Ny importør for Merlin Music Systems

Bebop Hifi har fra i dag 11.03 overtatt Merlin agenturet for Norge. Jeg har kjent Bobby Palkovich i en årrekke, men har selvsagt hele tiden visst at merket hadde en norsk importør i Audio art.
La det være helt klart at i denne prosessen har vært meget ryddig og Audio Art ønsket ikke å fortsette som importør.

For oss representerer Merlin noe av det ypperste innen høyttalerkonstruksjoner og jeg har personlig eid 3 sett VSM opp igjennom. Mye annet og vesentlig dyrere høyttalere har vært innom lytterommet, Merlin har alltid vært det jeg har kommet tilbake til. Bobby har på sine websider dratt enn parallell til Porsche 911 som ett produkt som fremdeles er på markedet, men foredlet gjennom mange år. Slik er det med Merlin også, Bobby flytter stadig grenser for hva som er mulig å få ut av en to-veis konstruksjon.

Merlin er lettdrevne og således passer de meget godt til våre Mastersound rørforsterkere. Samtidig er Belles forsterkere en meget god kombinasjon med Merlin, disse importerer vi også. Vi har satt ned prisene på stort sett alle Merlin modeller og vil tilby oppgraderinger til meget gunstige priser.

Vi har de aller siste VSM MXM Black Magic Master på demo i Asker, etter hvert vil VSM Master samt TSM Black Magic bli å høre i Ålesund hos Rektangel AS.

Mer info vil komme.

Følg med på Velkommen til BebopHifi.com
https://www.facebook.com/merlinmusicsystems

Vedlegg

Sist redigert:

Kommentarer

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.616
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Gratulerer! Dette var flott.

Det gleder meg å se at priser blir normalisert.

Sist redigert:

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.283
Torget vurderinger
10
Kr.35.000,- for stativmodellen virker fortsatt ganske saftig, sett i forhold til prisen i dollar.

Bebophifi12

Bransjeaktør
Ble medlem
01.05.2012
Antall liker
70
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Merlin gir ikke 50-60 % i rabatt til distributører. Sett i forhold til lydkvaliteten tror jeg de står seg godt i prisklassen. Man skal som importør betale mva, frakt og innkjøpspris samt skatt og sette av noe i fortjeneste.

Vi har satt ned prisene på stort sett alle Merlin modeller og vil tilby oppgraderinger til nærmest delepriser + en liten andel for jobben til en tekniker som vi tror skal bli utført her i Norge. Dette slik at de som har eldre modeller på en meget rimelig og enkel måte skal få gleden av å oppgradere.

For å si det slik:
Skal man holde på som importør må man sitte igjen med noe. Så er det opptil hver enkelt om man mener at dette er for dyrt i forhold til kvaliteten. Synes man det er det mange andre høyttalere på markedet. Vi kommer ikke til å " selge rabatter" på Merlin. Selvsagt kan man få ett tilbud, men vi er av den oppfatning (naturlig nok) at Merlin representerer noe helt spesielt. Det er produkter som er foredlet over mer enn 25 år og det brukes kun de aller beste komponenter. Så er det nå engang slik at man må betale for å få noe av det beste som er, det gjelder jo ikke bare Merlin...

Oppsummert:
Merlin er etter mitt skjønn riktig priset i forhold til kvalitet på lyd og oppbygging. Det er begrunnet ut ifra erfaring med mye annet utstyr. Det er lov til å ha en annen oppfatning og således kjøpe noe annet. Men 35.000,- for ett sett av de siste Merlin TSM MMM Master Black Magic Edition er ikke dyrt i forhold til kvalitet og lyd. Etter min subjektive oppfatning.

Mvh
JP

Informasjon om bruker

Bebophifi12
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
70
Link til alle artikler
84
Bebophifi12 sine annonser
Bransjenyheter
Kaiser Kawero Classic - CES 2016

Kaiser Kawero Classic - CES 2016

• 4
Det ble brukt en spesialutgave på messen av Kaisers toppmodell, mer informasjon finner du her hvis det er av interesse. " Kaiser Acoustic’s Kawero! Classic loudspeaker is exceptional inside and...
Fortsett
Bransjenyheter
KAISER KAWERO CLASSIC - NY VERSJON

KAISER KAWERO CLASSIC - NY VERSJON

• 49
Kaisers toppmodell har blitt enda bedre. Nytt av året er en ny RAAL bånddiskant som er en videreutvikling av den allerede meget anerkjente diskantenheten. RAAL blir av mange regnes som verdens...
Fortsett
Bransjenyheter
ABSOLARE PASSION INTEGRATED I STEREO +

ABSOLARE PASSION INTEGRATED I STEREO +

• 6
Sitat: " Dette er den beste integrerte forsterkeren vi har hørt. Til nå ". Kan sees og høres hos Bebop Hifi i Ålesund. bebophifi
Fortsett
Bransjenyheter
WRITERS CHOICE AWARD 2015 POSITIVE-FEEDBACK.COM

WRITERS CHOICE AWARD 2015 POSITIVE-FEEDBACK.COM

• 88
Denne æren ble tildelt Specs nest dyreste integrerte forsterker RSA-M3 EX. Vil du høre "klasse D" gjort på en helt spesiell og ytterst musikalsk måte ta kontakt. Lydidealet til Spec er 300B...
Fortsett
Bransjenyheter
ABSOLARE OG KAISER CHIARA PÅ DEMO I ÅLESUND

ABSOLARE OG KAISER CHIARA PÅ DEMO I ÅLESUND

• 0
Dette er produkter i den desiderte high end klassen. Vi har dem på demo i Ålesund og har premiere på denne kombinasjonen 10/12 kl 18-21, Amfi Moa Langelandsveien 25, Ålesund Stokkbygget vest. Demo...
Fortsett
Bransjenyheter
Solgt!

Solgt!

• 3
Til en som skjønte sitt eget beste. Bedre lyd for 30.000,- finnes ikke :) Gratulerer!
Fortsett
Topp Bunn