Kanskje Sindre ville unngå skjebnen til Arne Brundtland og Dennis Thatcher, som nærmest gikk for luft og ignoranse i pressa?
Nå er han definitivt "The Talk of the Day"
Nå er han definitivt "The Talk of the Day"
|
Sulten på vervet som leder?Kremt.
Tankane iallfall går unekteleg til hertugen av Edinburgh og prinsesse Margaret slik dei vert framstilte i The Crown. På hi sida: Det er vel akkurat den dramaturgien Høgres PR-avdeling har lagt opp til.Kanskje Sindre ville unngå skjebnen til Arne Brundtland og Dennis Thatcher, som nærmest gikk for luft og ignoranse i pressa?
Må si som Marvin Wiseth sa da jeg spurte ham hvorfor han ikke gikk for lederjobben i partiet den gangen Rolf Presthus døde og Jan Petersen ble valgt. Marvin hadde fått spørsmålet fra valgkomiteen men han takket nei. Han var leder i Trondheim Høyre 1984-88. Det han sa til meg var "Æ tur æ har det bedre som ei stor gjedde i ein liten dam, einn som ein liten mort i en stor innsjø!" Tror det er noe av det mest fornuftige jeg har hørt en politiker si!Sulten på vervet som leder?
Er vel mye samme i AP etter at de to arvtakeren sendte seg selv ut på sidelinja. Hadde det vært noen tydelig avtager til Støre så hadde det nok vært mer debatt der. Hvor lenge har Erna holdt på nå? 20 år eller så?Under den fallerte generalen Erna, ser det jo ut som om Høyre bare har sersjanter.
Sånn er det jo, en sterk stjerne stjeler lyset fra alle andre, og når den dør blir den et svart hull der intet kommer ut.
Det å være rottweileren's puddel betyr ikke at du kan overta hundegården.Ble ikke Rød Isaksen engang nevnt som kronprins?
(Han ble vel også kalt Ernas kjæledyr)
Den gang 16-9 tv var ganske ny så jeg en debatt blåst fra 4-3 til 16-9 med Erna og Grande og Siv.Avhenger av massen det. Den kan også ende som en hvit dverg.
Pauvre garçon...Antar Erna alt har lagt seg flat. Over Sindre.
til galskapen.![]()
Stående applaus bak lukkede dører
Erna Solberg ble hyllet og tatt imot med blomster og stående applaus på Høyres sentralstyremøte fredag, opplyser flere kilder til Dagbladet.borsen.dagbladet.no
Erna ble mottatt med stående applaus da hun ankom "krisemøte".
Det partiet er virkleig ute og sykler!
Absolutt, men han er nær på same generasjon som Solberg. 60 år i 2025. Det kan nok vera eit kompromiss, men han er ikkje framtida. I beste fall ein som kan stå i eit skuffande (for H) val og gjera det beste ut av det.Ser det spekuleres i hvem som kan overta i Høyre.
Et navn som jeg ( som står langt fra de politisk) ville trukket fram er Børge Brende
Børge 58 år?? Herrgud! Da jeg var med i Trondhjem Unge Høire kom den guttungen inn på disp fra aldersgrenser fordi hans mor ba så pent om at han måtte få bli med fordi hun trodde at han da fikk et så godt miljø å vokse opp i. Så feil kan foreldre faktisk ta!Absolutt, men han er nær på same generasjon som Solberg. 60 år i 2025. Det kan nok vera eit kompromiss, men han er ikkje framtida. I beste fall ein som kan stå i eit skuffande (for H) val og gjera det beste ut av det.
Eg trur analysen er rett, både i Ap og H manglar dei klare leiarkandidatar. Dei som var, står stort sett på sidelinja.
har de ikke noen nestledere de kan hive inn. ikke akkurat som å hoppe etter Wirkola. Erna Solberg ble ikke regnet som et stor ledertalent når hun overtokAbsolutt, men han er nær på same generasjon som Solberg. 60 år i 2025. Det kan nok vera eit kompromiss, men han er ikkje framtida. I beste fall ein som kan stå i eit skuffande (for H) val og gjera det beste ut av det.
@Pink_Panther Heilt sant at Isaksen hadde vore den mest lovande, men han er trass alt (og har vore det sidan han var med på å sparka liv i Minerva att) meir ein tenkjar, ideolog og skribent. Som politikar imponerte han meg ikkje så veldig. Litt handlekraft, rett nok: Han var jo mannen bak UH-strukturreforma, som i mine augo er eit nesten like stort vas som kommunereforma.
Eg trur analysen er rett, både i Ap og H manglar dei klare leiarkandidatar. Dei som var, står stort sett på sidelinja.
Erna har vært ubestridt så lenge at det vel knappest er tenkt tanken. Når man ser hvordan Høyre reagerer nå så er ligner ting mer enn en smule på en personkult. Beste kandidaten er kanskje Ine Eriksen Søreide men det spørst om hun er spesielt interessert.har de ikke noen nestledere de kan hive inn. ikke akkurat som å hoppe etter Wirkola. Erna Solberg ble ikke regnet som et stor ledertalent når hun overtok
Jeg tror nok at Erna har regnet med å være leder i 20-30 år fremover. Aktuelle konkurrenter er skjøvet ut.har de ikke noen nestledere de kan hive inn. ikke akkurat som å hoppe etter Wirkola. Erna Solberg ble ikke regnet som et stor ledertalent når hun overtok
Asheim? Eg har ikkje heilt trua, eg har meir sett på han som eit ungdomsalibi.har de ikke noen nestledere de kan hive inn. ikke akkurat som å hoppe etter Wirkola. Erna Solberg ble ikke regnet som et stor ledertalent når hun overtok
Jeg husker godt hvor håpløs og klønete Solberg var i debattene rett etter at hun overtok. Ble dømt nord og ned i media. de klarer sikkert å hoste opp en eller annen som kan overta.Asheim? Eg har ikkje heilt trua, eg har meir sett på han som eit ungdomsalibi.
Det Erna hadde, var eit slags sosialpolitisk prosjekt som skilde seg «pengeteljing», den moraliserande tanta som sa at folk måtte ta seg saman og ta ansvar, men at staten ikkje skulle vera hjartelaus. Dette er sikkert litt karikert (sidan Høgre aldri har fått røysta mi, og sannsynlegvis aldri vil det), men for the sake of the argument.
Isaksen kunne hatt eit tilsvarande prosjekt, kanskje (men han får vel neppe sleppa inn på Høgres hus etter dette), og ein litt rufsete charme.
Kanskje Henrik Syse, men dei kan ikkje henta inn nokon utanfrå for å vera stm-kandidat om to år.
Det er sant. Tviler på at ho vil, men ho hadde vore eit godt val, trur eg. Ingen som tvilar på at ho er flink (men eg veit nada om korleis ho er organisasjonspolitisk, og om Høgre kunne velja, er ho nok litt for mykje Oslo Vest).Beste kandidaten er kanskje Ine Eriksen Søreide