Ny motor til Michell gyrodec

KnutD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2003
Innlegg
121
Antall liker
122
Torget vurderinger
5
Motoren til min Gyrodec har tatt kvelden. Det er en AC motor, fabrikat Papst. Er det noen som vet hvordan man kan få en slik i Norge? Har hørt at Michell har gått over til DC motorer. Har imidlertid en styringsenhet til AC. Tror det blir dyrt å skifte både motor og styringsenhet. Kanskje det er noen som har en gammel AC motor til Gyro liggende og er interessert i å selge?

Vennlig hilsen
Knut
 

hans

Bransjeaktør
Ble medlem
08.09.2003
Innlegg
47
Antall liker
0
Det kan jeg svare på: Der er kun en vej (udover at finde en brugt hvis det er muligt) og det er at skifte både motor og strømforsyning til DC-versionen. De gamle AC-motorer kan ikke skaffes. Hverken hos Michell eller Papst
 

KnutD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2003
Innlegg
121
Antall liker
122
Torget vurderinger
5
Takk for svar. Vurderer å skifte til DC motor fra Origin live. :)

Knut
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.953
Antall liker
27.994
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Sikker på at motoren er kass?
Kjøpte en Gyrodec fra Artsound i Danmark, og fikk motoren ettersendt, pga av service hos Michell.
Allikevel var det stadig såvidt motoren gikk rundt - feilen lå i strømforsyningen, dén var kassabel/ubrukelig!
Måtte få laget en ny strømforsyning hos R. Malmin - siden har motoren gått feilfritt.

Som en liten trivia, kan jeg jo også nevne at grunnen - den eneste grunnen -til at Michell gikk over til DC drift, var at Papst sluttet å produsere sin fine AC-motor.

Mener forøvrig jeg så en AC-motor liggende i en av hyllene til Malmin, sist jeg var innom.

Mvh

Lagga
 
Topp Bunn