ny "Piece of Mind" selvsagt, men det jeg hørte av den (noen kutt) på Molde-messa nylig var absolutt hørbart.

Mvh Vidar P
 

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Jeg synes denne plata er bra jeg. Etter noen runder i spilleren sitter den godt. Minner meg om 80-tallet, men på en god måte.
 

Janosch

Fersking
Ble medlem
05.07.2006
Innlegg
2
Antall liker
0
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
3
Er ikke så sikker på det. Kjøpte denne på vinyl, og det som foregår lydmessig er mildt sagt mystisk. Hva er det de har brukt (tenker ikke på det som evnt ble røykt) ifbm miksingen? Tivoli radio? Særlig side 3 er skikkelig ille. Andre som har denne på vinyl?
Har levert tilbake to eksempler av vinylutgaven, begge med skjeve senterhull og (i mine ører) ekstremt dårlig lydkvalitet. Forventer litt platestøy når det er picture disc men dette var elendig for å si det mildt. Ble cd til slutt for meg. Uavhengig av medium synes jeg for øvrig lydkvaliteten er litt "spesiell" på denne innspillinga, men låtene er bra i mine ører.
 

desibel32

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.10.2004
Innlegg
81
Antall liker
4
Torget vurderinger
4
Har nettopp hørt igjennom plata, syns den er veldig bra. Øs pøs rock'n roll, skikkelig 80' talls flashback, det e berre lækkert.
 

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Innlegg
651
Antall liker
2
Har levert tilbake to eksempler av vinylutgaven, begge med skjeve senterhull og (i mine ører) ekstremt dårlig lydkvalitet. Forventer litt platestøy når det er picture disc men dette var elendig for å si det mildt. Ble cd til slutt for meg. Uavhengig av medium synes jeg for øvrig lydkvaliteten er litt "spesiell" på denne innspillinga, men låtene er bra i mine ører.
Akkurat, fint å få det bekreftet. Picture disc'en er tøff å se på men lyder ganske så ille - dessverre.
 

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Innlegg
981
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Ikkje bra, ikkje bra. Vart skuffa over kvaliteten på denne pressinga ja.. Spesielt side 3 ja. Det verste tilfelle eg har høyrt.

-Karl
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
Synes ikke lyden på CD'en er direkte dårlig. Problemet, i mine ører, er at det låter litt "lukket". Musikken slipper liksom ikke helt ut. Men jeg synes ikke musikkvaliteten er dårlig med tanke på støy, vokalfremtreden osv.
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

picturedisc's er mer egnet som veggpynt fremfor å ligge på plate-tallerkenen.min erfaring er at de blir fortere slitt og låter dårligere enn sort/ensfarget vinyl

mvh. s,
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Maiden er ikke et band man lytter til hvis det ren lydkvalitet man vil ha. De låter egentlig utrolig tamt til å ha tre gitarister, men når det er sagt så ser de vel seg selv først og fremst som et live-band. Men å bytte skiva fordi den låt dårlig g at man ikke likte musikken er rett og slett det dummeste jeg noensinne har hørt!
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.300
Antall liker
21
Nok en gang har jeg kjøpt en sekser på terningen i VG, og hva skjer?, denne cd,en er det så dårlig lyd og musikk på at den kåres her og nå til en av 2006 dårligste utgivelser.

Blir ikke noe mere Iron Maiden på meg :-[.
Jeg skjønner ikke dette, hører folk ikke på CD'er før de kjøper??
I "min" platebutikk i Snades har vi til å med en barkrakk å sitte på ved lytting. Ingen grunn til å kjøpe uhørt med slike butikker, men er de så sjeldne..?.

Du får ingen sympati fra meg,..Forresten så synes en kompis den er kjempebra.


mvh
Sleiven
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.300
Antall liker
21
beklager dyklesien i innlegget over :-[
 
Topp Bunn