Eller; hører du (som LowQ) ikke forskjell så bruk hva du vil, gjør du derimot det (hører forskjell ) så lytt på råd fra erfarne fjellfolk
- hører du forslkell på noe som helst Vidar?
Mvh.. RS
Jeg lytter skjeldent til fjellfolk når jeg trenger råd om hifi. da
Må i tillegg si at jeg hører stor forskjell på forsterkere, forforsterkere, og ikke minst høyttalere av forskjellige typer, men fornuften har (foreløpig) satt en stopper for kabler og de lydmessige forskjellene der.
Egentlig er det nokså lite spennende å være av tekniker/ingeniør-typen når man skal prøve å være subjektiv med mål og størrelser. Sett fra min side av verden, er hifi mer teknikk enn opplevelser - selv om teknikken, og fasinasjonen med den, i seg selv er opplevelser for meg.
I all den tid jeg på mange måter har forsøkt å finne forskjellene på kabler vha målinger, og direkte sammenligninger, med komparatorer osv., har jeg til dags dato ikke funnet en eneste forskjell. Jeg legger samtidig ikke sjul på at det er til dels "enorme" forskjeller på elektronikken og mekanikken.
Jeg har av mange hørt at nordost er kald og spinkel i lyden, og samtidig har jeg heller ikke målt den type kabel mot andre kabler. Det kan tyde på at min horisont for kabeltyper å måle på derfor er litt for snever til å finne de helt store forskjellene.
Mvh.
Vidar