K
Kaare G. Opsahl
Gjest
meldte meg nettopp inn
rara.com
10 kroner for 3 mnd. oppstartstilbud
rara.com
10 kroner for 3 mnd. oppstartstilbud
teknisk sett virker det veldig bra, 10000000 låter. prøver å finne ut av hvilket format de bruker og hvilken oppløsning. meldte meg inn for 5 min sidenprat skrev:Hvordan er kvalitet/utvalg sammenlignet med Spotify?
De oppgir ingenting konkret.Hvordan er lydkvaliteten?
Fantastisk! Ta en lytt og hør for deg selv. rara.com bruker en svært avansert og smart liten sak som kalles Dolby Pulse. Det er et format som gjør at musikken høres fantastisk ut og samtidig holder størrelsen på musikk-dataen liten. Dette betyr at du ikke vil bruke opp mye data og musikken vil alltid spille raskt og uten avbrudd. Faktisk så er Dolby Pulse opptil sju ganger mer effektive til å produsere musikk enn andre formater. Ta en lytt, du vil ikke bli skuffet. I offisielle lyttetester, kunne mange brukere ikke si forskjellen mellom våre formater og den opprinnelige CD-en!
finner ikke ut noe om lydkvaliteten. men det koster en 10 i mnd de første 3 mnd. så billig at det er vært å teste utorso skrev:Måtte le litt av denne:
De oppgir ingenting konkret.Hvordan er lydkvaliteten?
Fantastisk! Ta en lytt og hør for deg selv. rara.com bruker en svært avansert og smart liten sak som kalles Dolby Pulse. Det er et format som gjør at musikken høres fantastisk ut og samtidig holder størrelsen på musikk-dataen liten. Dette betyr at du ikke vil bruke opp mye data og musikken vil alltid spille raskt og uten avbrudd. Faktisk så er Dolby Pulse opptil sju ganger mer effektive til å produsere musikk enn andre formater. Ta en lytt, du vil ikke bli skuffet. I offisielle lyttetester, kunne mange brukere ikke si forskjellen mellom våre formater og den opprinnelige CD-en!
hvor fikk du valgmuligheter og hva var forskjellene?Griffenfeldt skrev:Da har jeg tegnet abonnement jeg også. Valgte versjonen som koster 19 kr de 1.ste 3 mnd.
Høres mer ut som en midifil.TTmania skrev:Det står at sangene er ca 1 MB og at de bruker Dolby Pulse som system. Noen som vet hva dette innebærer og hva man kan forvente av lydkvalitet?
Da snakker vi ekstrem komprimering, betydelig mer enn standard mp3(128kbs) som gjerne gir en filstørrelse på 3-5MBTTmania skrev:Det står at sangene er ca 1 MB og at de bruker Dolby Pulse som system. Noen som vet hva dette innebærer og hva man kan forvente av lydkvalitet?
Var vel egentlig det jeg tenkte også. En vanlig nedlastning fra iTunes er vel på ca 7-10MB pr sang. Sikkert fint til bakgrunnsmusikk denne tjenesten, men til finlytting blir det vel litt snevert :SOEDAL skrev:Da snakker vi ekstrem komprimering, betydelig mer enn standard mp3(128kbs) som gjerne gir en filstørrelse på 3-5MBTTmania skrev:Det står at sangene er ca 1 MB og at de bruker Dolby Pulse som system. Noen som vet hva dette innebærer og hva man kan forvente av lydkvalitet?
Hvis det du sier stemmer så bør spotify låte av en helt annen klasse.
Dette er også typisk hva TVkanalene bruker, også NRK til klassiske sendinger.Testing indicates that material decoded from 64 kbit/s HE-AAC does not yet have similar audio quality to material decoded from MP3 at 128 kbit/s using high quality encoders.[9][10][11][12] The test, taking bitrate distribution and RMSD into account, is a tie between MP3pro, HE AAC and Ogg Vorbis.
Positivt overrasket jeg ogsåGriffenfeldt skrev:Etter en kjapp sammenligning mellom Spotify og Rara på lydkvalitet har jeg spilt Keb' mo'.
Hvor Spotify tegner opp en vegg av flat og livløs lyd, tegner Rara opp et bedre perspektiv bestående av mer klang og dybde.
Det er iallefall inntrykket mitt.
ja, dra for guds skyld den debatten inn hit da!eddie1 skrev:Litt rart at enkelte her inne ikke hører forskjell på feks kabler men som mener at rara.com gir bedre lyd enn spotify :
Til den lydkvalietten der så holder det med en ipod,spiller vel ikke av slikt i 2 kanals stereo :-\Griffenfeldt skrev:ja, dra for guds skyld den debatten inn hit da!eddie1 skrev:Litt rart at enkelte her inne ikke hører forskjell på feks kabler men som mener at rara.com gir bedre lyd enn spotify :
Var det noe mer?eddie1 skrev:Til den lydkvalietten der så holder det med en ipod,spiller vel ikke av slikt i 2 kanals stereo :-\Griffenfeldt skrev:ja, dra for guds skyld den debatten inn hit da!eddie1 skrev:Litt rart at enkelte her inne ikke hører forskjell på feks kabler men som mener at rara.com gir bedre lyd enn spotify :
Hører på musikk flere steder enn foran anlegget.eddie1 skrev:Litt rart at enkelte her inne ikke hører forskjell på feks kabler men som mener at rara.com gir bedre lyd enn spotify :
Synes du også det er bedre lyd enn på Spotify?65finger skrev:Positivt overrasket jeg ogsåGriffenfeldt skrev:Etter en kjapp sammenligning mellom Spotify og Rara på lydkvalitet har jeg spilt Keb' mo'.
Hvor Spotify tegner opp en vegg av flat og livløs lyd, tegner Rara opp et bedre perspektiv bestående av mer klang og dybde.
Vet ikke. Bruker begge deler på små aktive billige høytalere.Bent skrev:Synes du også det er bedre lyd enn på Spotify?65finger skrev:Positivt overrasket jeg ogsåGriffenfeldt skrev:Etter en kjapp sammenligning mellom Spotify og Rara på lydkvalitet har jeg spilt Keb' mo'.