Ny dings - bilder

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.292
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Trenger jeg den? Nope, nada, ikke i det hele tatt.

Hadde jeg lyst på den? Ja! ;D

Et lite nærbilde i svarthvitt. så det ikke blir altfor lett for dere:

Vi tar av ytterste laget og finner mer papp:

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.683
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Stili... blir morro å høre om dine erfaringer.. da jeg ser at du faktisk har samme PU som jeg har nå (rondo blue) :p

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.292
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Det er bare et problem. Jeg jobber alt for mye om dagen, kan ikke (gidder er vel riktig uttrykk) montere PUen. (Impulse gjør det sikkert for en flaske med noe godt). Og så har jeg nesten bare spilt CD-plater etter at ny CD-spiller ble kjøpt i mai.

Dette tar nok noen uker/måneder før PUen er på plass.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
Er dette litt mer enn et sammentreff eller?
Har jo også en rondo blue og har lånt denne av en kamerat for test

Beklager lite bilde,men har mistet bredbåndet ,så dette går med et gammelt 56k modem ::)

Håper jeg får montert denne i løpet av et par dager . Er litt syk for øyeblikket så ting har tatt litt tid.

Mvh Jan I

Vedlegg

P

Parelius

Gjest
Sexy sak! Få den inn i riggen, og fortell.

Grattis!

K

kbwh

Gjest
Fin dings, C._. Jeg har hørt at disse Lyraene visner hurtig om de ikke brukes.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.292
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Jaså?

Det er sikkert en stund siden den ble produsert. ;)

Jeg kunne fått endel Montana for denne summen. Hva er det jeg driver med?

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
30.991
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
C._Alshus skrev:
Jaså?

Jeg tror det heter fornuftig prioritering.

mvh

K

kbwh

Gjest
Mener du virkelig at du ikke prioriterer en passende skuff å la den visne i?

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
tkr skrev:
C._Alshus skrev:
Jaså?

Jeg tror det heter fornuftig prioritering.

mvh
Tiltredes :)

Et lite smykke til armen

..og som nevnt
sexy :D

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
Hei
Dere som har Dorian, hvilken impedanstilpasning har dere på denne?
Hvilket nåletrykk?
Mvh Jan I

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.292
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Jan Banan!

Slike spørsmål har kun et svar:

Akkurat passe. ;)

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.893
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Jan_I skrev:
Hei
Dere som har Dorian, hvilken impedanstilpasning har dere på denne?
Hvilket nåletrykk?
Mvh Jan I

1,65 - 1, 75............... 100-1000 ohm du må prøve deg frem innefor disse parameterne. I radial arm nedmot 1,65 i tangential arm opp i mot 1,75 er min erfaring.
Impedansemessig så låter det så forskjellig på ulike riaa'er at jeg du rett og slett må prøve deg frem, på DPR 2.2 synes jeg det låter best med 100 ohm, med Aestethix'en låter det best med 800 ohm.................... men aller best låter det med Lyra trafo, men den er vel egentlig ikke realistisk og kjøpe til Dorian kanskje.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
C._Alshus skrev:
Jan Banan!

Slike spørsmål har kun et svar:

Akkurat passe. ;)
Hvis det er meg du kaller banan , så får du ha TAKK FOR DET..... :-\
Har montert så pass mange armer/pickuper at jeg vet at det skal være "akkurat passe" MEN.
Grunnen til at jeg spurte var at jeg ikke fant databladet på pickupen da jeg skulle begynne med den "teoretiske delen" . Hadde mistet hele arket da jeg tok bilder, men fant det heldigvis nå i morges.
(Har jo bare lånt pickupen av en kamerat)
Rart at det ikke ligger datablad på produsentens sider ( eller ihvertfall fant ikke jeg disse)

Vil rette en STOR TAKK til dere andre for hjelp her, og en spesiell takk til Rudi for utfyllende svar.

Mvh Jan I

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.110
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
RUDI:
har du sett Erodion for salg noe sted ennå?
Stig Inge sa at det i første omgang bare ble produsert 36 stykk;kom de i gang med en serie til?Hvilket s/n har du? jeg har 005 tror jeg
mvh
Leif

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.292
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Det står en Erodion eske rett ved sidan av Titan PUen på OHFC.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.110
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
ok lurer på hva den er priset til
mvh

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.893
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
LMC skrev:
RUDI:
har du sett Erodion for salg noe sted ennå?
Stig Inge sa at det i første omgang bare ble produsert 36 stykk;kom de i gang med en serie til?Hvilket s/n har du? jeg har 005 tror jeg
mvh
Leif

OHFC har 1 stk priset til kr 23,000.-
Jeg har ingen kontakt med Stig Inge Bjørge.
Min Erodion har nr 004.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.690
Torget vurderinger
27
Hmmmm, det var jo ingen upris. Koster 3000 euro der jeg har sett pris oppgitt. Fantastisk sak dette.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Sikkert en flott pu...men!

hvis en tar levetid ca 1500 timer å deler på feks 27k ja da koster det jaggu flesk å spille av vinylen... ;)

Nå regner jeg med at de som kjører med sånn pu,er både har råd til det,og feks har en annen pu eller flere,slik at disse superpu ene ikke spilles fra begynnesle til slutt,uten å være av armen,,,eller=?? selv syntes jeg 5-7k er nok for en bra pu,og bra er det vel i den klassen og,jeg håper i allefall det,etter åå akkurat gjort en bestilling av dv 20-x low som skal tjenestegjøre her i sene høstkvelder...gleder meg stort!

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
30.991
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
ixos_76 skrev:
Nå regner jeg med at de som kjører med sånn pu,er både har råd til det,og feks har en annen pu eller flere,slik at disse superpu ene ikke spilles fra begynnesle til slutt,uten å være av armen,,,eller=??
Vet ikke det...
mvh

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
he he,,,nei mulig det at ikke opplevelser kan bør prises....men er ikke det en tankevekker på hva timeprisen blir,,,for guds skjyld bruk pengene deres på sinnsykt dyre pu er for min del...! nå skal det sies at jeg har tilgode å høre pu er over 6k da....kanskje greiest sånn,eller??? ::)

Hifi Stasjonen

Bransjeaktør
Ble medlem
02.05.2007
Antall liker
59
ixos_76 skrev:
he he,,,nei mulig det at ikke opplevelser kan bør prises....men er ikke det en tankevekker på hva timeprisen blir,,,for guds skjyld bruk pengene deres på sinnsykt dyre pu er for min del...! nå skal det sies at jeg har tilgode å høre pu er over 6k da....kanskje greiest sånn,eller??? ::)
Timepris.....tja...om man har en PU til 25000,- så koster det alt fra 12.50,- og ned i 10 kr pr time å høre på musikk. La oss si industri arbeider ca 150kr i timen. Dvs en gjennomsnittlig lønnsmottaker bruker 4 minutter på jobb for å kunne nyte 1 time med musikk. Ved retipping så synker kostnaden til det halve, altså mellom 6 kr og ned i 5kr timen. 2 minutter på jobb vil det si. Hmm en 5 minutters røykepause gir deg da 2.5 timer med musikk glede i heimen ;D
Med en PU til 9000,- så er kostnaden fra 4.50kr pr time og ned i 3.60kr. Når man retipper blir kostnaden også her halvert, og man bruker da fra 2.25kr pr time og ned i 1.80kr.
Synes da ikke det er så gærnt? Er da andre hobby'er som er en god del dyrere....og attpåtil er det heller ikke mange man kan kose seg med hver dag :)

Mvh
Hifi Stasjonen

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Så er det jo ikke sånn at ikke noe billigere alt.kan gi bra valuta for pengene da!

Men ok for meg,at enkelte kjøper svindyre pu er,har akkurat bestillt ny selv,til 5k

innien hifi,vil det jo i allefall for min del,være andre parallelle innvesteringer på veien,da blir det fort mye penger,men folk har jo forskjellig tilgang til midler og da..

Jeg skal ikke si at jeg ikke kommer til å kjøpe en pu til 10 senere...men når det gjelder retipping..er dette gunstig??

blir ikke spole/deler inni pu huset "slitt" ved bruk?

i flg en av mine levrandører,var det mer gunstig å bytte inn pu,mot 25% avslag av nypris på innbyttepu--på den nye som blir kjøpt,akkurat grunnet dette...nå koster pu ene jeg har vurdert mellom 5-8k da..

Espen.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
Hei
Har dere noen tips ang. innspillingstid på dorian?
Spør fordi han jeg lånte denne hos sa den var spilt ca 30-40 timer.
Har vel spilt en ca 15 timer til nå,og nå synes jeg denne begynner å virkelig åpne seg.
Synes også bassen er blitt mer fremtredende. ( dog ikke for mye, bare akkurat passe :) :) )
I forhold til Rondo bluen.... Tja kan vel ikke sammenlignes i grunnen, kansje med unntak av nederste bassen som var meget bra på bluen. Ellers er ALT så til de grader bedre på denne doriaen.
PS: Og Rondo bluen er ikke noen dårlig pickup til prisen

Mvh Jan I

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
15 timer er vel litt lite er det ikke,tror? kanskje du bør ha en 70-90 før den har gådd seg skikkelig til...dette er froøvrig en pu jeg kunne godt tenkt meg selv....masse knallkritikk av denne,og de noe dyrere storebrødre ;D ;D

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
ixos_76 skrev:
15 timer er vel litt lite er det ikke,tror? kanskje du bør ha en 70-90 før den har gådd seg skikkelig til...dette er froøvrig en pu jeg kunne godt tenkt meg selv....masse knallkritikk av denne,og de noe dyrere storebrødre ;D ;D
Hvis du leser en gang til,så vil du se at pickupen er spilt ca 30-40timer før jeg fikk den (muligens kansje litt mer?? )
Har selv bare spilt ca 15 timer, men synes den åpner seg mer og mer nå. som sagt så synes jeg det manglet litt bass til å begynne med, men synes dette også begynner å rette på seg.
Har faktisk lyst på en slik Dorian selv så... ;) :)
Mvh Jan I

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
C._Alshus skrev:
Og Oslo Hifi Center har tilbud på dem. :)
Finner den ikke nå på tilbudssidene deres.
Men Alshus, du bare MÅ montere Doriaen på. Utrolig pickup
Mvh Jan I

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ja sånn kan det gå når man ikke leser alt,det er godt å høre at det finnes gode relativt rimelige pu er der ute...hvordan riia/ stepup benyttes den på da? :D

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
ixos_76 skrev:
Ja sånn kan det gå når man ikke leser alt,det er godt å høre at det finnes gode relativt rimelige pu er der ute...hvordan riia/ stepup benyttes den på da? :D
Ja det er fort gjort å blingse ;) :)
Bruker en Trichord Dino satt på 100 ohm og low output (70db)
Har en Tube box også, men har ikke prøvd denne ennå
Forresten så er det lenge siden jeg har hørt så mye forskjellig musikk på en og samme dag som i dag.
Alt fra opera til Disco
Mvh Jan I

Topp Bunn