Jeg forstår det slik at du spiller i Elusive, Windir?
Min kritikk kommer ikke til dere, men til dere som sitter foran pc'en og kritiserer uten at det er veldig konstruktivt. Her skimter jeg igjen noe jeg har sett flere ganger på HFS, Jantelovstenkingen lever i beste velgående.
1. Du skal ikke tro du har et bedre anlegg enn meg,
2. Du skal ikke tro du har mer greie på musikk enn meg, og sist men ikke minst,
3. Du skal ihvertfall ikke tro at du kan utøve musikken som skal spilles på mitt anlegg.
Jeg har kanskje mindre greie på musikk enn andre her på HFS (selv med mine 10 vektall fra lærerskolen ;D), men jeg synes dette var helt grei/fengende musikk, litt lett gothisk inspirert rock/pop. Jeg synes bruken av trommemaskin gjorde det hele litt anmasende, og fikk en litt dårlig 80-talls feeling, men det er bare min subjektive mening.
Lin
Jeg er veldig enig med deg i det du skriver, å komme med drittslenging som jeg vil påstå endel gjør her er blærete og overhodet ikke konstruktivt. Jeg synes sangen høres helt OK ut, minner litt om Billy Idol ja. Sikkert mange som liker dette, ingenting å skamme seg over.
Men dette:
"Jeg har kanskje mindre greie på musikk enn andre her på HFS (selv med mine 10 vektall fra lærerskolen)" minner mest om første og andre jentelov:
1. Jeg må for all del ikke tro at jeg er noe
2. Jeg må for all del ikke tro at jeg har peiling på musikk.
Det er ingen grunn til at du eller jeg eller for den saks skyld noen andre skal gå rundt og tro at de ikke har peiling på musikk.
Den eneste som har peiling på hvilken musikk du liker er deg selv.
Hvem har egentlig peiling på musikk? De med flest plater? De som kan navn på flest mulig sære artister som ingen andre har hørt om? De som spiller selv? De som har studert musikk?
Finnes det bra og dårlig musikk? Jeg vil si nei.
Det finnes bra eller dårlig musikk FOR MEG. Og FOR DEG.
Men det er den individuelle musikkopplevelsen som er viktig, og hvis noen kommer i ekstase av f.eks Sputnik, vel så er denne musikken bra for den personen det gjelder.
Enkelte ser ut til å tro at de har en bedre musikksmak enn andre. Sånt er bare dumt. Det er som om man skulle gå rundt og si at man vet hva som er den fineste fargen.
Jeg har alltid vært opptatt av musikk, alltid hørt og hører mye på musikk. Hvis jeg liker en sang så hører jeg på den uansett hvilken artist den er laget av. Jeg kan like både pop, rock og hip-hop, og jeg vil påstå jeg har minst like mye peiling på musikk som de fleste andre, HI-FI-entusiaster stiller ikke i noen særklasse her.
Når det gjelder trommer...
Trommer er faktisk et av mine favorittinstrumenter. Liker man ikke tromming, har man neppe opplevd en 17. mai i Bergen. Å stå der og se på prosesjonen mens det ene buekorpset etter det andre marsjerer trommende forbi er en helt spesiell opplevelse. Man hører trommingen over hele byen.
Jeg sto en gang ca. 3 meter unna da slagerne fra 3 buekorps trommet sammen (30-40 slagere) og det vil jeg påstå kanskje er den beste musikalske live-opplevelsen jeg har hatt i hele mitt liv. Jeg glemmer det aldri..