Ny Phantom tråd.

O

OivindJ

Gjest
Dette gjør vondt å se på for mange av oss som har innsett at vi kun har råd til en signal-kilde :'( .

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.889
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Konkrete lytteinntrykk er det egentlig for tidlig og komme med, men det låter meget vel-oppløst med både dybt og bredt perspektiv, all info som finnes på platene synes og bli gjengitt med største selvfølgelighet.
Sansynlighvis blir det hele vesentlig bedre bare det hele får spillt deg til et par uker og at eieren klarer og finjustere seg frem til best mulig resultat ;).

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.889
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
OivindJ skrev:
Dette gjør vondt å se på for mange av oss som har innsett at vi kun har råd til en signal-kilde :'( .

Jo-jo, men det var så mange som ville at jeg skulle legge ut noen bilder og litt tekst så du får bære over med det hele.

Desuten så kan det jo godt hende at du kan få deg noe lignende eller bedre på litt sikt, jeg startet ikke akurat med det "værste" jeg heller :)

O

OivindJ

Gjest
Rudi skrev:
OivindJ skrev:

Jo-jo, men det var så mange som ville at jeg skulle legge ut noen bilder og litt tekst så du får bære over med det hele.

Desuten så kan det jo godt hende at du kan få deg noe lignende eller bedre på litt sikt, jeg startet ikke akurat med det "værste" jeg heller :)
Selvsagt :) , alle ønsker nok; mere bilder og mere inntrykk. Keep em coming ;D .

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Her er et sitat fra Hans Iversen (daglig leder av ArtSound i Danmark):

"Bedste arm jeg kender er nok Graham Phantom. Jeg synes alt i alt ikke denne overgås. Lyden er helt i top, armen er let at justere, fleksibel med flere armrør osv. Graham kommer med en ny arm hen over sommeren, en ½-Phantom, som er billigere, men vigtigt, kan opgraderes til en fuld Phantom senere. Pris ukendt endnu, jeg gætter på 60% af Phantom".

Først vil jeg bare gratulere med en av verdens beste (om ikke den beste!!) armer. Jeg tør innrømme og seterrømme at jeg er noe misunnelig! Har du eller noen andre her på forumet hørt eller hørt noe om dette "halve fantomet", som Hans informerte meg kort om litt tidligere i sommer?!

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Det kommer en Phantom B-40. Prisen er ikke klar enda, men vi venter også i spenning. Den skal også som Hans sier kunne oppgraderes til en B-44 om dette er ønskelig. Info kommer så snart vi har dette.

B

break_out

Gjest
Joda den ser meget bra ut og er nok "fit for purpose" ;). Ser frem mot lytteinntrykk, spesielt siden du har såpass erfaring fra andre spillere/armer. Er denne kombinasjonen den beste du har hatt i hus?

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei Rudi.

Det var kjempehyggelig du kom tilbake med Phantom tråden din. Nå er jo jeg også igang i UPS tråden, så jeg håper vi kan utfylle hverandre med erfaringer med armen.

Hvilken PU og kabel bruker du?

Mvh Asbjørn

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.889
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Nightpuma skrev:
Hei Rudi.

Det var kjempehyggelig du kom tilbake med Phantom tråden din. Nå er jo jeg også igang i UPS tråden, så jeg håper vi kan utfylle hverandre med erfaringer med armen.

Mvh Asbjørn

......................... akurat ja, har ikke tittet noe på UPS tråden før nå, men der var det altså allerede en Phantom tråd, vel-vel, en god arm kan ikke vises for ofte (gammelt jungelord eller noe sånnt :D)

Bruker Lyra Titan "i" og Cardas Golden Ref kabel............. uten at jeg helt vet enda om dette er den beste combo'en for denne armen, men "time will show".

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.889
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
break_out skrev:
Er denne kombinasjonen den beste du har hatt i hus?

Burde nok være noe av det beste dette ja 8)

Vedr lytteinntrykk så skal jeg komme med det, MEN som vanlig IKKE før jeg er sikker i min sak på hva jeg snakker om.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.889
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Nightpuma skrev:
Rudi skrev:
Nightpuma skrev:
Hei Rudi.

Mvh Asbjørn
Høres ud som en god match det du. Spennede å høre hva du synes når du har fått lytta og stilt og lytta og.... ;)

Asbjørn

......................... akurat ja, har ikke tittet noe på UPS tråden før nå, men der var det altså allerede en Phantom tråd, vel-vel, en god arm kan ikke vises for ofte (gammelt jungelord eller noe sånnt :D)

Bruker Lyra Titan "i" og Cardas Golden Ref kabel............. uten at jeg helt vet enda om dette er den beste combo'en for denne armen, men "time will show".

?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.690
Torget vurderinger
27
Spennende Rudi.

Jeg vurderte selv Phantom-armen til Acutusen (og Orben) men valgte å gå for de et av de to sikre valg (SMEV/DV507MKII).

Kan du si noe om hvordan Phantomen gjør seg i dette drivverket sammenlignet med SME?

Spennende at du har våget denne kombinasjonen, selv om du vel har nok armer og drivverk til å kunne bytte rundt dersom du skulle finne ut av de ikke er "perlevenner" og trives best hver for seg.

Gratulerer.

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
3.816
TAS tester Phantom mot Triplanar VII i August nummeret.

Fra testen

The Tri-Planar is magnificently transparent, detailed, and dynamically thrilling.
I don’t believe it is quite the Graham’s equal when it comes to tracking, but when dialed in is equal to the
Phantom in bass nuance (the Phantom is not bass-shy), and is a tad more physical sounding.

The Phantom is slightly more controlled and lyrical sounding,exceptionally smooth and detailed, with beautifully nuanced bass.

De nevner også at Graham skal komme med en platespiller etterhvert.

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Rudi skrev:
Nightpuma skrev:
Hei Rudi.

Mvh Asbjørn

Hei

Rotet litt ved første forsøk, men det jeg mente å si var at det høres ut som en riktig god match du har der. Og det blir spennede å høre inntrykkene dine, hvordan Phantom/Titan i/Acutus spiller sammen :)

Asbjørn

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
3.816
Bilde av en annen super spiller med Phantom montert.

Pickup er Lyra Skala.

Vedlegg

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.889
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Fosse skrev:
Spennende Rudi.

Jeg vurderte selv Phantom-armen til Acutusen (og Orben) men valgte å gå for de et av de to sikre valg (SMEV/DV507MKII).

Kan du si noe om hvordan Phantomen gjør seg i dette drivverket sammenlignet med SME?

Spennende at du har våget denne kombinasjonen, selv om du vel har nok armer og drivverk til å kunne bytte rundt dersom du skulle finne ut av de ikke er "perlevenner" og trives best hver for seg.

Gratulerer.

Problemet mitt med og uttale meg nå er at jeg har innført 2 nye parametre inn i anlegget samtidig, både pickup og arm, jeg vil på grunnlag av dette ikke skrive noe mere om lytteinntrykk før jeg evt har byttet tilbake til enten Helikon SL eller Skala pickup'en som jeg vet hvordan låter på Acutus/SME serieV, men det virker da som om den comboen jeg kjører på nå har potensiale, kunne det nå bare bli ferdig tilspillt engang ;D

Det ligger åsså i kortene mine at Phantom armen skal utprøves på Simply Black 330'en, den sistnevnte er nok ikke noen mindre vel-lydende spiller enn det Avid Acutus'en er, de er jo begge i utgangspunktet laget for et liv sammen med SME serie V, men jeg ser ikke bort i fra at den ene kan være en bedre matrch med Phantom enn den andre...... "time will show".

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.889
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
......................... det neste nå bør kanskje være en Nightingale pickup ?....... jeg mener bare sånn for og gjøre det hel fullendt ;)

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.889
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
break_out skrev:
Joda den ser meget bra ut og er nok "fit for purpose" ;). Ser frem mot lytteinntrykk, spesielt siden du har såpass erfaring fra andre spillere/armer. Er denne kombinasjonen den beste du har hatt i hus?

Etter 5 timer med småjusteringer og lytting konstanterer jeg at combo'en ER min nye referanse, er faktisk ikke engang i tvil. Byttet tilbake til SME serie V i dag og prøvde åsså Lyra Helikon SL i Phantom armen......... all tvil er borte, MEN det skal sies at lyden fallt ikke på plass i mine ører før jeg kjørte med svak negativ VTA, men til gjengjeld ble det en inner ti'er ;)

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Spør sikker dumt, men vil heller gjøre det enn å sitte dum igjen uten å spørre??!! Er det negativ VTA når fremre del av armen (den hvor pick up henger fast i headshell) er lavere eller høyere enn bakre del av armen??

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.889
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
terryboy skrev:
Spør sikker dumt, men vil heller gjøre det enn å sitte dum igjen uten å spørre??!! Er det negativ VTA når fremre del av armen (den hvor pick up henger fast i headshell) er lavere eller høyere enn bakre del av armen??

Ta og klikk på linken som står nederst på innlegget mitt, der kan du lese litt om det og åsså om annen justering av arm og hvordan det hele virker.

Forøvrig er negativ VTA at armen henger litt ned i bakant kontra forkant, men man snakker om små justeringer og tykkelsen på en plate kan på enkelte comboer være nok til at man må justere for optimalt resultat.

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei Rudi

Har du brukt noen andre instillingsvertøy enn Graham sine? Jeg lurte bare på om du hadde sjekka om de er så nøyaktige som de i utgangspunktet virker.

Asbjørn

Topp Bunn