Ny riia i hus!

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei folkens,da er jasmin på plass i racket..førsteinntrykket var heller dårlig,men etter 50 timer med strøm på ble det en del bedre..Når det gjelder gaininnstilling,så lurer jeg på om det skal oppleves fyldigere,eller som høyere lyd,vedå øke gain...trinnet har 4 innstillinger...nå skal jeg spille en del timer til,før pu sitter helt,men det høres ut som om dette kan bli bra.Jeg gikk jo fra rørriia copland,m th stepup,så jeg håper jo å bli fornøyd med dette på relativt kort sikt...ser ut som bra saker dette her.

Så er spm nr 2....hvor langt går det an å dra dette med riiatrinn,hvor viktig er riiaen mht lyden,i forhold til pu,spiller....spillern er en vpi scout/dynavector dv-20x low...nå med jasmin riia.
spm er jo relatert til øvrig vinylutstyr...takker for alle svar.. ;)

Vedlegg

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
førsteinntrykket på nytt, uinnspilt, utstyr er jo alltid dårlig! :p

gratulerer med nye greier. :)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Takk takk,ja det vet jeg jo,men mye har forskjellig innspillingstid,kanskje noe jasmineiere vil ut med hvor lang tid det tar før denne er seg selv?

fin er den i allefall...bør være ett + med sep. strømforsyning kanskje?

jeg skal være forsiktig med å konkludere med noe som helst etter såpass få timer med strøm på,men om en ukes tid,med kontinuerlig strøm bør den være på plass!

Det låter iallefall rimelig bra med audiofile 180gr skiver her nå. ;D ;D

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
180g audiofile pressinger ja.. låter ikke det alltid bra? :p ;D

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
ixos_76 skrev:
Takk takk,ja det vet jeg jo,men mye har forskjellig innspillingstid,kanskje noe jasmineiere vil ut med hvor lang tid det tar før denne er seg selv?

fin er den i allefall...bør være ett + med sep. strømforsyning kanskje?

jeg skal være forsiktig med å konkludere med noe som helst etter såpass få timer med strøm på,men om en ukes tid,med kontinuerlig strøm bør den være på plass!

Det låter iallefall rimelig bra med audiofile 180gr skiver her nå. ;D ;D
Gratulerer så mye med riaa! :D
Kjempefin og se på, får håpe han er fin og høre på også. :D

Har du solgt TH step-upen?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.473
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Litt vanskeleg å svare på spørsmåla dine. Men eksperimenter med dei fire innstillingane, det kan hende du må leite litt før du vert skikkeleg fornøgd. Og spel inn skikkeleg. Mange riaatrinn (også dei med rør) treng ei stund for å verte "husvarme".
Sånn tommelfingerregelaktig: Dersom Jasmin er bra, skal du med ditt platespelaroppsett oppleve bassattgjeving i særklasse. Om forsterkaren ikkje er skikkeleg innspelt, eller om Jasmin rett og slett ikkje evnar å formidle dette, vil du berre ha "vanleg" bass.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei Arve....funderte jo lenge på å bestille Thor Hauge mm trinn,å bruke mc forsterken jeg hadde,men det ble heller å prøve jasmin grunnet enkelheten,og Impulse tok over th en..Jo det låter helt greit allerede nå..men så er jo riggen habil også,syntes det er utrolig kilent på innspillingene...med de rette audiofile innspillinger låter det flott med sykt bra bass,men den er jo ikke skikkelig innspillt enda heller...her må jeg nok gi tid...den har kontinuerlig stått på med strøm døgnet rundt siden fredag...hvor lenge må den stå med strøm for å kunne sklite med tittelen innspillt.??Eller må man spille musikk for åspille inn/brenne inn")..

Håper å tror at dette blir noe jeg blir fornøyd med,det er vanskelig å sammenlikne mye på en gang i denne prisklassen,men den er bedre enn dynavectortrinnet i allefall,så er jo den veil. priset til det dobbelte og da....

syntes ikke den gamlt cop riaaen var så kilen på innspillingene,men det har kanskje med at bra saker avslører mer,ikke vet jeg....copland røriia skulle jpo være fine saker...skulle vært moro å spillt denne sammen med graham slee settet en gang...Jasmin er jo tideligere rost opp i skyene her på sentralen(av feks rosros)mfl...jeg lener meg tilbake å spiller plater jeg ;)legger med ei side av baksiden...det fulgte med stoffhansker i esken... 8)og begge komponentene var pakket inn i vakre poser/trekk....alltid gøy å pakke ut sånt,iallefall flunket nytt,sist gang var det en flunket ny vpi spiller...og det rare/gode er at jeg er mere interessert i om sakene er bra,og i god stand enn at kontoen er herpa,her gang! ;D ;D ;D

Vedlegg

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Fornøyd med resultatet så langt, Espen.?
Hvordan ser vinyl oppsettet ditt ut fra A til Å i dag.?
Du har vel Dynavector DV-20x low på VPI Scout fremdeles.?

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Antall liker
22
Nå har jeg ikke førstehåndserfaring med Jasmin-riia'en,
men på et generelt grunnlag bør man vel gå for en så
lav gain som mulig.
Med så få som 4 innstillingsmuligheter er det ikke
store jobben å prøve ut de forskjellige innstillingene.

Jeg regner med at du i tillegg til gainjustering også har
mulighet til å justere impedanse. I tilfelle har du her
i større grad mulighet til å påvirke lyd i forhold til
dynamikk o.a.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Det er 4 imp innstillinger på rattet,men ingen på gain,så vidt meg bekjent...

om det er en kjemperiia kan godt være...jeg får den ikke til å spille sånn som jeg vil...s¨å hittil er jeg vel ikke helt enig i det... ;)men men

Topp Bunn