ny Denon platespiller

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

Denon har nylig lansert en ny platespiller i budsjett-klassen (2898kr).den er hel-automatisk og har innebygd RIIA som kan kobles ut.Jeg har i overkant av 400 LP-plater og kjøper lite ny vinyl da de må spesial-bestilles her jeg bor.Spiller toppen 4-5 plater i løpet av uken og ønsker derfor ikke å bruke en formue på ny platespiller.Er det noen som har kjennskap til denne modellen ? ( har nå Project Debut II )

takker for innspill.

mvh. s,

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Tror nok at Project-spilleren du har er like god, om ikke bedre enn den der.

S

stikken

Gjest
Hallo!
Husk at det er en del fordommer i foraet ang. Denon pl.spillere! 8), men om du trenger å bytte? Neppe! ;D
Samme f.d som "Kinamikk"?
Vh
S

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Jeg liker de gamle gode Denon-spillerene som er i en annen liga enn den der!

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

takker for respons.

ja jeg husker de gode gamle Denon pl-spillerene som nesten så ut som UFO'er :). tunge saker.

det som er problem-stillingen er at jeg gjerne kunne tenkt meg en helautomatisk platespiller for å slippe å "passe på" armen/stiften ved avspilling og da også kunne sette på en LP ved nattes-tid.

er meget klar over at Debut'en er vel så bra.

vel får ta meg en tur til hi-fi-klubben med noen gode vinyl-plater og ta en lytt.

mvh. s,

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
hei !

takker for respons.

ja jeg husker de gode gamle Denon pl-spillerene som nesten så ut som UFO'er :). tunge saker.

det som er problem-stillingen er at jeg gjerne kunne tenkt meg en helautomatisk platespiller for å slippe å "passe på" armen/stiften ved avspilling og da også kunne sette på en LP ved nattes-tid.

er meget klar over at Debut'en er vel så bra.

vel får ta meg en tur til hi-fi-klubben med noen gode vinyl-plater og ta en lytt.

mvh. s,
Kjøp deg en gammel Dual da. Med et Shure element.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Det eksisterer mekanismer som hever tonearmen fra vinylen ved slutten av plata. Thorens har en, den skal være glimrende - og umulig å få tak i - har forsøkt. Hi Fi KLubben solgte i sin tid en enkel sak som var passet godt til Regaspillere, og da også Project antar jeg.

Billige helautomatiske platespillere har kanskje et fortjent dårlig rykte - konstruktøren bruker penger på automatikken i stedet for tonearm, drivverk etc.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

hadde denne problem-stillingen oppe her i forumet i fjor også og ble tipset om denne arm-løfteren.

Arve : det er no eit par år sida eg kjøpte project'en, so eit pick-up bytte er vel uansett på tide.ynskjer fortrinnsvis MM, da min H/K 970 og Project RIIA phonobox støttar dette.

mvh. s,

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
Det eksisterer mekanismer som hever tonearmen fra vinylen ved slutten av plata. Thorens har en, den skal være glimrende - og umulig å få tak i - har forsøkt. Hi Fi KLubben solgte i sin tid en enkel sak som var passet godt til Regaspillere, og da også Project antar jeg.

...
Ikke umulig, du finner dem fra tid til annen på eBay

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Ikke umulig, du finner dem fra tid til annen på eBay
JEG finner dem tydeligvis ikke :) - hva heter sånt på engelsk?

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
ooops... Hadde en sånn en jeg,den fulgte med Linn spilleren min! Men jeg visste ikke hva det var,så jeg tror jeg har kastet den!

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei Donald !

kult med linken til "hi-fi delerium" ! har nå lastet den ned.de to andre videoene har jeg inne fra før.

mvh. s,

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
ooops... Hadde en sånn en jeg,den fulgte med Linn spilleren min! Men jeg visste ikke hva det var,så jeg tror jeg har kastet den!
:eek:

Topp Bunn