Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Zissou

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2012
    Innlegg
    116
    Antall liker
    21
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    En burde vel satse på voksing av under-armen istedenfor trimming om en skal rocke en såpass fancy Rolex.:rolleyes:

    Hjemme fra jobb på søndag og får 2 klokker i posten på tirsdag regner jeg med, den jeg i utgangspunktet gledet meg til er plutselig ikke så viktig men lurer fælt på om Cocktail-time'en vil passe bra. Leste igjennom begynnelsen av tråden her og, hadde hvert fint med en Stowa antea etterhvert og men trenger vel en ny dress først.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.877
    Antall liker
    94.828
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Finnes det et stillbart verktøy for å åpne baklokk med forskjellig diameter tilgjengelig noe sted?

    Tips mottas med stor takk
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Finnes det et stillbart verktøy for å åpne baklokk med forskjellig diameter tilgjengelig noe sted?

    Tips mottas med stor takk
    Vær ops på at du må ha ulike verktøy ettr hvilket ur du skal åpne. Når det gjelder Rolex så bør du kjøpe et "kit" for der er det ulike verktøy etter diametren på uret. Dessuten er Rolex noe "spesiell" når det gjelder utformingen av baklokket slik at vanlige "universal" åpnere ikke fungerer.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.877
    Antall liker
    94.828
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Nå har jeg ingen Rolex i mitt eie, så da slipper jeg unna den problemstillingen, men takk for info. Fant et verktøy på ebay som har utskiftbare "tenner" og diameterstillbart. Til den svimlende sum av kr 31,- inkl frakt. Får håpe den duger. Ser ut som om den blir levert rundt St.Hanstider. Ikke noe hast. Var forøvrig innom Askims eneste urmaker i dag og fikk skiftet batteri på to av mine ur. "Kun" kr 340,- for begge, så hvis dette verktøyet bare virker en gang, så har jeg fått det gratis ift å gå til urmakeren.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    11.096
    Antall liker
    6.773
    Sted
    Holmestrand
    Nå har jeg ingen Rolex i mitt eie, så da slipper jeg unna den problemstillingen, men takk for info. Fant et verktøy på ebay som har utskiftbare "tenner" og diameterstillbart. Til den svimlende sum av kr 31,- inkl frakt. Får håpe den duger. Ser ut som om den blir levert rundt St.Hanstider. Ikke noe hast. Var forøvrig innom Askims eneste urmaker i dag og fikk skiftet batteri på to av mine ur. "Kun" kr 340,- for begge, så hvis dette verktøyet bare virker en gang, så har jeg fått det gratis ift å gå til urmakeren.
    Jeg har verktøy og kan åpne klokker.
    Men hvor mye arbeid og varer leverer du eller jeg for 340 kr. Tror ikke det er stort?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.877
    Antall liker
    94.828
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Nå har jeg ingen Rolex i mitt eie, så da slipper jeg unna den problemstillingen, men takk for info. Fant et verktøy på ebay som har utskiftbare "tenner" og diameterstillbart. Til den svimlende sum av kr 31,- inkl frakt. Får håpe den duger. Ser ut som om den blir levert rundt St.Hanstider. Ikke noe hast. Var forøvrig innom Askims eneste urmaker i dag og fikk skiftet batteri på to av mine ur. "Kun" kr 340,- for begge, så hvis dette verktøyet bare virker en gang, så har jeg fått det gratis ift å gå til urmakeren.
    Jeg har verktøy og kan åpne klokker.
    Men hvor mye arbeid og varer leverer du eller jeg for 340 kr. Tror ikke det er stort?
    Det er sant, men når jeg har over 30 ur, så blir det jo litt penger ved innlevering til fagmann, da de fleste går med batteri
     

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Det var litt av en samling ja TT ;-) Imponerende for oss som er i startfasen av en samling ;-)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Nå har jeg ingen Rolex i mitt eie, så da slipper jeg unna den problemstillingen, men takk for info. Fant et verktøy på ebay som har utskiftbare "tenner" og diameterstillbart. Til den svimlende sum av kr 31,- inkl frakt. Får håpe den duger. Ser ut som om den blir levert rundt St.Hanstider. Ikke noe hast. Var forøvrig innom Askims eneste urmaker i dag og fikk skiftet batteri på to av mine ur. "Kun" kr 340,- for begge, så hvis dette verktøyet bare virker en gang, så har jeg fått det gratis ift å gå til urmakeren.
    Jeg har verktøy og kan åpne klokker.
    Men hvor mye arbeid og varer leverer du eller jeg for 340 kr. Tror ikke det er stort?
    Det har ikke så veldig mye med kronasjer å gjøre, men "geek faktoren" øker dramatisk om du har noen slike "spesialverktøy".:cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    11.096
    Antall liker
    6.773
    Sted
    Holmestrand
    Nå har jeg ingen Rolex i mitt eie, så da slipper jeg unna den problemstillingen, men takk for info. Fant et verktøy på ebay som har utskiftbare "tenner" og diameterstillbart. Til den svimlende sum av kr 31,- inkl frakt. Får håpe den duger. Ser ut som om den blir levert rundt St.Hanstider. Ikke noe hast. Var forøvrig innom Askims eneste urmaker i dag og fikk skiftet batteri på to av mine ur. "Kun" kr 340,- for begge, så hvis dette verktøyet bare virker en gang, så har jeg fått det gratis ift å gå til urmakeren.
    Jeg har verktøy og kan åpne klokker.
    Men hvor mye arbeid og varer leverer du eller jeg for 340 kr. Tror ikke det er stort?
    Det er sant, men når jeg har over 30 ur, så blir det jo litt penger ved innlevering til fagmann, da de fleste går med batteri
    Ser den. :)
    340 kr her og 340 kr der, det blir fort penger av slikt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Lite tips:
    Kjøpte min første mekaniske klokke (ETA 2824) for 3 år siden, men begeistringen gikk for over da den var alt for unøyaktig til vanlig bruk. Etter et liten stund gikk den 5 min+ feil hver dag, og jeg har stor sett brukt vintage Seiko quartz de siste årene. Fått litt interesse for mekaniske klokker igjen og vurderte å få en urmaker til å ta en titt/service på den da den fortsatt gikk like unøyaktig. Kom så over en tråd på et forum der noen anbefalt en rimelig boks for avmagnetisering og jeg bestemte meg for å prøve en slik før jeg gikk til en urmaker. Etter 5-6 sekunder med denne så går den nå ca 5 sekund feil på et døgn, så jeg er veldig fornøyd med denne.

    Har du en rimelig mekanisk klokke som går unøyaktig så kan det være verd å prøve en slik. En urmaker kan jo selvfølgelig også gjøre dette, sikkert som en service om du har kjøpt klokken der. Men det kan være kjekt å ha en slik, og den kostet meg bare $13 med frakt.

    220V Watch Demagnetizer Watch Repair Tool Kit Tools For Clock Watch Repair Wristwatch Instruments-in Repair Tools & Kits from Watches on Aliexpress.com | Alibaba Group

    NB! Gjør dette på egen risiko! :)
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.470
    Antall liker
    5.263
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Godt tips til alle som bedriver DIY-høyttalerbygging: Hold mekaniske armbåndsur langt unna magnetene!
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    Klarte ikke å bestemme meg mellom Schauer Edition 12 og Seiko Presage SARD011 "URUSHI". Da gikk det som det måtte gå. I god Ole Brumm stil svarte jeg "ja takk" til begge deler. Og jeg som ikke en gang er en klokke-fyr.

    S-SARD011_c_1024x1024.jpg
    4_1.jpg

    Schauer ankommer trolig i løpet av 2-3 uker, mens Seiko er rett rundt hjørnet. Får ta et par bilder når de dukker opp.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.870
    Antall liker
    5.775
    Sted
    oslo
    Begge virker som gode kjøp!
    Er generelt sett en fan av urushi lakk, så mistenker at seikoen kommer til å se velig bra ut IRL.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.470
    Antall liker
    5.263
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Du skulle bare opplevd den lille snila av en selger, i 30 grader sommervarm kveld, komplett med blotterfrakk behengt med "Lolex" på innsiden! Sneik seg innpå en dum utlending (meg), så seg lurt rundt før han åpnet frakken og uttalte det forløsende ord! ;) ;)
    Jeg er ufattelig treg i oppfattelsen. Først NÅ gikk det opp for meg at Lolex er det samme som Rorex. :rolleyes:
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.643
    Antall liker
    1.071
    Torget vurderinger
    1
    Orient Black Ray II

    Då var den på armen. Godt nøgd so langt:)





    Orient Black Ray II.jpg
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.399
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    litt enig,skal du ha en Rolex kopi ,som mange av disse er,spar kjøp orginalen imo
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Loevhagen kam du legge ut bilde av baklokket på den der?
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.470
    Antall liker
    5.263
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    De fleste Rolexer har vel baklokk uten hverken dekorasjoner eller inskripsjoner.
    Baklokket på en slik Submariner 116610:

    RLX4700R.JPG

    Forresten tror jeg at Loevhagen har byttet lenke på den klokka. Versjonen med gull/stål bezel leveres kun med gull/stål lenke, om jeg ikke tar helt feil.
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    Schauer Chronograph Edition 12.

    IMG_1706[1].jpg
    Meget behagelig å ha på armen. Urskiven er perleeffekt hvit, det kommer ikke så godt frem av bildet.

    IMG_1708[1].jpg
    Urverk.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Fikk meg en ny klokke for ett par uker siden, er veldig fornøyd med tanke på prisen! :)

    Ingersoll Waldorf Rose Guld. - Bildene er tatt av mitt urverk:)
    IMG_20160611_144321.jpg

    Snapchat-400091068025314615.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.825
    Antall liker
    18.228
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Du vil sikkert få noen kvalifiserte tips/råd om du legger ut det innlegget på Tidssonen.no
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.697
    Antall liker
    17.719
    Torget vurderinger
    2
    Du vil sikkert få noen kvalifiserte tips/råd om du legger ut det innlegget på Tidssonen.no

    Har tenkt å legge ut en annonse der, og har sjekket litt. Men HFSere er jo en gullgruve av gode råd ofte, så fikk lyst til å ta en første sondering her. Beste måte å sørge for oppgjør/overtakelse på, i slike tilfeller? Er jo en del diskusjon om det på tidssonen, uten at man synes å enes.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.856
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Gikk for en Garmin Fenix HR Sapphire for å få et treningsur som passer for både roing og sykling. Klokken synes jeg er litt for stor til daglig bruk,men som støtte for trening er det suverent.


    fenix3hr_hr_7772.39.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.825
    Antall liker
    18.228
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Du vil sikkert få noen kvalifiserte tips/råd om du legger ut det innlegget på Tidssonen.no

    Har tenkt å legge ut en annonse der, og har sjekket litt. Men HFSere er jo en gullgruve av gode råd ofte, så fikk lyst til å ta en første sondering her. Beste måte å sørge for oppgjør/overtakelse på, i slike tilfeller? Er jo en del diskusjon om det på tidssonen, uten at man synes å enes.
    F2F er jo selvfølgelig beste og tryggeste måte. På TS har de jo også en sk Good Guys logg blant medlemmene. Et annet alternativ er jo å kontakte Johnny Rolex på Nannestad. Tror han også driver noe kommisjonssalg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn