Norpimp's Musikkstue - endelig bilder!

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
heisann!

Har drevet på med Hi-FI en del år, vært innom mye spennende merker og fått testet en del utstyr. Men ikke før nå begynner anlegget mitt å ta sin rette plass, hvor de perfekte komponentene endelig står i racken.

Begynte musikk-perioden min som 15 åring da jeg fikk inn Proson R.69 i hus, som den gang var min store drøm.
Etter det fant jeg ut at, hvorfor ikke kjøpe noe litt "penere"-spillende utstyr. Så etter nå 5 år inni gamet, sitter jeg igjen med noe av det jeg mener er det beste en kan få til prisen. Grunnen til dette var at jeg fikk høre Sonus Faber Armati med rør hos naboen, for så å gå hjem igjen og nesten gråte over hvor kjedelig det låt hos meg. Jakten var igang...


Håper på gode tilbake-meldinger om hva folk synes om anlegget og komponentene. Bilder vil komme ut etterhvert når jeg får siste delen(edge G1) inn i racket.

Dagens utstyr:
Høyttalere:
- Triangle Quartet
Forforsterker:
- Edge G1
Effektforsterker:
- Rogue Stereo 90
CD/DVD-spiller:
- Electrocompaniet EMD-1
Kabler:
- kimber Hero og 8tc hele veien

Utstyret jeg har hatt opp gjennom årene:

Forsterkere:
- Lc Audio The End Mk.II
- Opera Consonance 150
- Vincent 233
- Avi I 21
- Rogue Metis + Stereo 90
- Audionet Sam V.2
- Electrocompaniet ECI-5
- MA 4.1
- Hegel H2A/P2A
- Cayin 252B
- Cambridge C-500

CD-spillere:
- Shanling T100C
- Meridian 588
- Denon 3910 + Ontech Dac
- Cayin CDT-17A
- Cayin CDT-15A

Høyttalere:
- Proson R69 Mk.II
- Dynaudio 72 Se
- Sonus Faber Concerto Domus
 

Vedlegg

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Norpimp's Musikkstue

Mye bra utstyr her, men dette er jo en bildetråd, så pøs på med bilder!
 

TAS

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2007
Innlegg
1.801
Antall liker
2.028
Sted
Norge
Torget vurderinger
9
Norpimp's Musikkstue

Hoppsann norpimp,

pimp your ..tråd.. med bilder så bir det fæst skal du se :)
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
Norpimp's Musikkstue

Bilder vil komme i løpet av helgen, må bare få ryddet opp og få alt på plass ::)
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Norpimp's Musikkstue

Bilder er viktig. Kan se ut som du har gått gjennom minst to stadier i listen over hifi. Jeg husker hvordan det var i min spede begynnelse.. Lette meg gjennom alt av boder etc hos min mor, fordi det måtte da bli bedre desste flere høyttalere jeg hadde...? Rart ikke forsterkeren min knelte og døde, men det er en annen sak.

Ser frem til bilder i alle fall.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.292
Antall liker
11.110
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Norpimp's Musikkstue

Fint med en ny tråd, du er velkommen innpå!

Bilder blir bra, det liker alle. Legg gjerne til litt om hva slags musikk du spiller, og hvordan du opplever lyden fra systemet og rommet ditt. Syns det ser spennende ut jeg. Jeg har aldri hørt Triangle høyttalere, hvordan syns du disse låter?

Jørgen
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
Norpimp's Musikkstue

Jøgga skrev:
Fint med en ny tråd, du er velkommen innpå!

Bilder blir bra, det liker alle. Legg gjerne til litt om hva slags musikk du spiller, og hvordan du opplever lyden fra systemet og rommet ditt. Syns det ser spennende ut jeg. Jeg har aldri hørt Triangle høyttalere, hvordan syns du disse låter?

Jørgen
Da var første bildet ute. sliter litt med størrelsen på bildene, men de kommer :D

Musikken som spilles er veldig variert. Liker godt en god gitar-cd, da snakker vi nils lofgren, Dire Straits, J.J Cale.

Hører jo også en del på Kari Bremnes, røyksopp, Kanye West, outkast, Nas, michael bubblé, Sting, Manu Chao, paolo Nutini, José Gonzales osv. Så egentlig ganske variert. Systemet låter veldig åpent, med en veldig smash diskant. stemmene er veldig åpne og står liksom litt "foran" anlegg hvis det er måten å forklare det på.

Høyttalerne er veldig friske i diskanten med tanke på hornløsningen. Men dette demper spilleren og rørene veldig bra. Veldig presist punch i bassen. Men forsterkeren klarer ikke å gå Hip-Hop den mengden bass du gjerne ville ha hatt, men men man må gjøre kompromisser. Kan suplementere med en sub seinere i tid.
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
Da har anlegget fått spilt en del sammen, og er mektig imponert over hva jeg har fått til, MEN... er alltid et men i sammenheng med anlegg.

Sitter og vurderer en ny effektforsterker. Er det noen som har forslag til effektforsterker til 10-15 000,- som passer Triangle bra? sitter og vurderer meridian 557 blokkene. Dette må gi godt med kraft og spille veldig musikalskt.

Har også sett på EC 250R, men prisen er dessverre litt over mitt budsjett... Men noen å gå for? har jo EC spiller og Triangle skal spille bra med EC, men har ikke mulighet å legge ut for en ny blokk som student, hehe. Eventuelt noen i Bergen som har lyst til å byttelåne med min Rogue stereo 90 rør-blokk? ;D
 
Topp Bunn