Norsk IP i utlandet

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Spør kjapt og enkelt, hvilke(n) tjeneste(r) bruker dere for å få norsk IP-adresse utlandet, og evt. hvilke erfaringer har dere?
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Skal du ha nrk streaming nå da ? :)
HA! hvis det var et spark i retning VM, ikke faen. Er befriende lite fotballmas her i sydenland. Hjelper sikkert at spanjakkene er slått ut, såpass har jeg fått med meg.

Fikk bare lyst til å se litt Netflix på balkongen i kveld, med en kopp kaffe og brandy til. :)
 
N

nb

Gjest
Jeg bruker witopia. Noder i 50 land, ingen begrensninger på type trafikk og får gjerne 20-30 megabit hastighet. Koster 40 dollar for et halvår eller hva det var og programvaren er fin å bruke.
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.209
Antall liker
62.278
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
+1 på Astrill. Har brukt det snart ett år; billig og funker.
 
N

nb

Gjest
For netflix funker også unblock us, da er det bare å endre dns så lurer den netflix til å tro at dataen befinner seg i USA. Koster 5 dollar måneden. VPN er dog bedre, mer muligheter.
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Hvorfor betale for å gjøre dette? Det er veldig overkommelig å sette opp en enkel openvpn server hjemme hos seg selv dersom man har en datamaskin tilgjengelig i huset som gjør noe annet fra før. Da har du noe du kan bruke på både mobil, nettbrett og pc når du er ute og farter, primært som et sikkerhetstiltak, men også for å få tilgang til alt hjemme hos deg selv.
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Når jeg tenker meg om så trenger du ikke vpn en gang. Du trenger bare ssh aksess på en server eller nas, så kan du proxye web og netflix gjennom ssh tunellen med nettleseren satt opp til å peke på socks5 proxyen ssh klienten har satt opp.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Hvordan blir det da med stream ut fra en Adsl? 512? :)

Hvorfor betale for å gjøre dette? Det er veldig overkommelig å sette opp en enkel openvpn server hjemme hos seg selv dersom man har en datamaskin tilgjengelig i huset som gjør noe annet fra før. Da har du noe du kan bruke på både mobil, nettbrett og pc når du er ute og farter, primært som et sikkerhetstiltak, men også for å få tilgang til alt hjemme hos deg selv.
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Det går så vidt til surfing, men ikke til streaming. Man er selvsagt nødt til å ha de båndbreddemessige forutsetningene på plass. Kabel- og fiberinternett er vanligvis grei skuring siden man gjerne har opplasting på 5mbit/s+.
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.209
Antall liker
62.278
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Hehe :) Tror jeg opprettholder abonnementet mitt hos Astrill :)
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Det er jo streamrettigheter og global posisjon som er problemet. Jeg lurer dette selv fra Spania. Selv om en betaler lisens, så får jeg ikke sett tv når jeg er i Spania. Lurer på hva som egentlig er problemet dems?

Støtter astrill ipad?
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.209
Antall liker
62.278
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Det er jo streamrettigheter og global posisjon som er problemet. Jeg lurer dette selv fra Spania. Selv om en betaler lisens, så får jeg ikke sett tv når jeg er i Spania. Lurer på hva som egentlig er problemet dems?

Støtter astrill ipad?
Jepp :)
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Hva slags linje har du selv da?

Jeg bruker witopia. Noder i 50 land, ingen begrensninger på type trafikk og får gjerne 20-30 megabit hastighet. Koster 40 dollar for et halvår eller hva det var og programvaren er fin å bruke.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
her har det skjedd ting ja. Datainteresserte har sine løsninger, jeg forsøkte (forsøker) en gratisuke med unblock uten hell. Ikke noe stress, alltids noe annet å finne på enn å glo, brandyen smaker faktisk bedre uten bilde, langt bedre med JBL wless micro på høygir og godsaker på streamen. Ferien ender opp med å finne meg selv igjen på muzakfronten. Blir ikke god å få hjem til gnore nå vøtt.

:)
 
N

nb

Gjest
Hva slags linje har du selv da?

Jeg bruker witopia. Noder i 50 land, ingen begrensninger på type trafikk og får gjerne 20-30 megabit hastighet. Koster 40 dollar for et halvår eller hva det var og programvaren er fin å bruke.
Jeg har fiber, så har 60 begge veier. Derfor jeg er imponert over hastigheter jeg får på witopia, er ganske godt vant til vanlig.
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Jeg bruker en betal vpn-tjeneste hvor jeg får stort sett alltid får utnyttet min 100/100 til fulle. Dette er da når jeg vil kamuflere min egentlige IP til å være utenlands, ikke motsatt. Problemet med disse hastighetene er at embedded maskinvare ikke takler 100/100 med openvpn. Man trenger en fullblods datamaskin for å klare slike hastigheter. Siden jeg svært ofte pusher 90+ mbit/s gjennom tunnelen er ikke dette en teoretisk problemstilling for min del.

Jeg betaler for ett år om gangen og legger da ut litt under 40,- måneden. Tjenesten oppfordrer til anonymisering i størst mulig grad både ved oppretting og bruk og krever ikke en gang at du bruker legitimt navn ved registrering.

VPN-tjenesten tillater tre samtidige oppkoblinger, noe jeg ikke har bruk for, men som de som ikke bruker en sentral gateway for VPN kanskje finner nyttig.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Min anbefaling for en VPN-tjeneste er denne:

https://www.privateinternetaccess.com/pages/buy-vpn/

$40 kr i året.

Den er alltid påslått her når jeg er på nettet. Eneste gangen den skrus av er når jeg skal streame noe fra NRK.

Helt grunnleggende beskyttelse på Internet.

Eneste ulempen er at den ikke har servere i Norge, så kan ikke bruke den fra andre land til Norge, men trenger man dette kan kan som Marsboer nevner greit ordne dette selv til egen maskin.

God hastighet, meget god anonymitet, veldig bra pris og enkel i bruk - lett og raskt å skifte mellom noder i forskjellige land:

connect.jpg


Veldig greit i disse fotballvmtider når man ikke har fjernsyn. Sveits, Sverige og tyskland har blitt brukt så langt til det.

Essensielt om man ikke vil at all kommunikasjon man har med verden blir loggført av private kommersielle aktører.

..

Kun fordeler med dette.

Det finnes mange andre bra tilbydere også, men til normal privat bruk tror jeg man skal slite litt for å finne et bedre produkt til en så lav pris.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.134
Antall liker
9.292
Torget vurderinger
2
Når jeg tenker meg om så trenger du ikke vpn en gang. Du trenger bare ssh aksess på en server eller nas, så kan du proxye web og netflix gjennom ssh tunellen med nettleseren satt opp til å peke på socks5 proxyen ssh klienten har satt opp.
jaja jeg jeg bor på en annan planet en mars, sånn IT kunnskapsmessig iallafall....:confused:
 
Topp Bunn