Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2020

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Østerrike stenger ned nå. Vil forundre meg om de europeiske ligaene kan holde på mens smittetrykket øker i hele Europa. Snart er det bare Norge som kan spille, dersom vi er heldige.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.222
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Enda godt, meningsløst å spille landslagkamper nå. For ikke å si vanvittig uinteressant å se på - nå må vi ha full fokus på å få enga i europa :D
    Her setter vi alle kluter til, flagget henger ute på terrassen hver kampdag, jeg og fruen setter noen kroner på langoddsen og vi spiller Vålerenga kjerke på anlegget før hver kamp. Ukens absolutte høydepunkt.
    IMG_20201114_181701752.jpg
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.222
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Ikke så veldig interessert i landslaget men har fått med meg at en er smitta så derfor har resten karantene. Så med forbehold mot at jeg ikke har fått med meg alt så lurer jeg på hvorfor dette øker muligheten for at eliteserien blir fullført?
    Noen eliteseriespillere er jo på landslaget og de må i karantene i ettertid hvis det blir smitte i landslaget. Og det kan lett bli 10 dagers karantene med tilhørende utsatte kamper i eliteserien også.. Hadde jeg vært trener for et eliteserielag hadde jeg sagt nei til å levere spillere til landslaget nå. Allerede nå er det utsatte kamper, vi risikerer og spille eliteseriekamper i vinterferien :D
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Noen eliteseriespillere er jo på landslaget og de må i karantene i ettertid hvis det blir smitte i landslaget. Det medfører 10 dagers karantene med tilhørende utsatte kamper i eliteserien . Hadde jeg vært trener for et eliteserielag hadde jeg sagt nei til å levere spillere til landslaget nå. Allerede nå er det utsatte kamper, vi risikerer og spille eliteseriekamper i vinterferien :D
    Ok. Men mener å ha lest et sted at de skal reise ut av landet uten spillere fra eliteserien.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Godt at de tok til vettet og ikke reiste til Romania, selv om spillerne synes det var helt greit å reise tross karantene - det siste er vel problemet og årsaken til at vi ikke får stoppa driten.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Nå er det vel ikke blant unggutter tidlig i 20 årene med millioner i lønn man vil finne den største forståelsen for andre ting enn seg selv.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Godt at de tok til vettet og ikke reiste til Romania, selv om spillerne synes det var helt greit å reise tross karantene - det siste er vel problemet og årsaken til at vi ikke får stoppa driten.
    Så nå skal fotballidiotene i NFF snike seg til utlandet med et revervelag??
    Har de ikke skjønt hva myndigheten og ministre sier og skriver??, det er en forbannet hån mot de om forsøker å begrense smitte og holde landet igang, og de som mister jobber pga restriksjoner
    Makan til selvopptatte egoister. Fotball er faktiks ikke viktig i det hele tatt slik situasjonen er nå, Sutrete småunger.
    Dette er jo Hurtigruta en gang til...vrir seg unna og omgår alle intensjoner
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Så nå skal fotballidiotene i NFF snike seg til utlandet med et revervelag??
    Har de ikke skjønt hva myndigheten og ministre sier og skriver??, det er en forbannet hån mot de om forsøker å begrense smitte og holde landet igang, og de som mister jobber pga restriksjoner
    Makan til selvopptatte egoister. Fotball er faktiks ikke viktig i det hele tatt slik situasjonen er nå, Sutrete småunger.
    Dette er jo Hurtigruta en gang til...vrir seg unna og omgår alle intensjoner
    Det blir feil å dra til Østerrike nå når de stenger hele landet ned på tirsdag selv om de har lov. Helt enig med analogien til Hurtigruta. NFF, TV2, Mini og noen få andre kommer ikke bra ut av dette.

    Edit: Mina Finstad Berg i TV2 ser dog saken fra flere sider og sier blant annet: ...eller gjør norske helsemyndigheter den jobben UEFA burde ha gjort for lengst?
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Tromsø IL mangler ett poeng for å rykke opp. Bodø/Glimt mangler ett poeng for gull. Det er vell nå det rakner.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Dette kan jo bli interessant.

    Keepere:
    Per Kristian Bråtveit – Djurgården
    Anders Kristiansen – Union Saint-Gilloise

    Forsvar:
    Andreas Hanche-Olsen – Gent
    Ruben Gabrielsen – Toulouse
    Daniel Granli – Aalborg
    Andreas Vindheim – Sparta Praha
    Julian Ryerson – Union Berlin
    Jørgen Skjelvik – Odense

    Midtbane:
    Tobias Børkeeiet – Brøndby
    Kristoffer Askildsen – Sampdoria
    Fredrik Ulvestad – Djurgården
    Kristian Thorstvedt – Genk
    Sondre Tronstad – Vitesse
    Mats Møller Dæhli – Genk
    Håkon Evjen – AZ Alkmaar
    Ghayas Zahid – APOEL Nicosia

    Angrep:
    Jørgen Strand Larsen – FC Groningen
    Veton Berisha – Viking
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Jeg heier på våre gutter som velvillig stiller opp på dette. All ære til dem men kanskje ikke helt til NFF. En slik "kamp" bør ikke spilles.

    feige lag.jpg
    Illustrasjon: iTromsø
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    910
    Og JP Hauge hadde ikke covid-19, Falsk positiv prøve. Det var bra.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Finnes det en historie som er sammenlignbar med Nødlandslaget sin?

    De 18 spillerne på nødlandslaget ble alle kontaktet i løpet av søndag. Mandag samlet de seg i Norge. Tirsdag skal de trene sammen én gang. Onsdag skal de spille en avgjørende A-landskamp.
     
    Sist redigert:

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Kan det bli verre enn hjemmekampen mot samme lag?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Kan det bli verre enn hjemmekampen mot samme lag?
    Den kampen ja. I følge Lagerbäck var samhandlingen så dårlig at det virket som vi var spredt over hele Norge. Jeg er spent på hva Smerud får til. Han virker som en bra mann for (den håpløse) oppgaven må jeg si.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Finnes det en historie som er sammenlignbar med Nødlandslaget sin?

    De 18 spillerne på nødlandslaget ble alle kontaktet i løpet av søndag. Mandag samlet de seg i Norge. Tirsdag skal de trene sammen én gang. Onsdag skal de spille en avgjørende A-landskamp.
    Eneste grunn til at de stiller i stand A-laget er at de håper at kampen skal bli avlyst og Norge får 3 poeng. Da må Norge stille lag.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Blir seerrekord kl 20:45 i morgen.
    Opp til folket det. Jeg skal alldeles ikke se League of Corona-fotball.

    Det er galskap at det spilles internasjonale fotballkamper nå.

    Penger er det eneste som står i hodet på UEFA.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    En tropp fri for Korona vil ikke gjøre samme skade som en gjennomsnitts pub som holdes åpen. Galskap krever en helt annen skala. Men jeg er enig i at signaleffekten kunne blitt stor om NFF avsto denne reisen. Gleder meg likevel.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Egon Holstad skriver lesverdig om alt som er galt i fotballverden - men mangler nok litt magemål som vanlig.

     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.464
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke det ville gjort så stor forskjell i Europa om det norske landslaget ble hjemme.Det fleste kampene går som normalt,bortsett fra Ukrania kampen.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Ikke mye nødlag spanjolene stiller med i kveld ser jeg. Får kjørt seg skikkelig tyskerne.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    "Spain wipe the floor with Germany" skriver Spanske aviser. Hva skriver avisene på Torsdag?
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Blir det pinlig for Lagerbäck om 'Nødlandslaget' ordner gruppeseier i kveld?

    Tror det ja!
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Altså.....................

    Hvor mange av dagens spillere bør være med i neste "offisielle" landslagstropp?

    Jeg synes det var mange som gjorde sine saker godt, og det var i det hele tatt en morsom FOTBALLkamp å se på.

    Er det noen andre enn meg som tenker at Smerud kanskje også er klar for større oppgaver? Han har jo i flere år fått gode resultater med lagene han har styrt, hvor spillerne har vært blant de yngre.......

    mvh
    Proffen
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Morsom kamp.
    og for å sitere HeidiSol (?) på Twitter:
    ...det er ikke på grunn av denne kampen at gruppeseieren glapp...
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Mine to favorittkamper i år har endt uten seier i noen av dem!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn