Ny Dual 701

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.705
Antall liker
3.816
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Tok en sjanse, og kjøpte en polsk e-bay 701, og den kom i går. Suksess! Vel, noen småting selvsagt:
- Lokket er småsprukket, men det visste jeg, og jeg har et par 704 som kan kannibaliseres
- Den kom med DIN-plugg, men det var gjort i en fei med loddebolt og greier
- Noen™ har vært litt vel raus med oljer, grease o. l, men det virker
- Headshellet, Ikke TK-en, var "jegglent", men lot seg feste med skruen
- Glimlampa var gåen, men Dualfred lager aldeles utmerkede LED-erstatninger.
- Svart plastkasse...
dual701.jpg


Både Knallfrosch og Steuerpimpel var OK.

Det eneste jeg har mine tvil om er at liften er enten gått tørr, eller Noen™ har smurt'n med annet enn slikonolje, så pickupen detter rett ned. Dette kan jeg styre med nennsom hånd, men det hadde vært kjekt å fått skiftet olje. Olje har jeg, men så leste jeg i servicemanualen: Ta av hele arma, begynn med å lodde av armkablene... Ah... småtteri og fryktelig tynne kabler.

Det skulle ikke være noen i Trønderriket som har gjort det før, og kunne tenke seg å gjøre det igjen for en flaske god Whisky e.l? Har ikke lyst til å sende tingesten.

Bernt K

PS: Å jøsses, her var det et helt annet moment enn i 704-ene, gitt. Karbonbørsten stopper ikke platetallerkenen...
 
Sist redigert av en moderator:

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.913
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
Fikset innlegg etter ønske fra trådstarter.


bjornh, moderator
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.705
Antall liker
3.816
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Og hjertelig takk til bjornh, som fjernet surpompfjeset !

Bernt K
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Morsomt med noe som kommer helt fram fra øst, for en gangs skyld!Kos deg med den. Hvilken PU skal på?
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.705
Antall liker
3.816
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Morsomt med noe som kommer helt fram fra øst, for en gangs skyld!Kos deg med den. Hvilken PU skal på?
Akkurat nå står det en Shure V15II (!) med NOS originalstift i den. Jeg har både V15III og SAS-nåler til II og III, samt noe Gradogreier, men jeg foretrekker V15II med VN-15E jeg. Har vært inne på tanken å kjøpe en Soundsmith Boheme, dog er jeg ikke helt sikker på om den passer så godt med arma. Jeg vet den finnes i høy compliance- versjon; da tar det noe lenger tid å få tak i den, men overkill tror jeg nok ikke det ville bli. Disse SAS-nålene er forresten ikke berre lekkert, et par av dem har en diger klatt epoxy som stiftlim; det gjør at bare ørlite av diamanten stikker fram, noe som igjen forårsaker at det aller minste støvkorn får stiften til å "flyte".

B
 
Topp Bunn