Vi har hatt mye HTC på jobben, men da tidligere modeller med Windows. Det var ikke mye å skryte av. Både OS, batteritid, hastighet og generell kvalitet var ganske laber, så hele HTC navnet gir meg litt dårlig smak i munnen (det har sikkert blitt mye bedre). HTC HD2 trykket jeg så vidt på her om dagen, og den virket ganske bra. Veldig rask og jeg likte den store skjermen.
http://www.youtube.com/watch?v=cxkIJdG2brU
Ut i fra hva jeg kan se, så har den et par umiddelbare fordeler kontra iPhone. Ekstra stor skjerm og widgets. Widgets er vel greit å ha, selv om jeg klarer meg uten Twitter og Facebook 24 timer i døgnet. Syntes dog fortsatt ingenting slår iPhone på brukeropplevelse. Kjenner flere som har den gamle 3G, og fortsatt er storfornøyd. De kjøpte sin på samme tid som vi byttet HTC som gale. Nå har jeg en liten Nokia til å ringe med og en iPhone 3GS til alt annet; surfing (Safari nettleser er genial), musikksenter (Spotify på farten), fjernkontroll (Sonos), GPS og remote desktop applikasjoner (logmein) +++. Har måtte restarte den 1 gang på 1 år, og har ikke opplevd noe som helst bugs, treghet eller andre problemer av noen slag. Kommer til å bytte til iPhone 4 for bedre skjerm, batteri og 720P video. Det eneste jeg ikke liker med iPhone er iTunes og formatstøtte.
Blackberry er litt mer "kontormaskin". I USA bruker de mye mail i steden for SMS, og Blackberry har vært kjent for gode egenskaper på det området. Støtter vel også krypterte mail om jeg ikke husker feil. Ellers så er ikke gadgetfaktoren så høy som for eks. HTC, Apple og Samsung.