Nottingham Spacedack og Lyra Argo i

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
8.873
Torget vurderinger
1
Nå er endelig greia oppe å spiller! Dette var slett ingen nedtur ;D
For en lyd! Spiller nå Respighi's Pines of Rome/Fountains of Rome med Reiner/Chicago Symphony på Classic records. Denne plata er innspilt i 1960 og jeg tør å påstå at innspillinger med så bra lyd ikke lages lengre!
Lyraen låter flott. Masse detaljer og utstrakt og tørr topp. Kanskje litt sprø i toppen men fintrimming av VTA eller innspilling kan kanskje bøte noe på dette. Bassen er utrolig stram og dyp; helt på høyde med CD. Dette er som å få platesamlige remastra. Også her er det gøy å ta fram de "dårlige" innspillingene for å høre hvor bra de låter. Må bare innrømme at dette er milevis fra Ortofon MC 20 Supreme som var min forrige pick-up.
Desverre er det kast i motorakslingen (den wobbler endel), men jeg får ny.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.624
Torget vurderinger
27
Gratulerer Voff. Kast i motorakslingen? Fikk ikke du først en brukt spiller, (eller husker jeg feil)?

Uansett, dette er en god spiller, jeg har i første rekke hørt den på messe, men det var ingen nedtur. Argo "i" skal jo være en forbedret Argo og slik en har jeg hatt. Din beskrivelse stemmer godt overens med min, tight og suveren bass. Stramt og åpent.

Her er det bare å gratulere. Reiner/Chicago er jo heller ikke dårlige greier.... Til lykke.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
8.873
Torget vurderinger
1
Gratulerer Voff. Kast i motorakslingen? Fikk ikke du først en brukt spiller, (eller husker jeg feil)?

Jeg trodde det men ved nærmere sjekk er det lite sannsynlig. Det har seg slik at det blir avtrykk i skummgummiembalasjen av utsyyret. Strømkabelen ligger kveila i bånn av eska og det er umulig å pakke en slik kabel to ganger å samtidig legge kabelen nyaktig likt som første gang. Avtrykkene viser at den har vært pakka kun en gang.
Olje i leiet som jeg synes var litt mistenkelig skyldes at fabrikken sjekker passformen mellom tallerken og leie for de sender den. Det som er sikkert er at reima manglet og at den hadde vært der da det var avtrykk i skumgummien etter den. Noen har åpna eska og fjernet reima. Det er antagelig så enkelt at noen har manglet reim, vært fri for ekstrareimer og tatt reim fra en ny spiler. Eska til arma hadde aldri vært åpna før. Det kunne ses på originalteipen. Hvis noen har brukt denne spilleren så er det fabrikken.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
8.873
Torget vurderinger
1
Forresten. Hvor mange timer spilling må jeg regne med før Argoen er innspilt? Den har nå kun spilt noen få timer.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.624
Torget vurderinger
27
Jo, men da er jo alt i sin skjønneste orden. Bare å helle i rødvinen, lene seg tilbake, snurre igang tallerkenen (du blir vel nødt til det med en Nottingham :) ) og nyte herlig musikk. Skikkelig flott spiller du har fått. Tror du har gjort et klokt valg. Riaa og resten, la oss få høre...

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
8.873
Torget vurderinger
1
Jo, men da er jo alt i sin skjønneste orden. Bare å helle i rødvinen, lene seg tilbake, snurre igang tallerkenen (du blir vel nødt til det med en Nottingham :) ) og nyte herlig musikk. Skikkelig flott spiller du har fått. Tror du har gjort et klokt valg. Riaa og resten, la oss få høre...

Jeg har spretta en single malt og spretta ei øl. Rødvin kan du ha for meg ;D
RIAA er en Rotel RHQ-10 (Michi). Den går i en ARC LS1 forforsterker (normalt bruker jeg Lektor IV som forforsterker men den er som kjent delt i tre deler av posten - en fordel foresten og ikke selge gammel Hi-fi - fint å ha reserve!). Effekttrinnet er en ARC VT100 MK II. Høytalere er B&W 805s.
Nå spiller jeg "A maid in bedlam" Med John Renbourn. Fantastisk japansk pressing ikke ett knepp på hele plata. Totalt støyfri.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.843
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Forresten. Hvor mange timer spilling må jeg regne med før Argoen er innspilt? Den har nå kun spilt noen få timer.

Når den har rundet en 30-40 timer begynner ting og falle mere på plass, du har absolut noe og glede deg til.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.965
Torget vurderinger
4
Gratulerer med ny spiller. Jeg har selv Nottingham Interspace, og det er et kast i motoren på min spiller også. Usikker på om det har noen hørbar effekt, men man kan jo få hifi-nevroser av langt mindre.
Vet du hvor mye det koster å få fikset noe slikt?
Hvem forhandler Nottingham i Norge?

:)

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Gratulerer med ny spiller. Kjenner veldig godt følelsen av å ha fått en skikkelig spiller i hus, har nettopp fått meg en selv :D

Topp Bunn