Jeg hørte såvidt på LS80 på nytt igjen. Joda, denne gangen kom høyttalerne bedre fra det. Skikkelig trøck og morrofaktor. Med musikk som Metallica ble det dog tendenser til hardhet i diskanten. Hørte senere på lillebroren LS60 (samme høyttaler med mindre basser) opp mot Dynaudio Focus 220 med Hegel elektronikk på begge. Merket meg det samme her. Helt klart litt ubehagelig diskant gjengivelse som jeg tror kan bli slitsom i lengden. Men sånt kan man jo knekke med demping. Focus 220 var vesentlig åpnere, mykere i diskanten og mer nøytral, men manglet det drivet og fylden i mellomtonen som JBLene hadde. Ellers var lydbilet varmere med JBL vs. Dynaudio.
Det er ikke min type høyttaler. For meg ble den litt for innesluttet, noe hard i toppen og mer varme/slør over musikken enn hva jeg foretrekker. Men det er nok en høyttaler som er morro å høre på. Så lenge man klarer å få en behagelig diskant gjengivelse, så tror jeg den vil kle spesielt rock/metal godt.
Jeg ville ha vurdert XTZ 99.38 i stedet. Eller eventuelt 99.26 oppå subwoofere. Billigere, men sansynligvis en klart bedre høyttaler. Selges hos surround.no