Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2020

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Kjenner faktisk et snev av optimisme, for første gang siden dagen Kåre fikk godfoten i baken. Men jeg tipper Koteng snart vil rette på det.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Ja den skal han ha Koteng, han er flink til å sørge for at spenningen er der.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Da er Børven klar for RBK. Han er spilleklar mot VIF, så nå har han muligheten til å slå VIF 2 ganger på en uke :D
    Da slipper Glimt å møte Børven med det første i allefall. Men jeg blir overrasket om en enkeltspiller kan snu RBK sitt spill sånn over natta.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Ja, en spiller betyr ikke så mye, men vi så tendenser til at laget fungerte bedre i 2. omgang mot Brann. Det kan selvfølgelig være fordi Brann var dårlige.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Heldigvis kommer det to... :giggle:
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Sollied og Strand. Det kan jo bli interessant.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Muligheter for andre da :)
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Nå jobber journalistene på høygir.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sollied... Så mye frem og tilbake med han før så nei takk før når han har blitt spurt..Og han er vel fortsatt en smule glad i det sterke.. ?? Satser på Bodø Glimt i år, det hadde vært forfriskende..
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Roar Strand er med.

    – Jeg har jo ingen spesiell utdanning innen treneryrket, men det kan jo hende en dag, hvis man får muligheten. Erfaring har jeg. Men først må man jo bli spurt. Det har de ikke gjort.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Roar Strand er med.

    – Jeg har jo ingen spesiell utdanning innen treneryrket, men det kan jo hende en dag, hvis man får muligheten. Erfaring har jeg. Men først må man jo bli spurt. Det har de ikke gjort.
    Med på hva? Løse rykter fra dagsavisen?? :)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Trond Sollied og Roar Strand høres jo meget spennende ut⚽ @omaarst var klinkende klar i FotballXtra på søndag. Han hadde gått for Sollied som ny sjef på Lerkendal, og nå kan det se ut som at Koteng og Dorsin er enige i at det er en god ide...!

    — Jesper Mathisen (@jespermathisen)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    " For å si det sånn. Det blir sprit på Lerka dersom Sollied skulle bli dirigent fra sidelinja. " - fra RBK forum...
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Ikke spre rykter. Sollied har visstnok hatt et alkoholproblem, men for alt vi vet er han tørrlagt nå.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    I mens, på andre baner

     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Det er vel uansett veldig lenge siden han hadde noen trenerjobb? Sånn sett hadde det jo vært fint om RBK kunne hjelpe ham tilbake, men jeg tviler på at han er aktuell for klubben nå.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Kanskje det blir en middlertidig løsning til Åge H. kan jobbe igjen? Eller venter han på landslaget?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    ^ Kanskje ikke dumt det der.

    NRK: Hvis de nå kan lande han de sannsynligvis har høyest på lista, men må vente noen måneder så mener jeg det ville være lurt.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hareide har pondus på noe. Selv skulle jeg ønske at de hadde hentet opp en trener fra Ajax eller tilsvarende, fått inn noe nytt. Grunnen til at Hareide forlot Molde i sin tid gjør og at jeg ikke er blodfan av mannen.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    I all suksessen til Glimt nå om dagen er det verd å minne om hva de skriveføre her i Bodø sa om Glimt for omtrent nøyaktig to år siden, rett før oppturen startet. Moralen må være at ting tar litt tid før det setter seg, også slike utrolige suksesser som vi nå er vitne til.

    Om at Knutsen lager krise i Glimt:
    Det er ikke det minste merkelig at folk nå rister på hodet over at FK Bodø/Glimt forlenget kontraktene med Knutsen/Bjørkan for tre uker siden.

    Om Bjørkans overganger:
    Aasmund Bjørkan har hentet 30 spillere i de overgangsvinduene han har hatt ansvaret for i Bodø/Glimt. Mange av de ble kun i veldig kort tid, og vi snakker om stor gjennomtrekk. Samtidig forteller dette med all mulig tydelighet om hvor vanskelig det er å få de gode spillerne til Bodø og å treffe på overgangsmarkedet.

    Om roller:
    På grunn av svak administrasjon er Glimt i den helt spesielle situasjonen at de har to hovedtrenere.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Jeg regner med at VIF klarer å gråte seg unna utvisningen igjen. Men maken til åpenbar filming er det langt mellom. Man skal ikke ta to skritt, se at man så er innafor 16-meteren og så kaste seg ned og tro at man kommer unna med det. Da hjelper det ikke å prosedere på at "han var jo borti meg!". Flott at dommeren så det.
    Men NFF klarte jo å oppheve suspensjonen av Shala, så ingen ting forundrer meg lenger.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Det er vell ett langt stykke opp til Neymars nivå. Når de så at det var Adekugbe som falt så skjønte de at det var noe. Han bruker ikke falle lett (var det noen som sa rett etter kampen). Men jeg er ening i at det ser ut som skuespill.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Fantastisk. Jeg fulgte OBOS ligaen med Glimt for bare noe få år siden. Fotballen var artig da også og pølsene på stadion var akkurat like gode som i eliteserien. Fortsetter fansen slik så fortjener de opprykk.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Det er mange som prater om bred stall i Molde. Men de klarer seg neppe ikke uten Wolff Eikrem i startoppstillingen likevel. Den bredeste stallen befinnes seg vell i Trondheim.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    I dag møtes Alesund og Glimt, det laget som har sluppet inn mest mål mot de som har laget flest. Kan bli artig.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Bare ikke hjemmelaget parkerer bussen slik S08 gjorde det. Det blir ikke like artig å se på.

    bussen_nyeste.jpg
    Her er vist B/G i ett forsøk på de samme under trening.
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Hva skal man si om dømmingen i Mjøndalen-VIF kampen i går? Dommeren hadde vel en god avgjørelse og det var utvisningen av VIFs keeper. Ellers stjal han seieren fra Mjøndalen. Som de sa i Molde - "Det er godt han kommer fra Moldeområdet, så slipper vi at han dømmer noen av våre kamper".
    Maken til svak dommer skal man lete lenge etter. Utrolig at han får dømme i Eliteserien.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    ^ Jeg så ikke den kampen, men jeg fikk med meg lavpunktene de viste etter kamp. Skulle tro det var en viktig nedrykkskamp på slutten av sesongen. Her var tydeligvis alle triks tiltatt. Ikke vakkert å være vitne til og slett ikke nødvendig å ødelegge slik. Hva tenkte dommeren på den siste der.
    VIF keeperen er på vei opp, men så ser han hva som er i ferd med å skje... Legger seg så ned igjen og har forferdelig vondt, og så blåser plutselig dommeren rett før ballen ruller over streken.

    Litt godt å se Brann i slaget i går. De var som gutter igjen....
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Men Sandefjord var jo veldig svake da. De holdt på slik som RBK gjorde på slutten med Kåre. Trill ball på midten. Slå gjerne bakover. Viktig å ha minst 60% ballbesittelse, å score mål er ikke så viktig.

    Angående de 3 annuleringene i VIF-kampen:
    I den første ser det ut som om de er like gode. Begge holder, men Shala kommer på etterskudd og faller (kaster seg ned?) når han ser at MIF-spilleren vinner duellen. Vinkelen på kamera viser ikke hva dommeren kan ha sett, så der kan man til nød forsvare det dommeren gjør. På TV ser det imidlertid ut som en klar dommerfeil.
    I den andre er det skulder mot skulder. MIF-spilleren er størst og sterkest, og Shala kaster seg ned igjen. Filming nr 2 (?). Han kunne fort blitt utvist der. Klar dommerfeil.
    Den siste er helt utrolig. VIF-keeperen kolliderer med egen spiller og blir liggende. Det er ikke snakk om noen hodeskade. Dommeren lar spillet gå. Etter en stund blåser han av når ballen triller mot det åpne målet. Så vidt jeg kan se blåser han når ballen er ca. 3 m fra mållinjen og det er under 1 sek til ballen ligger i mål. Det er ingen grunn til å blåse. Ingen Mjøndalenspiller har gjort noe feil, det er ikke hodeskade og det er tydelig at VIF-keeperen kaster seg ned når han ser at MIF er i ferd med å score.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Jepp. Dommeren er vist alltid sentral når Vålerenga spiller. Adekugbe forsøkte seg som filmstjerne forrige helg og fikk rødt kort. Nå fikk de seieren i stedet. Skake være sånn.

    Edit: Jeg tok Adekugbe i forsvar sist etter at Fagermo sa at når han så at det var Adekugbe som falt og skjønte de at det var noe. Men etter denne kampen er jeg ikke så sikker. Måten Fagermo spurtet 100 meter etter at fløyta gikk for å kaste seg om halsen på han som la seg og ble liggende, sier noe.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Glimt av verden

    I siste delen av dagens trening på Color Line Stadion valgte Glimt å spille litt firkant inne i 16 metern. Det var lett og fin stemning mellom de oransje kjeglene.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn