Nordost Solar Wind høyttalerkabel -> RCA Signalkabel

kris_oslo

Medlem
Ble medlem
17.02.2008
Antall liker
0
Hei

Jeg har en 2m lengde med Nordost Solarwind høyttalerkabel terminert til bananplugger.

1) Ser dere noe problem i å konvertere denne kabelen til en signalkabel?

2) Hva er løsningen på dette enklest mulig, kutte av bananpluggene og lodde selv i 4 x RCA plugger (2 på hver side), eller finnes det banan -> RCA male phono adapter man evt kunne brukt? Har noen av dere loddet på Nordost kabler tidligere, er det noe med jording man må ta hensyn til?

Takk!

kristian

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Slik du legger opp til å gjøre det, blir kablene dine i praksis svært lite verdt. Har du vurdert å selge høyttalerkablene dine, og bruke det du får for dem til å kjøpe deg et par brukte signalkabler? Da har du i hvert fall noe som holder seg i verdi i tilfelle du får lyst til å oppgradere en gang i fremtiden.

kris_oslo

Medlem
Ble medlem
17.02.2008
Antall liker
0
dette er ikke "et par" men en lengde. Får neppe solgt, og har ikke lyst bruke for mye penger på dette nå. Ideer? :)

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Ah - sånn går det når man leser litt for overfladisk....

Da taper du i og for seg ikke noe på å prøve - bortsett fra at du kan hende må kjøpe noen plugger og slikt. Du kan jo ta kontakt med Hb52 her på Hifisentralen - og høre om han kan påta seg noe slikt. Han har et godt rennome her - og det han leverer fra seg, ser helt profft ut.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Her:

http://www.hifisentralen.no/forumet/members/22932.html

PS: Han har også en annonse liggende ute på Torget her på Hifisentralen - under Tjenester. Jeg får vel smekk på tastaturet hvis jeg linker til annonsen - så det tar jeg ikke sjansen på. Men der finner du også et telefonnummer hvis du er av dem som liker å snakke om tingene.

Sist redigert:

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Antall liker
735
Torget vurderinger
10
Har sett på oppbygning av kablen på Google .
Ser ut som det skal gå greit å terminere om .
Mvh
Helge

Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: TT.

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Antall liker
735
Torget vurderinger
10
Da er jobben gjort .
Nordost Solar Wind høyttalerkabel forvandlet til Solar Wind rca signalkabler .
Ble faktisk flott lyd !
Mottager er også fornøyd .:)

Topp Bunn