Norske, aktive utøvere vi vil fremheve.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Året med Covid-19 vi har bak oss og og året vi har begynt på, har sørget for at de fleste av våre musikere/band/orkester/kor/korps og produsenter har mistet det meste av inntjeningsgrunnlaget sitt.
Nå skal ikke tråden handle om akkurat dette, men jeg vil at vi viser frem det store mangfoldet i landet vårt. Alle disse som legger ned timer, dager og år av livet sitt til å komponere, øve inn og spille inn - formidle musikken ut til oss forbrukere. Vi forbrukere som akkurat i disse tider ikke får sjansen til å oppleve disse live, men må ty til innspillinger. Vi håper på snarlig bedre tider både for musikere, produsenter, scenearbeiderere og ikke minst for oss som elsker å gå på konserter.
Musikken er vel det viktigste for oss i denne hobbyen - eller...?
Skryt gjerne hemningsløst av god kvalitet - foreks. fra og om utøvere du kjenner til fra lokalmiljøet. Skal se det dukker opp mye de fleste av oss ikke kjenner til.

Jeg starter ballet med to gode kolleger og bra folk på produsentsiden;
Netland/Storrøsten spiller egenkomponerte låter inspirert av norsk slåttetradisjon, iblandet elementer fra andre deler av verden (både sør, øst og vest for Stadt og Dovre). Dette er en duo med gitar og cittern.
Torbjørn Netland - cittern
Hans Martin Storrøsten - gitar

 
Sist redigert:

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Har rett og slett fått dilla på dette bandet de siste dagene;
Pom Poko
Bandet - bestående av bla. musikere utdannet ved jazzlinja ved NTNU i Trondheim, har teknikk, musikalitet, guts og oppfinnsomhet i fleng. Og dette bruker de da også.

 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.656
Antall liker
1.715
Torget vurderinger
1
Gamle ringrever lever videre, De Press.

 
G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg vet ikke om hun er aktiv lenger ... men fy faen ... ingen andre har gjort noe slikt. The balls .. når du ikke har noen ...

Full respekt fra meg!

 

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.653
Antall liker
5.816
Ane Brun trenger vel ingen forklaring...
 
Topp Bunn