Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2020

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Glimt har 2-3 enkeltspillere som i avgjørende situasjoner kan snu en ellers litt tam kamp. Det finnes noen flere av de i norsk eliteserie, men ikke så mange. Gullet har for lengst vært avgjort, det er lenge siden spenningen om det forsvant. Det viktige nå er å sikre sølvet til RBK (kan bli hardt) ;) og å holde VIF og Molde utenfor pallen.
    Ja,tror spillere som JP Hauge og Zinckernagel holder brukbart internasjonalt nivå,men er neimen ikke så sikker på om de er bankers på et lag i midtre europeisk sjikte.Tror først og fremst det er laget Bodo Glimt som er gode.Måten de prøver å forbedre seg hver trening som lag og individuelt.
    Personlig trodde jeg Bodo Glimt ville slite når de solgte Håkon Evjen og Layoni,men det viste seg de er klart bedre som lag i år,og de fleste spillere ser ut til å ha blitt bedre individuelt
    Skikkelig imponerende! Digger måten Bodø Glimt ser ut til å drives nå. Og er veldig spent på å se mer vilket nivå de ligger på når de nå får prøve seg på brukbar internasjonal motstand i Milan. Brede Moe mot Zlatan :) Så ikke helt den komme da Brede var i Rosenborg,som er laget jeg har fulgt mest med på helt siden glansdagene under Eggen.

    Foreløbig ser kampen om sølv og bronse veldig jevn ut,men håper RBK tar en av de :)
    Tror signeringen av Åge Hareide var viktig nå.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.652
    Antall liker
    3.353
    Den unge hurtige fotballspilleren, kanskje en fremtidig legende, i tvekamp med den store krigeren fra Milano. Plottet er av den klassiske sorten når Glimtguttene nå tar plass i den flygende jernhesten som tar dem mot torsdagens slagmark, Stadio Giuseppe Meazza, vanligvis kjent som San Siro.

    David_gegen_goliath2.jpg
    Illustrasjon fra Wikipedia. David møter Goliat i tilsynelatende ujevn tvekamp. Fremstilling fra det trettende århundre, noe som synes på klesdraktene og utrustningen.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.215
    Det blir spennen de å se hvordan Glimt klarer seg. Det er ganske stor forskjell på pottitligaen i Norge og italiensk serie, så det er vanskelig å si hvordan styrkeforholdet er på forhånd. De fleste norske lag er jo ikke lenger vant til å spille på gress heller.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.652
    Antall liker
    3.353
    Glimt fikk en bra gjennomkjøring på gress i Bergen på søndag. Gikk helt strålende utover i andre omgang. Jeg er spent på om ungdommelig fart og intensitet står seg mot garva og smarte spillere fra serie A. Veldig spent.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Milan så bra ut i går,Zlatan skåra begge målene.Bare synd at denne kampen ikke vises på en vanlig kanal.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Ja,det har jeg også stusset veldig på hvorfor ingen tv kanaler viser europakampene til norske lag? Burde da kunne gi høye seertall,ikke minst i desse koronatider?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Jeg så også deler av Milan kampen igår. Ser ut som de holder et ganske høyt nivå jamnt over. Gode indivudelt,sterke i duellspillet,og Zlatan imponerte. Er fyren virkelig 39 år ?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.652
    Antall liker
    3.353
    Nei, han er 38 år men han rota med det selv også. Tøvete gammel mann som forresten mente at han kunne ha scora to til om han var 20 år. Hmmm.... hvem var det nå igjen som var ung og tjue år?

    Dere må holde dere med en lokalavis for å se kampen.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Hehe,han er med andre ord så gammel at han ikke husker hvor gammel han er.
    Dette bør Brede Moe notere seg å prøve seg på noe mindgames og meldinger i retning Zlatan i løpet av kampen ;)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.652
    Antall liker
    3.353
    Han kommentatoren på Strive advarte på det sterkeste mot mindgames mot Zlatan. Gamlefar ble bare bedre av sånt. Han er litt av en mann denne svensken. Imponerende.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Nei, han er 38 år men han rota med det selv også. Tøvete gammel mann som forresten mente at han kunne ha scora to til om han var 20 år. Hmmm.... hvem var det nå igjen som var ung og tjue år?

    Dere må holde dere med en lokalavis for å se kampen.
    Å kalle Zlatan en tøvete gammel mann er vel like tøvete? ;) Har lokalavis,men tror ikke de er med på dette.:unsure:
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.215
    Har ikke Zlatan alltid vært tøvete?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.652
    Antall liker
    3.353
    Det så lenge ut for at AC Milan ville knytte til seg den tyske Red Bull guruen og tidligere Leipzig trener Ralf Rangnick. Det ble ikke sånn likevel, sannsynligvis mye på grunn av Zlatans viktige rolle og Milans sterke resultater på slutten av forrige sesong.

    When recently asked about the links with Rangnick, Ibrahimovic caused an uncomfortable moment on 'Sport Week', simply replying: 'Rangnick? I do not know who he is'.

    Det er klart at Pioli har knyttet seg sterkt til Zlatan og at Milan under han vil basere mye av spillet sitt rundt denne fantastiske gamle svensken.

    Likevel har de ungdommer i laget. Daniel Maldini (20) er tredje generasjon Maldini etter sin far Paolo som debuterte for AC Milan som 16-åring og sin bestefar, den kjente fotballtreneren og fotballspilleren Cesare Maldini som trente landslag og AC Milan og som spilte 347 kamper for AC Milan.

    Men Glimt har Berg!
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.908
    Antall liker
    1.915
    Sted
    Sortland
    Den unge hurtige fotballspilleren, kanskje en fremtidig legende, i tvekamp med den store krigeren fra Milano. Plottet er av den klassiske sorten når Glimtguttene nå tar plass i den flygende jernhesten som tar dem mot torsdagens slagmark, Stadio Giuseppe Meazza, vanligvis kjent som San Siro.

    Vis vedlegget 663705
    Illustrasjon fra Wikipedia. David møter Goliat i tilsynelatende ujevn tvekamp. Fremstilling fra det trettende århundre, noe som synes på klesdraktene og utrustningen.
    Nå var vel dette rått parti, da slyngen til lillegutt var svært presis og dødelig fra lang avstand ;)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.652
    Antall liker
    3.353
    Elska Twitter

    Bodø/Glimt får kjørt seg denne uka, først småkjente AC Milan på torsdag og så formsterke, verdenskjente - ja nesten uovervinnelige Vålerenga på søndag. Bratt stigningsløp.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.215
    Det så lenge ut for at AC Milan ville knytte til seg den tyske Red Bull guruen og tidligere Leipzig trener Ralf Rangnick. Det ble ikke sånn likevel, sannsynligvis mye på grunn av Zlatans viktige rolle og Milans sterke resultater på slutten av forrige sesong.

    When recently asked about the links with Rangnick, Ibrahimovic caused an uncomfortable moment on 'Sport Week', simply replying: 'Rangnick? I do not know who he is'.

    Det er klart at Pioli har knyttet seg sterkt til Zlatan og at Milan under han vil basere mye av spillet sitt rundt denne fantastiske gamle svensken.

    Likevel har de ungdommer i laget. Daniel Maldini (20) er tredje generasjon Maldini etter sin far Paolo som debuterte for AC Milan som 16-åring og sin bestefar, den kjente fotballtreneren og fotballspilleren Cesare Maldini som trente landslag og AC Milan og som spilte 347 kamper for AC Milan.

    Men Glimt har Berg!
    Paolo Maldini, ja....
    Gode menner....
    Særlig dette....

     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Det så lenge ut for at AC Milan ville knytte til seg den tyske Red Bull guruen og tidligere Leipzig trener Ralf Rangnick. Det ble ikke sånn likevel, sannsynligvis mye på grunn av Zlatans viktige rolle og Milans sterke resultater på slutten av forrige sesong.

    When recently asked about the links with Rangnick, Ibrahimovic caused an uncomfortable moment on 'Sport Week', simply replying: 'Rangnick? I do not know who he is'.

    Det er klart at Pioli har knyttet seg sterkt til Zlatan og at Milan under han vil basere mye av spillet sitt rundt denne fantastiske gamle svensken.

    Likevel har de ungdommer i laget. Daniel Maldini (20) er tredje generasjon Maldini etter sin far Paolo som debuterte for AC Milan som 16-åring og sin bestefar, den kjente fotballtreneren og fotballspilleren Cesare Maldini som trente landslag og AC Milan og som spilte 347 kamper for AC Milan.

    Men Glimt har Berg!
    Og kanskje 'den nye Pirlo' , Sandro Tonali ,spiller for Milan. Da blir diskusjonen etter kamp.Hvem er egentlig "den nye Pirlo" ? Tonali eller Berg? :)
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.652
    Antall liker
    3.353
    ^Fantastisk

    Søker man Patrik Berg i Youtube så får man mest treff på fisking i Bodøtraktene. Noe for fiskegjengen i "Vakker Design" tråden.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.652
    Antall liker
    3.353
    Jeg hørte Knutsen si at til og med Zlatan deltok i presspillet, men uten å dekke veldig store områder. Ellers tror jeg ikke Milan har store svakheter, litt avhengig av hvem som stiller til start da. Ikke alle er like rutinerte. Den virkelige styrken til Kjetil Knutsen er vell å finne styrker i eget lag. Spørs hva denne gjengen finner på? Det blei vist ei lita bot mot Zalgiris den første, men verd alle pengene.

    bg.jpg
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Gleder meg ivertfall til kampen!

    Har ikke følgt italiensk fotball så mye.Men de fremstår generelt som ekstremt dyktige til å forsvare seg individuelt og som kollektiv.Og så gjerne dødelig effektive foran motstanders mål. Tradisjonelt så har det virket som at kommer man under 1-0 mot et italiensk lag så kan man nesten bare blåse av kampen.De murer igjen med voldsom innsats og taper sjeldent 1v1 dueller.

    Muligheten til Glimt tror jeg ligger i å tørre spille sitt eget spill mest mulig.Bare dure på gjennom 90+ min å prøve og skape mest mulig fremover når man får tak i ballen,tørre og spille ball,og utnytte at de muligens kan vere hakket bedre kondisjonsmessig enn Milan nå. Kanskje noen Milan spillere senker seg ørlite,og flere Glimt spillere spiller sin livs kamp,da tror jeg Glimt har en mulighet:)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.652
    Antall liker
    3.353
    Molde spiller vist i dag. Kommer i anledningen i hug Terje Nilsens kommentar til Halvdan Sivertsen: Hei, Salieri ! Det e han Mozart.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.908
    Antall liker
    1.915
    Sted
    Sortland
    Veldig dårlig form i det siste dessverre - får det tungt mot ungarerne :eek:
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.215
    Det fine med Moldekampen i går var at handsregelen ble litt klarere.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.652
    Antall liker
    3.353
    Det burde vært 4-2 etter en strålende andre omgang. Dommeren var ikke enig.

    Første situasjon: Den ungarske spilleren har albuen ut og opp fra kroppen i en unaturlig stilling siden han sklir. Burde være straffe.
    Andre situasjon: Moldespilleren har den inntil kroppen i en helt naturlig stilling, og han gjør seg ikke større. Burde ikke være straffe.

    Handsregelen er grei, men dommer og VAR må skjerpe seg. Bør ikke dømme på dette nivået siden han ha gjort dette før også.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.507
    Antall liker
    9.253
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Nå kan vi begynne å spekulere om hvordan topp og bunn ser ut om et par måneder:
    1. Bodø/Glimt
    2. Vålerenga
    3. Molde
    4. Odd
    -------
    13. Brann
    14. Start
    15. Mjøndalen
    16. Aalesund
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.652
    Antall liker
    3.353
    Det vil bli spennende om andreplassen helt inn mot jul. Alle lagene som kjemper om toppen skal fortsatt møte hverandre helt frem til oppgjørene 16.desember. Molde er laget med færrest toppoppgjør i rest, Rosenborg har flest og må møte alle topplagene inkludert Viking. Jeg tror også det kan bli avgjørende om B/G slipper seg ned etter at gullet er sikret og om spillerne endrer fokus til andre klubber. Alltid en fare når det gjelder slike spillere. Jeg tror ikke Knutsen lar det skje.

    Jeg tror fortsatt på sølv til Molde.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.688
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Trondheim
    Jeg tror faktisk at det er en fordel for RBK at de har de "gode" lagene igjen. De skjerper seg alltid til de kampene, og det er såkalt 6-poengs kamper. Jeg vet ikke helt om jeg tror på RBK-sølv i år, men jeg tror sjansene er gode.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.215
    Lag som spiller mange 6-poengskamper kan fort ta igjen lag som spiller bare 3-poengskamper.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.652
    Antall liker
    3.353
    Man spiller ikke 6-poengskamp mot Glimt. De kampene kan fort avgjøre likevel.

    Viking har vell flest 6-poengskamper når jeg tenker meg om. Om de vinner en, så rykker de innpå, om de taper en, så ligger de langt bak igjen.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.652
    Antall liker
    3.353
    Vi får se til disse karene i dag. Laget som slo AC Milan i 1996. Hele Norge kjenner vell navnene på dem.

    rbk 1996.jpg
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.215
    Tror ikke Heggem kan bli politiker. Her ser man tydelig at han tar noen på låret.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det var en kamp med som frambragte masse følelser. Jeg husker at både min svigerfar og jeg gråt etter at dommeren blåste av. Dette var så utrolig stort. Vi som opplevde RBK og landslaget på 90-tallet kommer nok aldri til å glemme det. Vi var en nasjon å regne med, i verdens største idrett.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn