Ny Tonearm!!

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Endelig kom det besøk på døra her med pakke!! Har kost meg med Avid Diva nå i to uker, men selvfølgelig ventet på armen som hadde litt ekstra leveringstid!! I dag kom den!!

Lurer på om jeg skal åpne......?? Nope ikke noe å lure på i det hele tatt!!

Her var det mye plastikk gitt!! Godt embalert er jo fint!! Men se hva som befant seg innimellom all plastikken!! Mer embalasje!!

Men inne i den embalasjen.....?? Nå tar jeg en liten pause fra fotograferingen, for her var det mye å leke med!!

Å vips så var det hele montert!! Å Fy Feite for en oppgradering!! Visuelt helt rått, men lydmessig, helt vanvittig rått!! Hele lydbildet vokste å ble større! Fikk også en mye større ro!! Dette lover godt for weekenden!! Lyttesugne kan gjerne sende en melding om de ønsker å ta en tur!! God helg!! ;D

Også med lyd!!!

Lenge leve vinylen!! ;D

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.624
Torget vurderinger
27
Denne armen har jeg hatt gleden av å se og høre hos Planetsnapa. Skikkelig god lyd og lekker utførelse. Dessuten kjempeenkel å bytte pickup på og sette opp. Genial sånn sett.

Gratulerer.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
HUFF av og til er en jo bare litt misunnelig ;) :D
Flott arm som passet designmessig til verket
Mvh Jan I

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
39.165
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Denne armen har alltid sett stilig ut - en flott kombinasjon ! Dere frister meg med en heftig vinylspiller gutter :)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.996
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
lekkert!
hva går de for nå?
mvh

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Denne armen har alltid sett stilig ut - en flott kombinasjon ! Dere frister meg med en heftig vinylspiller gutter :)
Ble selv hektet på vinyl for kun 5 mnd. siden...... Har man ikke gått av skaftet før så har man det nå.... Men det er verdt det både lydmessig og visuelt!!

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
En av de armene jeg har siklet mest på der ute i markedet (hittil har det bare blitt vått!!), men stadig ingen Dynavector tonearm i egen rigg. Må bare innrømme og seterrømme at jeg er misunnelig til Dovre faller (og sikkert enda litt lengre)!! I tillegg til lyden må jeg si at jeg fasineres av hvor genialt enkelt DV har gjort det å finjustere innstillingene på denne armen. State of the art spør du meg :)

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
lekkert!
hva går de for nå?
mvh
Prisen på denne armen er 36.900,-..... Dette er aller siste versjon. De har nylig hatt en oppgradering på MKII modellen som jeg har kjøpt! Grunnet så høy pris valgte jeg (foreløpig) et drivverk som ikke kostet hele skjorta..... Det blir da dyrt nok disse greiene...... :p

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
39.165
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Ble selv hektet på vinyl for kun 5 mnd. siden...... Har man ikke gått av skaftet før så har man det nå.... Men det er verdt det både lydmessig og visuelt!!

Jeg har fremdeles 5-600 vinylplater i skapet, men ingen vinylspiller i High-end anlegget.
Burde jeg skjerpe meg ?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.624
Torget vurderinger
27
Jeg har fremdeles 5-600 vinylplater i skapet, men ingen vinylspiller i High-end anlegget.
Burde jeg skjerpe meg ?
Kommer sikkert an på hvem du spør ;D

Men siden du er dum nok til å stille spørsmålet her så, ja!!!!!

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Burde jeg skjerpe meg ?
Du burde rett & slett "skamme deg"!!!!!

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Burde jeg skjerpe meg ?
Jeg har nesten ingen plater, men de som er der spiller veldig bra i oppsettet!!! ;D

T

tjn

Gjest
Burde jeg skjerpe meg ?
Ja eller du kan selge dem til meg.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.865
Torget vurderinger
1
Burde jeg skjerpe meg ?
O.t. Yepp du burde skjerpe deg, og stille deg i skammekroken, etter at du har donert samlingen til undertegnede. ;D

mvh
KJ

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
39.165
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
O.t. Yepp du burde skjerpe deg, og stille deg i skammekroken, etter at du har donert samlingen til undertegnede.  ;D

mvh
KJ
Kunne jo ikke forvente noen "forståelse"her ;D
Vel, jeg har kikket på bruktmarkedet i det senere, det var sikkert flere som bl.annet så en Wilson Benesch på Finn.no.
I mellomtiden får jeg klare meg med mitt gamle "treskerverk" med en Mission arm og en Linn pick-up, spillt gjennom et mindre anlegg i TV stua. Forsåvidt godt nok til å dekke behovet for litt gammel prog-rock nostalgi.  Men jeg har overtatt en meget interessant klassisk samling fra en" kresen" kompis som flyttet til Hawaii.  Kunne vært artig med en heftig rigg på det store anlegget gitt :-/
Får få unna restskatt og oppussing av bad, så vil tiden vise...

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Pervo!! ::) ;D

Jeg bestiller herved lyttetid!

Hvordan takler drivverket vekten på armen?
Den er vel godt over kiloen...

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Armen er 1,4 kg, men det går faktisk greit, måtte jobbe litt med justering av fjærene i bena på spilleren, men etter det så "satt det så ei kulaaa." Blir nok en del lytting i helga jaaaa!!! ;D ;D ;D

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Mmjaaa, galskap på høgt plan ;D. Dette har jeg også lyst å høre på en gang :D. Ser sykt bra ut!

Mvh. Frank

O

om.s

Gjest
Kunne jo ikke forvente noen "forståelse"her ;D
Vel, jeg har kikket på bruktmarkedet i det senere, det var sikkert flere som bl.annet så en Wilson Benesch på Finn.no.
I mellomtiden får jeg klare meg med mitt gamle "treskerverk" med en Mission arm og en Linn pick-up, spillt gjennom et mindre anlegg i TV stua. Forsåvidt godt nok til å dekke behovet for litt gammel prog-rock nostalgi.  Men jeg har overtatt en meget interessant klassisk samling fra en" kresen" kompis som flyttet til Hawaii.  Kunne vært artig med en heftig rigg på det store anlegget gitt :-/
Får få unna restskatt og oppussing av bad, så vil tiden vise...
En Wilson-Benesch "the circle" el "Full circle" er ikke feil, både musikalsk og estetisk får du der en meget god formidler...ligner på SME 10 gjör den også ;D

mvh

O

om.s

Gjest
Armen er 1,4 kg, men det går faktisk greit, måtte jobbe litt med justering av fjærene i bena på spilleren, men etter det så "satt det så ei kulaaa." Blir nok en del lytting i helga jaaaa!!! ;D ;D ;D

Frekk arm, som de sier Svenskene, grattis!! ;D

mvh

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
558
Gratulerer! Morsomt at Dynavector stadig er på markedet med den noe sære konstruksjonen. Originalen var et råskinn også da den kom på markedet på slutten av 70-tallet. Men da slapp en unna med kr 2400,-. Omtrent det samme som for en SME Series III som jeg da landet på ;)

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Gratulerer! Morsomt at Dynavector stadig er på markedet med den noe sære konstruksjonen. Originalen var et råskinn også da den kom på markedet på slutten av 70-tallet. Men da slapp en unna med kr 2400,-. Omtrent det samme som for en SME Series III som jeg da landet på ;)
Jeg betalte 3500,- for min 505 på asylet i sin tid. Prisen er altså tidoblet

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.079
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Vel...501 var vel aldri noen suksess, 505 ble noe bedre, men fremdeles under en 3009-SII...men med høyere pris. 507 er aldeles hinsidig overpriset, og lydmessig under tilsvarende (prisklasse) nye armer som Triplanar / Schrøder (desverre sluttet å lage armer p.g.a.sykdom)/ SME-V / og under tvil: Graham.

Arne K

L

lasse5214

Gjest
Fy flate. Dette var greier :) Her er det bare å legge seg i hard sparing. Gratulerer med sjef,s oppsett.............

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Vel...501 var vel aldri noen suksess, 505 ble noe bedre, men fremdeles under en 3009-SII...men med høyere pris. 507 er aldeles hinsidig overpriset, og lydmessig under tilsvarende (prisklasse) nye armer som Triplanar / Schrøder (desverre sluttet å lage armer p.g.a.sykdom)/ SME-V / og under tvil: Graham.

Arne K
Tor nok du har rett i dette.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.079
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Men, for all del, har du råd, så er ikke Dynavectoren en dårlig arm!

Siden mitt budsjett er enklere, synes jeg det passer bedre (for meg) å handle brukt, og det ble laget endel utrolig gode armer på sen-70 til 80 tallet. Og et par ganger i året dukker det opp en slik, ny i eske...rimeligere enn dagens nye, men inntil 10 x nyprisen i 1980...

Arne K

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4

Arne K
At prisen er høy er vel ikke noe spørsmål. Men man må ta i betraktning at det har vært betydelige oppgraderinger fra den første 507 til MKII utgaven. Nå er også MKII utgaven yterlig oppgradert!! I midt oppsett var dette en helt vanvittig oppgradering. Maken til Ro, og kontroll har jeg ikke hørt før!! ;D

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
558
At prisen er høy er vel ikke noe spørsmål.
Tja, mon ikke?
Om en bare legger konsumprisindeksen til grunn skulle denne armen nå ha kostet kr 8000,-! http://www.ssb.no/kpi/kpiregn.html Men nå er ikke tonearmer lenger noen volumvare . Og hadde de vært det hadde de blitt produsert i Kina som annen konsumelektronikk/finmekanikk og desslike og kostet maks 10000,- inkludert oppgraderingene fra 505.

Men det problemet er det lite å gjøre med. Vil en ha nytt må en betale ;)

Heldige vi som kjøpte skikkelig utstyr den gang skikkelig utstyr var volumvare :)

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Tja, mon ikke?
Om en bare legger konsumprisindeksen til grunn skulle denne armen nå ha kostet kr 8000,-! http://www.ssb.no/kpi/kpiregn.html Men nå er ikke tonearmer lenger noen volumvare . Og hadde de vært det hadde de blitt produsert i Kina som annen konsumelektronikk/finmekanikk og desslike og kostet maks 10000,- inkludert oppgraderingene fra 505.

Men det problemet er det lite å gjøre med. Vil en ha nytt må en betale ;)

Heldige vi som kjøpte skikkelig utstyr den gang skikkelig utstyr var volumvare :)
Du har nok et godt poeng der! Men nå er det jo også slik at følelsen av å ha noe som ikke hele verden har er god også!! Ta f. eks. de råeste PUene til Koetsu. De må bestilles, og blir håndlaget med min. 5 ukers levering. Det er jo selvfølgelig moro å ha noe slikt!! Nå er ikke min Rosewood av de råeste, men den er i alle fall satt sammen for hånd.

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Vel, høy pris eller ikke, denne armen er kommert for å bli i mitt oppsett! Har hatt en helt fantastisk weekend. Vinyl har aldri vært bedre i mitt oppsett! Har nok mye å gå på hva Riaa og evt. Step Up angår, så der kommer det nok noen oppgraderinger. Ja, også må jeg vel gjøre noe med de "mye omdiskuterte" lack bordene...... Sikter til debatt under "Bilder fra koseplassen" tråen. Uansett så var dette bare en kort stemningsrapport etter noen dager med denne armen!!

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.996
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
Drit i hva folk mener! Nyt smykket og bare la janteloven gnåle ivei!
IMO
Mvh
Leif

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Gratulerer! Det ser jo grenseløst ut....på alle måter ;D
Flott at det spiller tilsvarende - forstår vinyleuforien 100% - enjoy MORE music!!

O.

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Ut og kjøpe plater da!

Tiltredes!

PS!
Jeg fant ingen Jantelovinnlegg i denne tråden, jeg... ;)
Er i gang med plateinnkjøp!! Har blitt en del de siste ukene, men det blir nok fort mange fler!! ;D

Topp Bunn