Ny spiller i hus

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Da var endelig ny spiller kommet i hus. ;D

Linn Sondek LP12

Kjøpte drivverk en smule på impuls her på sentralen og startet jakten på deler for å komplettere spilleren.
Byttet ut den gamle Vallhalla med en ny Herkules II, mest for å enkelt spille alle mine 45rpm plater.
Kjøpte så en Linn Aktio og tonearmskabel via ebay og leverte den i deler til Kontrapunkt. Her fikk jeg nye fjærer, drivreim, filtmatte, armbord og Trampolin.
Viste seg at sub-chassis var skjeft så dette ble og byttet i et brukt Cirkus som de hadde liggende. Tonearmskabelen jeg hadde kjøpt passet jo heller ikke til armen min og ble byttet i en fra Linn.

Nå skal det først spilles litt med en Grado Platinum Reference før jeg skal teste ut min nyinnkjøpte Audio Technica AT-OC9 MLII. Begge disse var originalt kjøpt inn til min gamle SL1210, men håper de yter bra på LP12en også.

Nå begynner jakten på nytt riaatrinn som kan rettferdiggjør denne spilleren. Forslag og kommentarer mottas med takk.

Mvh
Luvaton

Vedlegg

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Gratulerer med flott spiller.
Husker jeg hørte LINN for første gang på HiFi messe på Heathrow tilbake i 1976 -77. Forsto ikke helt at det kunne være så stor forskjell på platespillere.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
ASR Mini basis passer glimrende til begge elementene dine, låter fantastisk til prisen og er fra tid til annen å finne brukt. Den anbefales!

break_in

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.07.2008
Antall liker
18
Ikke bare rett spiller men i rett farge også, for en lykke :).

Gratulerer med valget da dette er en knakende god spiller som vil gjøre deg godt.

Luvaton skrev:
Da var endelig ny spiller kommet i hus. ;D

Linn Sondek LP12

Kjøpte drivverk en smule på impuls her på sentralen og startet jakten på deler for å komplettere spilleren.
Byttet ut den gamle Vallhalla med en ny Herkules II, mest for å enkelt spille alle mine 45rpm plater.
Kjøpte så en Linn Aktio og tonearmskabel via ebay og leverte den i deler til Kontrapunkt. Her fikk jeg nye fjærer, drivreim, filtmatte, armbord og Trampolin.
Viste seg at sub-chassis var skjeft så dette ble og byttet i et brukt Cirkus som de hadde liggende. Tonearmskabelen jeg hadde kjøpt passet jo heller ikke til armen min og ble byttet i en fra Linn.

Nå skal det først spilles litt med en Grado Platinum Reference før jeg skal teste ut min nyinnkjøpte Audio Technica AT-OC9 MLII. Begge disse var originalt kjøpt inn til min gamle SL1210, men håper de yter bra på LP12en også.

Nå begynner jakten på nytt riaatrinn som kan rettferdiggjør denne spilleren. Forslag og kommentarer mottas med takk.

Mvh
Luvaton

draapen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2007
Antall liker
9
Gratulere med en fantastisk vakker spiller,håper bare at jeg får hørt en LP 12 en vakker dag...

Mvh

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Veldig flott spiller....den der gitt , gratulerer med en spiller du kan oppgradere videre på....denne kan vel taes til uante høyder . Sikkert ett veldig godt valg du har gjort her...Satt faktisk å titta på en i Danmark tilsalgs i går....sort den også , men armen var blank minns jeg å huske..Håper den vil tjene sin eier vel inn i fremtiden.. ;)

Mvh Espen

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
impulse skrev:
ASR Mini basis passer glimrende til begge elementene dine, låter fantastisk til prisen og er fra tid til annen å finne brukt. Den anbefales!
Har sett litt på denne, håper å få testet den ut i løpet av ikke alt for lang tid

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Takker for alle gratulasjoner, er en glad mann i dag. :)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Luvaton skrev:
impulse skrev:
Har sett litt på denne, håper å få testet den ut i løpet av ikke alt for lang tid
Hei og gratulerer med et av de fremste hifiprodukter noensinne produsert.

Mitt tips er å sørge for en riaa som bygger på og evner å videreføre LP12's fremste styrker, dvs ting som musikalsk fremdrift, tuneplaying ability og pr&t. Mange gjør ikke det, og da mister man mye av storheten med denne spilleren.

Mvh Vidar P

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Vidar P skrev:
Hei og gratulerer med et av de fremste hifiprodukter noensinne produsert.

Mitt tips er å sørge for en riaa som bygger på og evner å videreføre LP12's fremste styrker, dvs ting som musikalsk fremdrift, tuneplaying ability og pr&t. Mange gjør ikke det, og da mister man mye av storheten med denne spilleren.

Mvh Vidar P
Takk for det.
Kom gjerne med noen anbefalinger, setter pris på veiledning gjennom hifi jungelen.

Mvh
Luvaton

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det kan jo hende at den du har er evig bra nok? Uten at jeg vet hva du har da.

Klassikere jeg er kjent med og som forsterker LP12's gode sider er jo bl.a Linn Linto, Naim StageLine og Audiolab 8000PPA; kun Audiolab'en av disse er veldig versatil på pu'er. Det beste du kan gjøre er vel å inkludere de åpenbare tidløse matchene på lyttelista di, og høre for deg selv, finne ut hva du er ute etter.

Pu'er slites og byttes, og nye kommer, så ikke heng deg så mye opp i akkurat det at en riaa må passe den-og-den pu'en. Det er imo viktigere at den passer nivået av systemet ditt og platespilleren din. Det viktigste er at det er en helhet og en tanke med hele systemet, og at alt spiller på lag.

Sikkert plenty gode riaa'er å velge blant, men tenk over å holde deg til elektronikk som sympatiserer med LP12, om du vil ha det beste ut av den :)

Mvh Vidar P

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Her var der jo noen anbefalinger og sjekke ut. Håper å få testet noen forskjellige riaa i eget oppsett før jeg bestemmer meg. Blir nok en spennende tid fremover.

Topp Bunn