Ny grammofon på vei - og familien gleder seg :)

ToffenGunnufsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2007
Innlegg
149
Antall liker
7
Hei,

Håper dere alle har det bra, og snart er det sommertid!

Rundet nettopp de 50 ... og fikk i den forbindelse en super presang i form av en ny grammofon. Den ankommer neste uke, og vi gleder oss alle sammen. Har ikke rukket å tenke å mye på arm, pickupog riaa - men må nok ta det hele i trappetrinn. Grammofonen tar to armer, så jeg kjøper nok en brukt først så vi får lyd på herligheten. Hvordan er erfaringene med Graham Phantom siste model montert på Brinkman LaGrange?

Må også finne ut hva slags underlag den skal stå på. Det følger med en SRA plate, men jeg vil nok vurdere alternativer også. Vi har forsterket veggen ifjor, så vi kan montere en vegghylle over racket i stua. Platespilleren veier 30 kilo plus plata under. Så hylla må tåle det hele..

Skal holde dere oppdatert!

MVH en spent ToffenG
 

Vedlegg

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Innlegg
1.381
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Industrielt kunsthåndverk av ypperste klasse! Men hvorfor vil du ikke kjøre løpet ut og kombinere den med Brinkmans egen versjon av Breuer armen? Ikke at det er noe galt med Graham, men du risikerer muligens å kompromittere den enestående estetikken til Brinkmann med å blande?
 

Gammeln

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2007
Innlegg
742
Antall liker
43
Pesquera skrev:
Industrielt kunsthåndverk av ypperste klasse! Men hvorfor vil du ikke kjøre løpet ut og kombinere den med Brinkmans egen versjon av Breuer armen? Ikke at det er noe galt med Graham, men du risikerer muligens å kompromittere den enestående estetikken til Brinkmann med å blande?
Jeg ser vel ikke akkurat noe stor fare for at Phantom ikke skal passe estetisk på denne spilleren. Jeg tror tvert imot at den sklir rett inn (i alle fall dersom hullet passer).
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
506
Fantastisk flott spiller. Ser fram til lytteinntrykk og bilder. :)
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
718
Sted
Haslum
Torget vurderinger
4
Gratulere så mye med en svært vakker spiller, Toffen

Du må komme med lytterapporter. Tipper den låter like bra som den ser ut.
 
Topp Bunn