Teigen var Listhaugs veskehund med SoMe som spesialitet, inntil han en dag ble i tyngste laget å drasse på.
Måtte han snuble i alle trapper alle sine dager.
|
Han har fått sitt hjem i document.no, I rest my caseTeigen var Listhaugs veskehund med SoMe som spesialitet, inntil han en dag ble i tyngste laget å drasse på.
Nei, nå har jeg ikke sett/hørt det aktuelle intervjuet, men ut fra det som har blitt sitert kan jeg ikke se at hun sa noe som helst om hverken selskapsform i bedriften hun brukte som eksempel eller hvordan den aktuelle investeringen ble finansiert. «Debunkingen» ser ut til å anta noe om dette, f eks at det gjaldt et AS som kunne gjøre anskaffelsen med penger som allerede fantes i selskapet. Jeg vet ikke nok om eksempelet til å bedømme om det stemmer.Så det du eigentleg seier her er at ho driver med litt spenstig omgang med fakta, som tilfeldigvis(sørgeleg, sørgeleg) kan oppfattast som noko anna?
Du har nok mykje rett, sjølv om den moderne medierøynda og gjev god "plausible deniability" for dei som måtte vera interessert i detNei, nå har jeg ikke sett/hørt det aktuelle intervjuet, men ut fra det som har blitt sitert kan jeg ikke se at hun sa noe som helst om hverken selskapsform i bedriften hun brukte som eksempel eller hvordan den aktuelle investeringen ble finansiert. «Debunkingen» ser ut til å anta noe om dette, f eks at det gjaldt et AS som kunne gjøre anskaffelsen med penger som allerede fantes i selskapet. Jeg vet ikke nok om eksempelet til å bedømme om det stemmer.
Det jeg derimot antydet var at Erna er en politisk nerd med tilbøyelighet til å rede ut i stor detalj om obskure regelverk, og at moderne medievirkelighet ikke alltid gir rom for å gjøre akkurat det.
Jeg antar at når politikere sier noe som er faktuelt feil så sier de det fordi de tror at det hjelper på oppslutningen og ikke fordi at de ikke har blitt briefet på faktiske forhold av noen som kan dette. Underforstått, og lett deprimernede, ligger i dette at de tror at historien og anekdotene er viktigere enn hva som faktisk er tilfelle. Som nenvt flere ganger har Høire pratet om hvor fælt det er for bedriftseiere med formueskatt osv men det har vært særdeles tynt med faktiske eksempeler - noe man skulle tro var lett å oppdrive gitt hvor ille det hevdes å være.Du har nok mykje rett, sjølv om den moderne medierøynda og gjev god "plausible deniability" for dei som måtte vera interessert i det![]()
Skjønner hva du mener, men Ap har vel egentlig enten laget selvmål eller lagt ballen på godfoten til motstandernes spiss, foran eget mål?Det som har skjedd de siste ca to årene er ganske oppsiktsvekkende. AP har - med en i seg selv fascinerende mengde kløneri - klart å gjøre poltisk debatt om skatt noe som har sendt ballen langt ut på motstanderenes banehalvdel.
Ja, jeg var kritisk til egen sportmetafor - da primært fordi man kan innvende at det er bedre at ballen er på motstanderens halvdel enn sin egen osv. Men om vi lar det ligge så er det faktisk ganske spesielt hva som har skjedd. Dette har vært en konstant vinnersak for den politiske venstresiden - nå har de klart å tirre på seg omtrent hele nasjonen uten egentlig å få noe tilbake for det rent politisk. Eller monetært for den del - provenyet fra formueskatt har gått kraftig ned etter at noen av de største bidragsyterene sa "dette gidder jeg ikke" og stakk fra landet.Skjønner hva du mener, men Ap har vel egentlig enten laget selvmål eller lagt ballen på godfoten til motstandernes spiss, foran eget mål?
De rødgrønne har virkelig scoret selvmål i formuesskatt debatten.Jeg antar at når politikere sier noe som er faktuelt feil så sier de det fordi de tror at det hjelper på oppslutningen og ikke fordi at de ikke har blitt briefet på faktiske forhold av noen som kan dette. Underforstått, og lett deprimernede, ligger i dette at de tror at historien og anekdotene er viktigere enn hva som faktisk er tilfelle. Som nenvt flere ganger har Høire pratet om hvor fælt det er for bedriftseiere med formueskatt osv men det har vært særdeles tynt med faktiske eksempeler - noe man skulle tro var lett å oppdrive gitt hvor ille det hevdes å være.
Det som har skjedd de siste ca to årene er ganske oppsiktsvekkende. AP har - med en i seg selv fascinerende mengde kløneri - klart å gjøre poltisk debatt om skatt noe som har sendt ballen langt ut på motstanderenes banehalvdel. Det til tider massive trykket rundt dette bør primært forstår i denne konteksten, trur eg. For første gang kan man snakke om skatt på formue og utbytte - ting som er ganske fjært for de fleste velgere - uten å fremstå som en lakei for Hagen og lignende. Jeg ser det vel som om AP godt hjulpet av budsjett"partner" SV har klart å krysse den usynlige linjen alle vet har vært der men ingen helt hvor eksakt går. I nåværende politiske diskurs har AP intet eierskap til dette sakskomplekset. De skjønner selvsagt selv at all retorikken rundt "vanlige folks tur" og "flå de rike" var stupdumt, men det er mest sannsynelig for sent til å fikse fadesen. Spesielt siden det på ingen måte ble vanlige folks tur - riktig nok av faktorer utenfor regjeringens kontroll.
Som jeg har sagt i alle fall en gang så er det ikke formueskatten som gjør at folk flytter, men det er den som gjør at de flytter spesifikt til bestemte deler av Sveits. Dersom man "kun" ville unngå at opptjent overskudd beskattes så er andre land på tapetet, men har man veldig stor formue så gir Svetis en ekstra bonus der.Noe som det ikke skrives mye om er at fx Røkke flyttet unna, ikke så mye formuesskatten, men en latent skatt på nesten 15 milliarder som nulles etter 5 år i Sveits.
At dette skattehullet fjernes burde det være mulig å kommunisere uten å dra inn en eller annen fiktiv gründer som hvis om atte hvis vil være gjelds slave uten ett rødt øre på kontoen.
Høres ut som en vinneroppskrift. Norge Først!Sylvi Listhaug mener Norge trenger en ny kurs. Nå vil hun gjøre det skikkelig.
Pjatt Pjatt og samtidig bevilger de mindre til skolene.Høres ut som en vinneroppskrift. Norge Først!![]()
Det er sjølvsagt ikkje alt i programmet hennar som er like dumt, men jaggu kjem det til å verta dyrt.Pjatt Pjatt og samtidig bevilger de mindre til skolene.
Det er nok derfor det kun blir postkasser på flyplassene. Staten har ikke råd til holde bilene som frakter små posten til de tusen hjem midt ute i svarte ødemarkaEldreomsorgen burde vært direkte statsfinansiert for lenge siden.... Når det gjelder veier, så gjorde jo staten for noen tiår siden det kunststykket å overføre mesteprten av det gamle riksveinettet til fylkene, og selvsagt uten å sende med nok penger... Resultatet vet alle som bor og ferdes i distrikts-Norge, - store deler av fylkesveinettet er mer eller mindre i oppløsning.. RIF ( Rådgivende Ingeniørers Forening) hadde i høst et anslag på manglende 500 mrd for alle veier på landsbasis
Hu kommer vel til å være tøffere i klypa framover. Det kan jo ikke være lett for Erna å se på at Frp vokser sånn på målinger, mens Høyre har falt som en stein sammenlignet med for noen måneder siden.Vet ikke om tause Erna følger nøye med men hun sitter i hvert fall, som vanlig, helt stille og ser på at Sylvi blir større og større...
Men for partiet Høgre er situasjonen på målingane dårleg. Resultatet i denne målinga er likt med valresultatet i 2021.
I første halvår av 2023 låg partiet stabilt over 30 prosent på snittet av målingane. Det er meir enn ti prosentpoeng sidan.
![]()
Meiningsmåling desember: Frp dreg frå Høgre
Den politiske hausten har bydd på ei tydeleg endring på høgresida i politikken. No er det klart fleire veljarar som vil ha Frp enn Høgre.www.nrk.no
Tror de fleste har glemt Sindre nå.Folk misliker hvordan Erna bagatelliserte saken med Sindre. Hun nektet å ta ansvar og tok velgerne for gitt.
Tiltretes. Utover et par personer her på forumet har jeg inntrykk av at det knappest er noen som har tenkt på den saken på lang tid. Selv nettavisene har gitt opp å prøve å sparke liv i den til tross for et par spede forsøk "Han eier fortsatt aksjer!!".Tror de fleste har glemt Sindre nå.
Høire's strategi er mer eller mindre radiotaushet.
Selv tåkefyrsten Støre er jo mere på hugget nå
Tiltredelse ikke.Tiltretes. Utover et par personer her på forumet har jeg inntrykk av at det knappest er noen som har tenkt på den saken på lang tid. Selv nettavisene har gitt opp å prøve å sparke liv i den til tross for et par spede forsøk "Han eier fortsatt aksjer!!".
Utover at Høyre er omtrent usynlige er det ikke vanskelig å finne grunner. Generell misnøye i befolkningene, skatt, innvandring, kraftpriser osvosv.
Kanskje de ikke er så uenige med Ap sin politikk ? Ernas strategi er å gå etter lillavelgerne. Det samme gjør Jonas. Så på mange områder er de mer enige enn uenige.H er jo helt usynlige
På i alle fall deler av tidens harme så er det ikke noen vesentlig forskjell, nei. Som energipolitikk og forholdet til EU stort sett, de vet nok også en del om hvor vanskelig det i praksis er å kutte ting her og der - de har prøvd før uten særlig hell. Da er det kanskje lurest å sitte stille. De har åpenbart kjørt en kampanje på (formue)skatt nå i høst og det er i alle fall ett vesentlig skille. Det har i det hele vært litt rart å se på Høire, muligens har det vært en bevisst strategi å gå mest mulig under radaren og la AP og SP steke i sitt eget fett - de to har i alle fall levert på sin del sånn sett. At FrP skulle vokse seg store delvis på Hs bekostning var neppe helt planen.Kanskje de ikke er så uenige med Ap sin politikk ? Ernas strategi er å gå etter lillavelgerne. Det samme gjør Jonas. Så på mange områder er de mer enige enn uenige.
Som det ser ut nå er det mer sannsynlig med et rent H/FrP-flertall, og da hjelper det ikke så mye om Senterungdommen tenker høyt. Mitt favorittalternativ vil være V/H/FrP, siden det alltid har irritert meg med diverse KrF-hjertesaker påtvunget en ellers fornuftig regjering. SP’s nasjonalpopulisme kan jeg også fint greie meg uten. Måtte sperregrensen ta dem, begge to.Skal se @Asbjørn blir stuck med Vedum fremover...
Men Ola Borten Moe passer vel fint inn i selskapet ditt?Som det ser ut nå er det mer sannsynlig med et rent H/FrP-flertall, og da hjelper det ikke så mye om Senterungdommen tenker høyt. Mitt favorittalternativ vil være V/H/FrP, siden det alltid har irritert meg med diverse KrF-hjertesaker påtvunget en ellers fornuftig regjering. SP’s nasjonalpopulisme kan jeg også fint greie meg uten. Måtte sperregrensen ta dem, begge to.
Var det ikke høyre niesa til Gjedda som blei så irritert på ham at hun lufta et forslag om å bytte sitt navn til Tybring-Torsk?Jeg kan ærlig talt ikke fordra fyren, men det er mulig han kan erstatte Tybring-Gjedde borte hos Sylvi. Den plassen som nasjonalkonservativt alibi med «handlekraft» ser ut til å ha blitt ledig.
Det har vært kommentert en del rundtomkring men det som skjer i Norge er også et tegn i tiden. Det er også lenge til valget. Like lenge som det er siden det så ut som Høire bare kunne surfe inn til neste valg. Det er imidlertid veldig vanskelig å se hva som skulle kunne gi AP og SP et realt løft men umulig er ikke det heller.Det er vel ikke helt utenkelig at FrP atter en gang treffer formtoppen i tidligste laget?
Alle sakene var vel ikke helt like men for noen gikk det denne veien..Hvar det ikke en haug av stortingsrepresentanter fra forskjellige partier, hvor tilsvarende forhold ble avdekket? Er disse også dømt?
Teigen var ikke folkevalgt og tiltusket seg leiligheten, vel vitende om at han ikke hadde rett til den. I representantenes tilfelle handler det om at Skatteetaten krevde inn skatt det ikke var grunnlag for. Dette gjaldt ikke alle representantene. De 11 som vant over Skatteetaten skulle ikke fått ekstraskatt.Hvar det ikke en haug av stortingsrepresentanter fra forskjellige partier, hvor tilsvarende forhold ble avdekket? Er disse også dømt?