Balle Clorin
Æresmedlem
Jeg har hatt min periode med SET 300b og ulike rørkonstruksjoner, Cayin forøvrig . Meget gode greier men måtte desverre selges for å finansiere en transistor klasse A for å drive mine nye høyttalere .
Willsenton R8 mottatt idag. Eneste avvik fra standardmodellen er at jeg valgte Shuguang WE6CA7 PLUS power tubes istf KT88 eller EL34. (6CA7 går for å ha litt mer fundament sammenlignet med EL34 etter det jeg kunne lese meg opp på. Pluss artig å prøve noe nytt.)Si fra når du får den. Artig å høre hva du synes om den.
For en nydelig forsterker! Grattis! Hvem forhandler disse? sikkert en god budsjettløsning til mine Cornwall 3!Willsenton R8 mottatt idag. Eneste avvik fra standardmodellen er at jeg valgte Shuguang WE6CA7 PLUS power tubes istf KT88 eller EL34. (6CA7 går for å ha litt mer fundament sammenlignet med EL34 etter det jeg kunne lese meg opp på. Pluss artig å prøve noe nytt.)
Førsteintrykket er mer "BIG & BOLD" og mer romfølelse.
Generelt bedre på alle punkter, så indikerer bedre byggekvalitet/komponenter. Trafoene får de på min forrige til å virke små.
Enkelte låter, kanskje spesielt litt eldre høres oppfrisket ut.
Korreksjon: Tenkte den var default på i Ultralineær (dioden lyser grønt) men iflg manual er det Triode som lyser grønt. Jeg synes faktisk UL (dioden lyser rødt) er best. Hmm, foretrakk Triode på forrige... her må det testes mer. Kan jo være pga rørene også.
Virker å ha krefter nok til å drive også mindre effektive høyttalere enn mine.
Edit: Vokalen er definitivt mer i forkant på scenen med UL. Men kan også være man lurer seg selv litt. På gamle forsterkeren måtte jeg slå helt av - flippe bryteren for Triode/Ultralineær og slå på igjen. Her kan man skifte ved et knappetrykk fra fjernkontrollen - og Triode får da naturlig litt lavere volum som bør kompenseres ved å øke volumet litt. Uansett første dag så får la inntrykkene synke litt.
Ellers meget godt pakket med boks inne i boks og en type fast skumplast som siste innkapsling. Hvert rør også pakket separat i to lag slike som man får til flasker og en bobleplast pose som var innerst før røret, alt behørig inne i metallburet. (Og den innpakkingen trengtes kanskje, for esken stod jo selvfølgelig på høykant når jeg hentet den på lokale post-i-butikk, uansett hvor mange "Fragile/This way up" merkelapper esken var tapetsert med )
Litt svak lukt som av uhu-lim fra forsterkeren/innpakkingen. Tipper det er typen fabrikk-ny lukt som går bort når den får stått på noen timer.
Uansett et par bilder
"Up close & personal" med 6CA7-røret som er et alternativ til EL34
Kjøpte direkte fra Kina, ref linken hos Steve Huff.For en nydelig forsterker! Grattis! Hvem forhandler disse? sikkert en god budsjettløsning til mine Cornwall 3!