NY PLATESPILLER

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
DPS Der plattenspieler med Schroeder arm. Noen som kjenner til den / har den / kjenner noen som har den ?
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Tja, vi er vel flere her inne som har eid slike (og sikkert noen som gjør det enda).
Hva lurer du på?
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Bare å dele litt erfaringer etterhvert, pickup-valg etc. Holder på med monteringen.
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Gratulerer med en fantastisk elegant spiller :)
denne må vel ha høy WAF vil jeg tro.

Jeg vil vel anbefale en picup med litt fet lyd og gjerne litt ekstra bass til denne spilleren ettersom jeg fant den litt slank i lyden.
Det er dog først og fremst smak og behag :)
Vær også oppmerksom på at Schröder armen er særdeles mottakelig for feedback så sørg for å få plassert spilleren på et stødt og kraftig underlag så langt bort fra basshøyttalerne som mulig.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Jens skrev:
Gratulerer med en fantastisk elegant spiller :)
denne må vel ha høy WAF vil jeg tro.

Jeg vil vel anbefale en picup med litt fet lyd og gjerne litt ekstra bass til denne spilleren ettersom jeg fant den litt slank i lyden.
Det er dog først og fremst smak og behag :)
Vær også oppmerksom på at Schröder armen er særdeles mottakelig for feedback så sørg for å få plassert spilleren på et stødt og kraftig underlag så langt bort fra basshøyttalerne som mulig.
Takk for saklige og gode innspill. Spilleren har høy WAF, men siden W bor ikke her lenger så er WAF en uinteressant parameter for meg. Men, jeg skal innrømme at blant annet designet var en av mine argumenter for å kjøpe denne. Jeg synes det er ett pluss at det ser ut som det er laget for å stå fremme.
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Bilder bilder bilder............alt formye snakk om waf her, ;D..........få ut kjerringa,å inn med horn :eek: :eek: :eek: 8)
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Tja, her er noen bilder av den gamle min til å begynne med:
 

Vedlegg

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.272
Antall liker
905
Gratulerer så mye, denne så da aldeles fortreffelig ut ;D

mvh
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Jeg legger ut bilder senere i uka. Har ikke kamera i dag. Ellers ser den ut som den som er vist over, men jeg har et annet og større støvlokk som står direkte på hylla og dekker hele riggen. Spilleren er satt opp, men arm og pickup er ikke innjustert. Jeg sitter og leser monteringsanvisningen da det er magneter og en tråd som holder armen, noe som jeg ikke har justert før, men jeg haqr justert Mørch-armer og da går vel dette også. Jeg skal prøve å ta noen bilder en av dagene. Eller gå inn på
http://www.soundscapehifi.com/dps.htm

Noen som kan anbefale en pickup med "feit lyd" som beskrevet av jens langt oppe i tråden?
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Trondmeg skrev:
Noen som kan anbefale en pickup med "feit lyd" som beskrevet av jens langt oppe i tråden?
Tja, den beste jeg har prøvd i denne armen er Skala.
Den er dog ikke spesielt "fet".
Hva med en Koetsu?
http://www.artsound.dk/244-235-koetsu.htm
Min erfaring er dog at denne armen (min er dog ombygget til SQ versjon) trives best med lettere pickup'er.
Hva med å prøve en Rosewood eller en Rosewood Signature?
Dette er ihvertfall såvidt jeg kan se de letteste av dem.
PS. Willi Bauer som har laget DPS'en foretrekker absolutt IKKE fet lyd så du får nok ikke slike anbefalinger fra ham ;)
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Akkurat satt den opp grovt for å ta en første lytt. Skal bruke dagene framover til å finjustere alle parametre for å få den til å spille så optimalt som mulig. Brukte Benz Glider LO (overløper fra den forrige riggen). Førsteinntrykket er mer ro, større dynamikk og en del flere detaljer enn tidligere, muligens litt mere rom? Men, det må gjøres noen finjusteringer, for frikativene er litt forsiktige. Skal leke videre med horisontale vinkler, VTA, nåletrykk, magnetgapavstand etc. Positivt førsteinntrykk på lanseringsdagen for Ferrari F2008.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Gratulerer med en utrolig vakker spiller. Dette ser rett og slett nydelig ut. Er det Glider L2 du har (den nakne)? Jens kjenner armen, jeg er fullstendig ukjent med den, men trives du med Benz-lyden så kan du jo alltids gå videre opp i sortimentet der? (Benz har jo en litt fyldig karakter, og særlig bass IMHO). Koetsu har jo så absolutt dette karaktertrekket, om den fungerer godt med armen.

Gleder meg til ytterligere lytteinntrykk og bilder av denne vakre spilleren.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Takk for veldig pene ord. Jeg må si at utseendet var et absolutt pluss, klassisk og diskret eleganse synes jeg. Og spilleren er identisk med den vist lenger opp, men jeg har et annet støvlokk. Ellers er det low output versjonen av Benz Glider (mk I). Jeg er imponert over bassen foreløpig i fra denne armen/spilleren, slik spilte den aldri i Mørch UP4 hvis jeg husker rett. Men nå er det foreløpig bare inntrykk fra et rått oppsett. Kameraet er i posten (defekt bildechip = garantirepararasjon til tross for at kameraet er kjøpt brukt privat i frankrike) så bilder kommer hvilken dag som helst. Ny RIAA blir neste oppgradering og den blir sittende i en DIY Vacuum State Electronics RTP3D (balansert rør).

Oj, dette er mere dynamisk enn før hører jeg, og jeg er imponert over bassen fra en arm som henger i en tynn tråd bokstavelig talt.

PS Fosse: Det er en Hovland du har bilde av under aliaset, er det ikke? DET er noe av det estetisk flotteste jeg vet om!!! (EDIT: Jeg ser nå etterpå at du faktisk har en Hovland, så jeg regner med det er den)
 

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Innlegg
2.436
Antall liker
1.600
Hallo og gratulerer så mye med ny rigg.
Trodde ikke det var mulig å ødelegge en Leica ;D
Stikker over en kveld for en lytt ....
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Moro å høre at det stemmer Trondmeg. Var veldig godt fornøyd med Glider L2 som jeg hadde. Jeg kjenner ikke til UP-4, men jeg hadde vel bassen som sterkeste ankepunkt mot min DP-6. Artig at den svarer med slikt basstrøkk denne konstruksjonen. Vi gleder oss til fortsettelsen. Hører gjerne litt om klangbalansen etterhvert som du får lyttet mer.

(Det stemmer, HP-100, og jeg er ikke uenig).
 
Topp Bunn