Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2020

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Nei si det. Det var sørgelig det de viste i går
    Relativt jamnspilt mot Start. Lukter ikke medaljekandidat akkurat.
    Sterkt av Glimt å vinne på en dag da bevegelsene ble forutsigbare og flere av spillerne virket slitne.
    Kommer nok en smell snart - sjøl om jeg ikke helt ser hvem som skulle klare det.
    Enda dårligere dag for Glimt og en strålende enkeltprestasjon eller et lykketreff fra 18 meter?
    Om andre lag skal ha sjanser på gull i år må både Glimt og Molde kollapse totalt i 6-7 kamper,
    - noe som ikke virker veldig sannsynlig.
    En gjennomsnittlig målforskjell etter 8 kamper på 4-1 er ren utklassing.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.590
    Antall liker
    3.282
    Jeg tror ikke det kommer en smell, men snarere litt utlading av energi som vi ser nå. Måten Glimt spiller på er krevende både fysisk og psykisk, men over en hel kamp, nitti minutter, så kommer de til å fortsette å dominere kampene. Det samme skjedde på høsten i fjor når kampene kom tett. Unntaket var bortekampen mot Vålerenga, men den har en helt annen forklaring. Molde er drevne i dette gamet og vil være der hele veien. Det er trossalt artig at det er reel konkurranse i teten.
     
    Sist redigert:

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Enig, men jeg tror det kommer en smell eller to, i form av uventede tap. Uavgjorte kommer alltid.
    Men det ser ut som om kvalitetsforskjellen mellom de 2 beste og røkla er svært stor.
    Så det tydelig i siste kampen jeg så med Molde; det var tydelig at dette var et topplag mot ett middels godt lag (Haugesund)
    som slettes ikke har gjort seg bort hittil. Det så veldig lett ut for Molde, vant komfortabelt uten å anstrenge seg.
    Ikke noen god attest for norsk fotball
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Jeg trodde ikke Horneland var så ødeleggende for RBK, men det har han tydeligvis vært. Mange gode spillere i RBK, men det mangler jo plan og rytme i spillet. Alt er basert på enkeltmannsprestasjoner og lemping. De aner ikke hva de skal gjøre når de får ballen. "Spark og spring". Totalt motsatt av hva Eggen sto for. Skjønner ikke at Eggen støttet Horneland.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.590
    Antall liker
    3.282
    Godt poeng. Hvorfor Eggen støtter Koteng og dermed Horneland er meg en stor gåte. For oss som følger Glimt tett er det mye kjent i følgende snutt fra Eggen sin fotball. Her har de en godt innøvd plan for å komme seg i angrep. Eggen sitt Rosenborg hadde mye energi.

     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.590
    Antall liker
    3.282
    Ting tar vist tid på brakka. Håper ikke at de vurderer vår kjære sportssjef som den nye treneren. Det ville være smått genialt, men ikke for Glimt. Muligens det verste som kunne skje. Tromsø ønsket ham opp dit etter Valakari.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hvis Koteng tar sjansen kan Rekdal være på vei til brakka som en torpedo og da tror jeg Rosenborg er ute av det i mange år. Sterke personligheter går sjelden bra sammen.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Åge Hareide takket nei til RBK

    Ifølge TV2 skal Åge Hareide ha takket nei til å bli Rosenborgs nye hovedtrener. Hareide skal ha vært øverst på trøndernes ønskeliste etter at Eirik Horneland fikk sparken. Inntil videre leder Trond Henriksen laget videre.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.590
    Antall liker
    3.282
    – Trond Henriksen leder laget ut 2020-sesongen for å gi oss tid til å finne Rosenborgs neste hovedtrener, sier Dorsin til nettsteder RBK.no.

    Jeg tror dette blir den beste løsningen for Rosenborg på sikt. En god avgjørelse som bidrar til mindre vingling. Nå har de god tid til å stake ut kursen fremover i hele apparatet sitt. Rambo ser jo ut til å løse sine oppgaver ganske bra egentlig - han er lydhør.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Spillet har jo ikke overbevist, men de har tatt 14 poeng på de 6 siste kampene, og tapte bare med et mål både mot Molde og B/G
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.590
    Antall liker
    3.282
    Jeg fikk Zachariassen inn på Fantasy laget mitt - fornøyd med den sist runde. Synes jo også at vi ser antydninger til at de får til noe mønster særlig på venstresida. Forsvaret sitter jo på rein rutine.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    .......og tapte bare med et mål både mot Molde og B/G
    Minnet meg litt om Ingvar Stadheim da han var landslagssjef. :cool:

    Tipper ÅH også er interessert i landslaget igjen og kanskje venter til svensken reiser hjem?
     
    Sist redigert av en moderator:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.590
    Antall liker
    3.282
    Vi fikk nå ett nytt klassisk sitat ut av dette

    Det er stor forskjell om folk spør om jeg vil være treneren deres eller om hvordan det står til med kneet mitt.
    Åge Hareide
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.590
    Antall liker
    3.282
    I dag er det toppkamp på Aspmyra. Glimtsjefen spår ett mer hardtarbeidende Molde-lag enn hva man er vant til. Eikrem, Hestad og de gutta der... I morgen kommer de til å levere. De er spillere for store anledninger. Da er de også villig til å gjøre drittarbeidet, sier Knutsen.

    tabell.jpg
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.590
    Antall liker
    3.282
    Aner jeg desperasjon i trønderlag? Må ha kikkert for å finne Glimt på tabellen.
     
    Sist redigert:

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Morro med Glimt :)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Fantastisk runde, Enga fikk spillet til å gli bra, 17 og 19 åringer på banen som er gode, vant fortjent 2-0, RBK spiller rævva fotball og tapte. Og Moss slo Senja 3-1 borte. :)
     
    Sist redigert:

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Jönsson i dag: Vi må ha 100% klaff i den defensive taktikken,
    100% klaff i den offensive taktikken
    og om vi så har noen marginer på vår side .....
    :sneaky:
    Kommentatoren i studio anbefalte Stabæk å holde Patrick Berg feilvendt :LOL::ROFLMAO:

    Edit: Holdt 12 minutter.... :sneaky:
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Norsk fotball er nok ikke verdens beste, dessverre. RBK har jo virkelig ikke innfridd hittil, men likevel:

    De har sluppet inn færrest mål (8) (Molde har sluppet inn 11, B/G 13)
    Bare 4 lag har scoret flere mål enn dem (B/G, Molde, Kristiansund og Odd)
    Bare 2 lag har bedre målforskjell (B/G og Molde)

    Jeg skal være den første til å innrømme at RBK har skuffet kapitalt hittil. Å se dem i 1. omgang i går var ille.
    De scorer alt for få mål, men det er altså bare 4 lag som har scoret mer. Utrolig.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Enig, tror jeg :sneaky:
    Allikevel har jeg en følelse av at flere av lagene presterer godt i flere kamper - selv om de taper. Da mener jeg bedre enn forrige sesong,
    ikke bra i forhold til nivået i Spania, Italia eller Tyskland.
    Tullprat? Ja, men allikevel. Start, Sarpsborg, Viking, Vålerenga og Odd kan alle plutselig slå til med flere seire på rad.
    Stabæk gjorde en solid prestasjon mot Glimt,
    serien blir nok spennende mot slutten.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Gikk for dobbel B i dag, 4,09 i odds er innafor. Er noen interessante kamper i Toppserien også :) Ble en firling der.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Det måtte jo evt. være om Brann begynte å spille fotball på en skapelig måte ;)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jentene dro til Bergen sammen med gutta og viste gutta hvordan det skal gjøres. Å vinne 0-3 borte mot Arna-Bjørnar setter standarden.
    Nå får vi se om gutta tar lissepasningen fra jentene og klemmer til mot Brann.
    4137B878-2330-44AD-83A1-2E9820F1C359.jpeg
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Molde sliter mot Sandefjord...

    2-1 til Sandefjord med 4 minutter igjen av overtiden... :)

    Og der tapte Molde :) :)
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Da får vi satse på at vålerenga henter inn de tre poengene de tapte mot Molde på onsdag, ikveld 🤠
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn