Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2020

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    I dag blir det borte-bonanza.

    Viking-Start Bjarne B sin første kamp etter å ha fått fyken. Fordel Start.
    Brann-Aalesund LAN sin store revansje?? Fordel Aalesund.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Viking fansen viser seg kreative. De møtte opp til kampen med flytteesker til styrelederen.


    939ba897-0cf7-45eb-9d56-73ae5a427244.jpeg
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Avskjeden blir kansellert og Sandvik tar sin hatt og går?
    En av de merkeligste oppsigelsene jeg har sett i norsk fotball.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Man har bommet når;

    "Vikings styreleder fikk virkelig oppleve fansens, sponsorers og aksjonærenes vrede på kroppen etter at det ble kjent at Bjarne Berntsen er ferdig i Viking etter inneværende sesong."
    bak betalingsmur.

    hvis de uthevede er i full vrede så kan styreledere ta sin hatt og gå. Han er avhengig av aksjonærenes tillit.

    På tyde at det ryddes litt i mosegrodde styrerom rundt omkring i fotball-Norge. Rosenborg burde vært først ut, men viking kan jo etter denne fadesen starte utluftinga.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Viking og Bjarne Bertsen tar hele situasjonen meget bra. Spillerne løp rett til hovedtreneren for å feire etter scoring. Nydelig innstilling som alle vil tjene på (bortsett fra han som fikk pappeskene). Jeg feilvurderte hva Viking og BB er laget av.

    Brann viser at kampen mot Rosenborg ikke bare var ett blaff. Fantastisk kamp av Taylor og Bamba og solid i forsvar drevet fram av all ropingen til hjelpetreneren. Nå blir det gullprat i Bergen igjen.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    bak betalingsmur.

    hvis de uthevede er i full vrede så kan styreledere ta sin hatt og gå. Han er avhengig av aksjonærenes tillit.

    På tyde at det ryddes litt i mosegrodde styrerom rundt omkring i fotball-Norge. Rosenborg burde vært først ut, men viking kan jo etter denne fadesen starte utluftinga.
    Min fru er fra området så hun har abn. så teksten kan jeg selvfølgelig fikse. Men alle vet jo hva som har skjedd så jeg legger heller ut det som Egil Østenstad skrev tidligere i dag.

    «Jeg tenkte 2020 var året Bjarne Berntsen skulle få æresmedlemsskap i Viking. Ikke få sparken»

     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Det va deilig å slå Rosenborg, laget som fortsatt alle vil slå. Vi spilte dem trill rundt.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Det va deilig å slå Rosenborg, laget som fortsatt alle vil slå. Vi spilte dem trill rundt.
    Hørte fotball sendingen på radioen i går og til og med han helt nøytrale NRK reporteren med Bodø dialekt var imponert.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Neste år blir syretesten til B/G. Vi har friskt i minne seriemesterskapene til VIF, Stabæk, Brann og Godset. Det ble med det. Hadde vært veldig bra for norsk fotball hvis de klarer å stabilisere seg i toppen. Så kan man jo si at medalje to år på rad er stabilisering men vi må vente til neste år.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Vi som har holdt med Glimt i alle år er forberedt - ja nær sagt helt sikker på at etter en knallsesong blir det striskjorte og havrelefse den neste. Sånn har det alltid vært. I år føles det annerledes. Vi her i blås-bort-byen har nå etter hvert massevis av erfaring med at når vi stekk haue ut av dørkarmen, så e det heilt vindstille. Vi våg oss ut og det e nydelig der ute. Ikke ett vindpust omtrent. Ting har virkelig snudd. Nu går vi faktisk rundt å innbill oss at det blir sånn til neste år også.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Noen som reagerte på Glimt sitt stikk til Rosenborg i går på Twitter. Denne meldingen kom etter en tur til nordvestlandet tidligere i sommer.

    stikk.jpg
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    En liten hyllest til Rosenborg

    – Vi gjør det. Det har de gjort seg fortjent til.

    Rosenborg planlegger å stå æresvakt for Glimt selv om ingen, heller ikke Glimt i 2018 når vi kjempet mot nedrykk, har gjort det for Rosenborg på alle disse årene. Ingen har stått æresvakt for seriemesteren i Norge, ever. Det er nydelig Rosenborgsk av dem å gjøre dette som ingen kan forvente.
    Jeg tror Rosenborg har misforstått det der med æresvakt. Det er jo ikke meningen man fortsatt skal stå sånn når kampen har begynt...
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Neste år blir syretesten til B/G. Vi har friskt i minne seriemesterskapene til VIF, Stabæk, Brann og Godset. Det ble med det. Hadde vært veldig bra for norsk fotball hvis de klarer å stabilisere seg i toppen. Så kan man jo si at medalje to år på rad er stabilisering men vi må vente til neste år.
    Men kommer Kjetil Knutsen seg inn på denne lista?

    NIls Arne Eggen
    Kåre Ingebrigtsen
    Ole Gunnar Solskjær
    Gunder Bengtsson

    ---

    Dette er altså de fire trenerne som har klart å forsvare seriegull, siden seriesystemet startet i 1963. Det er ikke veldig vanlig, selv om de to øverste gjorde det til en vane, mens de to nederste gjorde det en gang hver.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Jeg tror det vil bli langt vanskeligere å forsvare gullet til neste år og jeg baserer det på følgende:

    Flere lag som ser hvorfor Glimt er så jæ.. gode, men de får ikke til samme spillet selv. En god innkjøring av samhandlingsmønster og utnyttelse av rom slik Glimt er så gode på krever tid og kanskje litt nye spillere. Da er det bra med en ny "vanlig" preseason for å øve sammen. Dette er ikke lett å endre midt i en sesong. Glimt og RKB var ikke så ulike, men Glimt fikk mål fra spillere som utnyttet rommet som ble skapt.

    Glimt skaper også en standard på treningsarbeide og en del andre parametere som skrives om overalt. De Norske klubbene har orkesterplass til denne utviklingen og vil sannsynligvis ta etter noe av det.

    Molde, Rosenborg, Odd, Viking, Brann, Vålerenga og noen andre vil måtte ta mål av seg å hamle opp med det gule laget fra Nord. Ikke som før at man i utgangspunktet gir opp Rosenborg før hele greia starter basert på at man ikke har de samme ressurser.

    Men jeg tror derimot ikke at Glimt vil bli noe særlig dårligere til neste år. Heller samme eller bedre.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    og dessuten

    Man vet at Glimt blir bra neste år når Patrick sin erstatter Elias Hagen er på rundens lag.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Nå viser det seg at Sandvik i Viking ikke er styreleder i selve klubben Viking og dermed ikke er valgt av medlemmene. Han er derimot styreleder i Viking Fotball AS og dermed skal han slett ikke rote seg bort i sportslige saker. Det sportslige ansvaret (og lisensen) ligger hos den medlemsstyrte klubben.

    Hva gjør NFF med dette da? Jeg forventer på vegne av alle fotballklubber i Norge at de sanksjonerer. Regner også med at det blir slutt for byggmester Bob bygger fotballklubb.

    Mener Berntsen-sparkingen er brudd på idrettens regelverk: – Bør sanksjoneres - Eurosport
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Avtaleteksten i Norges Idrettsforbund, som Viking og andre klubber må forholde seg til, er nemlig ikke til å ta feil av.

    I § 13-4 (2) som omhandler hvordan idrettslagene (Viking FK) skal forvaltes når de har inngått en samarbeidsavtale med et driftsselskap (Viking Fotball AS), står det:

    «Ved inngåelse av avtaler og etablering av samarbeid hvor et idrettslag lar andre forvalte hele eller deler av idrettslagets virksomhet, skal idrettslaget: - opprettholde sin posisjon som et selveiende og frittstående idrettslag, - ikke direkte eller indirekte overføre rettigheter eller beslutningsmyndighet over idrettslagets sportslige virksomhet til avtaleparten».
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    NFF....på tide å stå opp! Dere har sovet lenge.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Viking FK-styreleder erkjenner regelbrudd: - Jeg har gjort en stor feil

    – Da forhandlingene mellom AS-styreleder og Bjarne Berntsen utviklet seg til å bli en diskusjon om ansettelsesforhold etter 2021-sesongen, burde vi som arbeidsgiver grepet inn og overtatt forhandlingene. Vi må ta konsekvensene av de feilene vi har gjort i både AS og FK. Vikings beste må komme først, sier FK-styreleder Rune Bertelsen.

    Rune Bertelsen er tydelig på at de har feilet i denne saken. Han understreker at det er Viking FK som har arbeidsgiveransvaret for Bjarne Berntsen, spillerne og de andre trenerne.


    For å foklare hvordan de har havnet i denne situasjonen, beskriver Bertelsen en samarbeidsavtale og styringsmodell som fram til nå har vært god i utøvelsen av dualmodellen mellom Viking FK og Viking Fotball AS.

    Avtalen inneholder diverse fullmakter. Dette er oppgaver som Bertelsen som øverste sjef i beste mening har delegert for å gjøre hverdagen i Jåttåvågen mer effektiv.

    Men da saken rundt Bjarne Berntsen smalt i forrige uke, viste det seg at styringsmodellen ikke holdt.

    – Burde AS-styreleder Sandvik i det hele tatt startet forhandlingene med Bjarne Berntsen ut fra hva regeleverket tilsier?

    – Nei. Ikke for perioden etter 2021-sesongen. Vi i Viking FK burde også vært med i forhold til endringer i et arbeidsforhold, svarer Bertelsen og legger til at Viking FK hadde et møte med Berntsen mandag.

    – Jeg vil også påpeke at FK tilbød seg å delta i forhandlingene med Berntsen, men fikk tilbakmelding fra AS om at det ikke var ønskelig. Her burde vi stått på vårt og deltatt, legger Bertelsen til.

    – Hva gjør dere nå?

    – Enten finner vi en løsning på denne saken umiddelbart, og en mer riktig måte å styre etter dualmodellen på, eller så trekker jeg meg, svarer Bertelsen.

    – Hvilken løsning ser du for deg?

    – Vi må ta konsekvensene av de feilene vi har gjort i både AS og FK. Når det gjelder Bjarne Berntsen, er det bare han som kan svare på hvordan vi kan gi ham den oppreisningen han fortjener. Dessverre har det gått for lang tid før vi tok tak i dette at saken ble kjent, påpeker FK-styrelederen.

    – Kan du og FK fortsette samarbeidet med AS og dagens styreleder etter det som har skjedd?

    – Det er aksjonærene i AS som bestemmer hvem som skal være styreleder der, påpeker Rune Bertelsen.


    – Har du vurdert å trekke deg som styreleder i FK?

    – Ja, fordi jeg erkjenner at jeg har gjort feil i en sak som jeg burde stoppet før utfallet ble som det ble. Men jeg er innstilt å rydde opp, håper at det er mulig og at medlemmene i FK gir meg den muligheten - og at våre venner i AS blir med på det, svarer Bertelsen.

    – Jeg har tro på at dersom vi har gjort en feil, og erkjenner det, har du et godt utgangspunkt for å ordne opp, legger Viking FKs styreleder til.

    Rune Bertelsen har fungert som styreleder i Viking FK siden høsten 2018.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Nå er det alle mot AS-styret. Da bør utfallet være greit vell. Dette er en viktig sak også for andre klubber hvor man før eller senere vil ha en kommersiell del som forsøker å tilrane seg makt fra medlemmene og fotballen. Sponsorer er viktige men det er også verdiene.

    NFF melder nå at de vil granske saken. Det er jo på tide ja.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Ja så sannelig. Neste på programmet er at Kåre kommer på besøk i morgen. Da er pappeskene allerede flyttet.

    Det blir flott å få besøk av Bjarne B her oppe på Aspmyra i siste serieomgang. Tror neppe det blir siste gang han er her.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Bodø/Glimt kan bidra til spenning i nedrykksstriden når de møter Start borte i dag. Mjøndalen møter Start til helga og og kan i så fall selv avgjøre om de bytter plass med sørlendingene på tabellen dersom de slår Haugesund i dag. Det er ingenting som tyder på at Glimt slakker på farta inn mot julehøytiden. Men jeg tror Start berger seg likevel. Mjøndalen vinner ikke.

    Tips:
    Start-Glimt 1-6
    Haugesund-Mjøndalen 1-0

    tabell.jpg
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    100 mål og poengrekord er vel motivasjon nok, tviler på at de slakker av, men de har vel noen spillere som trenger kamptrening foran neste sesong.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Rart at en by som Kristiansand ikke klarer å få til et lag som stabiliserer seg i toppen av norsk fotball.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Du sier noe. Men de har i alle fall planer der nede i sør.

    start.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Ståle Solbakken ny landslagssjef

    Samtalene har pågått i noen uker. Denne uken har NFF og Solbakken blitt enige om et samarbeid, som starter umiddelbart for å sikre best mulige forberedelser til første kvalifiseringskamp til VM i slutten av mars neste år.

    Han skulle vært landslagstrener for lenge siden, sier tidligere landslagssjef Egil «Drillo» Olsen til NRK. – Han er litt som meg. Tilhenger av rendyrket soneforsvar og framover-fotball.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Nå mangler vi bare at noen tar litt tak i den norske dommerstanden. Mjøndalen ble dømt ut av eliteserien i går kveld. Ikke det, de klarte det meste selv i løpet av sesongen, men feil på feil og de tre viktigste spillerne ute til neste kamp mot Start er ille. Dommeren i går burde ikke vært på banen etter sin gigablemme i kampen Viking vs RBK hvor han dømte straffe 3 meter utenfor boksen. Da må han på benken.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Vi kom ikke til EM der ca. halvpartene av landene er med, i VM er det vel 9 lag fra Europa som skal med så lett blir det ikke for S.S.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Det viktigste er hva som skjer på banen. Det viste nødlangslaget oss på en ypperlig måte. Har savnet det. Nå kan vi igjen drømme om mer slikt.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Det er jeg også sikker på. Han virker intens,og krevende,så her spiller nok ingen spillere som ikke gir maks og er skikkelig matchfit.

    Tror det trengs litt fornying i troppen og at noen kan komme inn å se på spillermaterialet Norge har med nye friske øyne.

    Solbakken virker veldig god på å sette det defensive i et lag,og slik jeg forstår det er han for veldig raskt og direkte angrepspill,og det siste kan passe Norges beste spiller Håland veldig bra.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn